הרבה מאתנו שומעים הרבה על שוק ההון ועל כל מה שקשור אליו, בלי להבין בדיוק במה מדובר ומהי הרלוונטיות של שוק ההון לחיים של כל אחד מאתנו. אנחנו כאן כדי להסביר לכם. שוק ההון הוא למעשה כל מערכת ההשקעות שלנו, דרך מערכת מורכבת של בנקים, ברוקרים של ניירות ערך ומוסדות פיננסיים אחרים – מחברות הביטוח ועד קופות הגמל. כל ההון הזה, שכמעט כל אחד מאתנו מושקע בו בצורה כזו או אחרת, הוא מה שנקרא שוק ההון והתנודות בו הן שמשפיעות במידה הרבה ביותר על ההשקעות שלנו ועל המערכת הכלכלית הלאומית כולה. בהתחשב בכך, ניתן להבין שאפשרויות התעסוקה בתחום הן לא מועטות כלל וכלל.

 

מהם מקצועות שוק ההון, ומהן האפשרויות שלנו בכל הנוגע ללימודים בדרך להשתלבות בשוק ההון?

כיאה למונח הכללי שמתאר למעשה את כל הכסף המושקע במגזר הפרטי והציבורי, שוק ההון מהווה כר פורה למגוון מקצועות בהם אדם בעל מרץ וקריאה נבונה של מפה יכול לעסוק. תחום התעסוקה הברור מאליו בתחום זה הוא כמובן ייעוץ ההשקעות. קורס יועץ השקעות, שהוא למעשה לימודי ייעוץ השקעות, מורכב מכמה וכמה חלקים שנותנים לכל מי שמסיים את לימודיו באקדמיה לפיננסים את הכלים האיכותיים ביותר בתחום זה, וכמובן שגם את הכלים לעבור את הבחינות. זה מתחיל בבחינות היסוד ובתחומי היסוד שבהם צריך להתמקד – כלכלה (100 שעות אקדמיות), חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון (100 שעות אקדמיות) ואתיקה ודיני ניירות ערך (48 אקדמיות). לאחר בחינות היסוד ישנה בחינת הגמר, שידועה גם בתור מקצועית א', וכל הניגש אליה צריך לעבור קורס מקצועית א'. לכאורה, מדובר במתווה הפשוט ביותר של הכשרה מקצועית למקצועות שוק ההון – אך מכאן הסיפור רק מתעצם. לדוגמה, מי שרוצה לעסוק בשיווק או בייעוץ פנסיוני צריך להוסיף לעצמו גם את הקורס ואת בחינת הגמר פנסיוני, וכמובן שגם את בחינת היסוד ביסודות הביטוח (55 שעות אקדמיות). בחינות אלה הן גם רלוונטיות למי שרוצה לעבוד כסוכן ביטוח ולקבל את הרישיון הנחוץ בתחום זה. חשוב להבין שבכל הנוגע להשקעות לשוק ההון, האפשרויות התעסוקתיות שלנו הן רחבות בהרבה מהמקצועות המסורתיים, ובהחלט ניתן להשתלב בו גם כמשקיעים עצמאיים. לשם כך קיימת ההכשרה הרחבה ביותר שלנו – בתחום שוק ההון עצמו – שכוללת לימודי שוק ההון למתחילים (40 שעות אקדמיות), שוק ההון למתקדמים (כנ"ל), אופציות מעו"ף (32 שעות אקדמיות) וניתוח טכני ומסחר (כנ"ל).

 

לקבל את ההכוונה הנכונה ולהיכנס לעולם שכולו רווח

 

בין אם כמשקיעים פרטיים ובין אם במקצועות שוק ההון המסורתיים עצמם – לימודים שוק ההון באקדמיה לפיננסים מציבים אותנו בנקודת הזינוק האיכותית ביותר בעולם זה. הכוונה מקצועית ואישית תוכלו לקבל בתיאום פגישה איתנו, וביציאה מהפגישה הזו תוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים במסלול הפדגוגי שייתן לכם את הכלים האיכותיים ביותר בשוק ההון כולו.

עוד על השכלה פיננסית לחצו כאן