גמר פנסיוני הוא מבחן הסמכה של משרד האוצר. המבחן דורש הבנה מלאה ומקיפה בכל התחום הפנסיוני והוא מיועד למי שרוצה להשתלב בעולם הפנסיוני ובשוק ההון. זהו מבחן קשה ומורכב הכולל כמות אדירה של חומר תיאורטי, לכן קורס הכנה מקצועי מהווה תנאי להצלחה בו. קורס גמר פנסיוני הוא הדרך להשתלבות מוצלחת בתחום והוא מומלץ לכל מי שרוצה להשיג רישיון של יועץ או משווק פנסיוני.
מבחן גמר פנסיוני נערך גם במסלול פנסיוני מקוצר וגם במסלול פנסיוני מלא. ההבדל הוא שהמסלול המקוצר מיועד למי שיש לו פטורים מחלק ממבחני היסוד, בעוד המסלול המלא כולל את מבחני היסוד בביטוח, חשבונאות, כלכלה וסטטיסטיקה ומימון. מבחן גמר פנסיוני ומבחן מקצועית א' שייכים שניהם לקטגוריה של מבחנים מקצועיים. אלו המבחנים שמבוצעים אחרי מבחני היסוד. בנוסף, מבחן מקצועית א' נכתב על ידי הרשות לניירות ערך, בעוד מבחן גמר פנסיוני שייך כאמור למשרד האוצר.


למה כדאי לעבור קורס הכנה?

בשוק ההון אין מנוס מקורס הכנה מקצועי למבחנים קשים כמו גמר פנסיוני. לימודי גמר פנסיוני כוללים שילוב בין הוראה פרונטאלית, תרגול וסדנאות מעשיות. מטרת הלימודים היא להכשיר את המועמדים להתמודד עם המבחן בצורה הטובה ביותר. הקורס מקנה כלים טכניים לעמידה בלוח הזמנים של המבחן והוא מאפשר היכרות ראשונית עם אופי השאלות. הקורס מועבר על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומרצים ברמה גבוהה.

כדאי לעבור קורס הכנה כדי להימנע ממצב של כישלון במבחן גמר פנסיוני. הקורס שווה את ההשקעה הכספית והוא מיועד גם למי שכבר יש לו תואר ראשון בכלכלה או מנהל עסקים. אפשר להירשם לקורס לאחר לימודי יסודות הביטוח או תוך כדי קורס יסודות הביטוח. חשוב להבין כי קורס גמר פנסיוני מתמקד במעבר בחינת משרד האוצר לקבלת רישיון יועץ פנסיוני, משווק פנסיוני או סוכן ביטוח.

איך בוחרים קורס הכנה?

מי שמחליט לעבור קורס גמר פנסיוני כדי לעבור בהצלחה את המבחן ולהשתלב במהירות בשוק הפנסיוני ובשוק ההון צריך לדעת איך לעשות את זה. מומלץ לתת עדיפות לקורס הכנה שנערך במסגרת מוכרת, מקצועית ואמינה. אפשר להגיע לשיעור ניסיון ולשמוע חוות דעת מבוגרי מסלולי ההכשרה. יש לבדוק כמה תלמידים יש בכל קורס, מהם מסלולי הלימודים והאם ניתן לשלב מסלולי בוקר, צהריים וערב. קורס הכנה נועד להעניק לתלמידים ביטחון ולהכשיר אותם למבחן מוצלח. בלימודי גמר פנסיוני צריכים להשקיע גם זמן בהכנת שיעורי בית, עמידה ביעדים ושינון החומר התיאורטי.

לסיכום, אדם שרוצה לקבל רישיון כיועץ או משווק פנסיוני צריך בין היתר לעבור בהצלחה מבחן גמר פנסיוני של משרד האוצר. הדרך לעבור את המבחן היא להתכונן אליו היטב במסגרת קורס הכנה מקצועי שמועבר על ידי המוסדות המובילים.