כאשר אנחנו מתלבטים בנוגע למסלול הלימודים בו נבחר, עלינו לקחת בחשבון מספר רב של שיקולים שונים, כאשר מידת חשיבותו של כל אחד מהשיקולים עשויה להשתנות מאדם לאדם. אחד עשוי לייחס חשיבות רבה יותר לסיכויי תעסוקה עתידית בחברה גדולה ויציבה בעוד השני עשוי להתמקד דווקא בעניין אישי, סיפוק או אפשרות להקים עסק עצמאי בהמשך הדרך. עבור רבים המתלבטים בנוגע לבחירת מסלול לימודים והתמחות כיום, אנו מייעצים בחום לבחון ספציפית את האפשרות של לימודים לצורך קבלת רישיון ייעוץ פנסיוני. מדוע דווקא מסלול זה? להלן כל הסיבות הרלבנטיות:

הבחירה במקצועות הפיננסים היא בחירה נבונה ומתבקשת מבחינות רבות

נתחיל עם הסיבה לבחור באופן כללי את עולם הפיננסים, וספציפית את מקצועות הרישיונות השונים – המקצועות אשר עבור העיסוק בהם נדרש רישיון תעסוקה רשמי מטעם המדינה. קבוצת מקצועות אלו כוללת לא רק ייעוץ ושיווק פנסיוני, אלא גם ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות ועיסוק כסוכן/ת ביטוח (אשר אינם עוסקים בהכרח בביטוח פנסיוני). כלל המקצועות הללו נחשבים מזה שנים רבות למבוקשים ביותר, מפני שמדובר בשירותים פיננסים מקצועיים בסיסיים להם תמיד קיים ביקוש יציב בשוק. ייעוץ לאנשים בנוגע להיבטים שונים הקשורים לכספי החיסכון וההשקעה שלהם, למשל, הוא שירות מקצועי המתאפיין תמיד בביקוש גבוה, גם ובמיוחד כאשר המשק חווה תקופות קשות וזעזועים אשר פוגעים באופן בלתי צפוי בתחומי עיסוק ופעילות רבים (דוגמה טובה לכך ניתן למצוא בשנתיים האחרונות במשק הישראלי והעולמי גם יחד).

הרפורמה בענף הפנסיה הישראלי

סיבה מרכזית וחשובה הנוגעת ספציפית לרישיון ייעוץ פנסיוני, ומייחדת אותו ממקצועות הפיננסים האחרים, היא הרפורמה שנערכה (ועדיין נערכת) במשק הישראלי במהלך העשור האחרון. מדובר ברפורמה עליה הוכרז כבר לפני יותר מחמש עשרה שנים (בעקבות וועדת בכר), אשר שלבים מסוימים ממנה נכנסו בפועל לתוקף רק בשנים האחרונות. במסגרת רפורמה זו מחויבים כלל העובדים במשק הישראלי בהפרשה חודשית או שנתית של כספים לחיסכון פנסיוני, והדבר נכון לשכירים ולעצמאיים גם יחד. בעוד שכירים מפרישים ממשכורתם ונהנים גם מהפרשה חודשית של המעסיק שלהם, עצמאיים מפרישים בעצמם לחיסכון דוגמת קרן פנסיה או קופת גמל ומחויבים כאמור לעשות כך על פי חוק. אכיפת החוק על עצמאים החלה רק ממש בשנים האחרונות, וכיום כלל עובדי המשק מחזיקים בחיסכון פנסיוני (או לפחות מחויבים בכך על פי חוק, גם אם אינם עושים זאת ומעדיפים לשלם קנס במקום).

קל להבין מדוע רפורמה זו מהווה סיבה טובה במיוחד לבחור בלימודים לקבלת רישיון ייעוץ פנסיוני – קהל הלקוחות של יועצים ומשווקים פנסיוניים גדל במאות אחוזים בשנים האחרונות, וחוקי העבודה בישראל מחייבים כיום מיליוני עובדים לחסוך לפנסיה, ולכן לצרוך שירותי ייעוץ ושיווק פנסיוניים. אם אתם מחפשים מקצוע בו צפויה להיות תעסוקה נרחבת גם בעתיד הנראה לעין, העולם הפנסיוני נראה כמו אחד ההימורים הבטוחים והמתבקשים ביותר.

לימודים במתכונת נוחה וגמישה

סיבה נוספת לבחור במסלול לימודים אשר יוביל אתכם לרישיון ייעוץ פנסיוני היא האופי הטכני של הלימודים עצמם – מדובר במספר קורסי הכנה לבחינות ספציפיות של הרשות לניירות ערך והממונה על הביטוח במשרד האוצר, וניתן לקחת את הקורסים בכל צורה שתהיה נוחה לכם – כמה קורסים בו זמנית, כל קורס בנפרד, קורסים במתכונת מקוונת (אונליין) או קורסים פרונטאליים וכו'. כך, גם מי שעסוק בחייו בעבודה, משפחה או כל דבר אחר יכול להשתתף בלימודים אלו, כמו גם מי שנמצא כרגע בחו"ל (וייאלץ להגיע רק לקראת מועד הבחינות עצמן).

המאמר פורסם ב-08.1.2022