כפי שוודאי יודע כל מי שבירר בנוגע ללימודי שוק ההון למתחילים או למתקדמים, המעבר של בחינות הרשות לניירות ערך בסיום מסלולי לימודי שוק ההון הוא דבר מאתגר ביותר. מבחני הרשות לניירות ערך, המפקח על הביטוח ומשרד האוצר הם מבחנים תובעניים במיוחד המתאפיינים מדי שנה באחוז נכשלים בלתי מבוטל.
כיצד בכל זאת ניתן לגשת למסלולי הלימודים הללו ולמבחנים העומדים בסיומם ולעבור אותם בצורה טובה ובטוחה? ללמוד חזק כמובן. אך זה לא כל כך פשוט. להלן כמה עצות בסיסיות אך חשובות ביותר, אשר יסייעו לכם להיות בחלק של הנבחנים אשר יוצאים מהמבחנים עם חיוך על הפנים –

לא לוותר על קורס מקצועי – בפועל אין תחליף אמיתי לקורס מקצועי ואיכותי המציע לכם מורים מנוסים מהתחום, וסביבת למידה פרודוקטיבית. גם אם אתם אשפים אשר עברו את כל הלימודים בהם השתתפו עד היום בחייהם באמצעות למידה מספרים בלבד, אל תעשו את הטעות הזו במקרה של לימודי שוק ההון לבחינות רשות ניירות ערך. הירשמו לקורס של בית השקעות מקצועי והבטיחו לעצמכם את ההכנה הטובה ביותר שאתם יכולים לקבל. אתם תזדקקו לה…

מגבילים את מספר המבחנים במחזור – על מנת לאפשר לעצמכם מרווח נשימה וזמן ללמוד עבור כל מבחן לעומק וללא לחץ מיותר, הגבילו את כמות המבחנים אליהם אתם ניגשים לשני מבחנים בכל מחזור. למידה איכותית עבור מספר גדול יותר של מבחנים באותה תקופת מבחנים היא כמעט בלתי אפשרית, וגם אם כן – היא תשאיר אתכם בלי אוויר, בלי זמן מחוץ ללימודים ועם הרבה מתח שיצטבר בדרך. במקום זאת, עדיף לרווח את הלימודים וללמוד כמו שצריך את כל החומר. אחרי הכל, כשתעברו את המבחנים ותתחילו בהתמחות תזדקקו לכל הידע הזה, כך שעדיף ללמוד אותו לעומק ובנחת.

תרגול הבנת הנקרא על ידי פתירת מבחני עבר – ספציפית במקרה של מבחני הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, ידוע כי אחת הטקטיקות העיקריות והמקשות ביותר בהן נוקטים מחברי המבחנים, היא ניסוח מבלבל וערמומי של השאלות. לכן, הבנת הנקרא וניסיון בפתירת שאלות המנוסחות בצורה זו חשובות לא פחות מאשר בקיאות בחומר עצמו. הדרך לצבור את הניסיון ההכרחי הזה היא באמצעות פתירת מבחנים משנים קודמות. ככל שתכירו יותר שאלות ומבחנים משנים קודמות, כך יגדלו סיכוייכם להבין במהרה את ה"טריקים" שבשאלות שבמבחנים, ותצלחו אותם בשלום.

מתחילים במקצועות הקלים יותר – על מנת להתחיל בתהליך הלימודים לקראת הבחינות, כדאי להחליט באילו מקצועות מתחילים, להתחיל עם הקורסים הקלים יותר זו הדרך הטובה ביותר. זכרו –חשוב לוודא כי הקורס מועבר על ידי גוף מקצועי ובעל ניסיון בתחום של לימודי שוק ההון מתקדמים וכמובן לימודי שוק ההון למתחילים.