ככל שאנחנו מתבגרים ומתחילים להבין ולתכנן את החיים שלנו מבחינה כלכלית, אנו מבינים כי הפנסיה היא אחד הכלים החשובים ביותר לעתיד של כולנו – הכלי אשר יאפשר לנו לפרוש מחיי העבודה בגיל סביר, ולהמשיך ולהתקיים בכבוד יחד עם משפחתנו. על מנת שניתן יהיה לתכנן בצורה נבונה ומחושבת את הפנסיה העתידית שלנו ושל האחרים סביבנו, זקוקה החברה שלנו לאנשי מקצוע המתמחים בתחום חשוב זה. אלו הם היועצים והמשווקים הפנסיוניים, המתמחים בעולם הפנסיה ומספקים תמיכה מקצועית לאנשים בכל הגילאים, המעוניינים להבטיח את עתידם.

תפקידו רב המשקל של היועץ הפנסיוני והצורך בהסמכה מתאימה

מכיוון שמדובר בתחום רגיש וחשוב כל כך – העתיד של כל אחד ואחת מאיתנו כאשר נגיע לגיל מבוגר בו איננו יכולים יותר לעבוד ולפרנס את עצמנו ואת משפחתנו, תפקיד היועץ והמשווק הפנסיוני נושא בצידו אחריות כבדת משקל. לא נרצה לתת לכל אחד לתכנן ולהתעסק בפנסיה שלנו עבורנו – נרצה לדעת כי מדובר באיש מקצוע איכותי אשר מכיר את עולם הפנסיה והפיננסים לעומקו, ויידע לסייע לנו לתכנן את עתידנו בצורה מושכלת וטובה.
לכן, אלו מאיתנו המעוניינים להיות יועצים פנסיוניים צריכים לעבור מסלול של הכשרה איכותית בתחום, מסלול הכולל קורסים מעולם לימודי שוק ההון, הפיננסים והביטוח, וביניהם קורס ביסודות הביטוח ובסיום התהליך, הקורס החותם את המסלול – קורס גמר פנסיוני.

קורס גמר פנסיוני – מה הוא כולל ומקומו במסלול ההכשרה

את הרישיון הרשמי לעסוק כיועצים ומשווקים פנסיוניים אנו מקבלים בסיום מסלול ההכשרה מהמפקח על הביטוח. לכן, זהו גם הגורם העורך את מבחני הגמר הפנסיוני. מכיוון שמדובר בבחינה מעמיקה ומקיפה, הכוללת חומר רב ודורשת עמידה בסטנדרטים גבוהים, כדאי מאוד להתכונן אליה באמצעות קורס גמר פנסיוני. ניתן למצוא כיום בעולם לימודי שוק ההון גופים שונים המעבירים קורסים פופולריים אלו, וביניהם קורס גמר פנסיוני, וכדאי מאוד שנבחר בבית ספר איכותי המעביר קורס מעמיק ומקצועי ביותר. מכיוון שגמר פנסיוני הוא אחד הקורסים (והמבחנים) המקיפים והמהותיים ביותר בדרך לקבלת רישיון לייעוץ ושיווק פנסיוני, כדאי שקורס זה יכיל הן הכנה נקודתית לקראת הבחינה החשובה, והן חומר כללי יותר המעניק ראייה רחבה והבנה כוללת של תחום הביטוח הפנסיוני.
בעוד הבחינה בגמר פנסיוני היא האחרונה אותה עלינו לעבור במטרה לקבל רישיון ואישור רשמי לעסוק כיועצים פנסיוניים, קורס זה הוא אחד מתוך כמה קורסים בסיסיים מומלצים, במטרה לקבל הסמכה כוללת ומקיפה אשר תאפשר לנו לעבור גם את יתר המבחנים המקדימים של הרשות לניירות ערך והמפקח על הביטוח.
חשוב לציין כי על מנת להירשם לקורס ולבחינה בגמר פנסיוני קיימות דרישות קדם – עליכם לעבור לפני כן קורסי מבואות ויסודות בכלכלה וביטוח, כמו גם במקצועות סטטיסטיקה, מימון וחשבונאות.