עולם ההשקעות, כחלק משוק ההון, מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא. כמובן שעבור אלו בינינו הפועלים באופן אקטיבי בשוק ומנסים את הבנתם ויכולתם בהשקעות בפועל עולם ההשקעות הוא רלבנטי, אך גם עבור מי שאפילו אינו יודע למה הכוונה בביטויים כמו "שוק ההון". גם כספי הפנסיה של אנשים אלו מושקעים בשוק ההון בצורה זו או אחרת, ומה שמתרחש בשוק משפיע על חייהם ישירות בדרכים שונות. עבור כל המתעניינים בעולם ההשקעות ובאפשרויות השונות לפעול בו, לימודי השקעות המוצעים באקדמיה לפיננסים מהווים מענה מקיף ומעמיק וכוללים מספר מסלולים שונים:

עיסוק בהשקעות בפועל – קורס השקעות

עבור המעוניינים לעסוק בפועל בהשקעות – לנסות ולהשקיע את כספם על פי אסטרטגיות מושכלות שונות וכו', מציעה האקדמיה קורס השקעות ערך, המוכר גם כ"קורס שוק ההון למתקדמים". כפי ששמו מרמז, קורס השקעות ערך מהווה קורס המשך מתקדם לקורס הראשוני יותר המיועד למתחילים – "קורס שוק ההון למתחילים", בוא רוכשים הרבה מאוד ידע משמעותי והכרחי על מנת להיכנס בצורה מעמיקה יותר לעולם ההשקעות.

קורס השקעות ערך כולל למידה של אסטרטגיות מוגדרות ומפורטות, דוגמת אלו הננקטות על ידי המשקיעים האגדיים והמצליחים ביותר בעולם, ומעניק כלים מעשיים ושימושיים ביותר לצורך ניהול תיק השקעות עצמאי לחלוטין. כאמור, קורס זה מיועד לא רק לסוחרים פעילים או אנשים בעלי ניסיון במסחר בשוק, אלא גם לכל מי שמעוניין להיכנס לעולם ההשקעות, וסיים קורס שוק ההון למתחילים על מנת לרכוש את הבסיס ההכרחי.

לרכוש מקצוע אטרקטיבי ובטוח וידע בהשקעות גם יחד – קורס יועץ השקעות

אפשרות שנייה ואטרקטיבית לא פחות לכניסה לעולם ההשקעות והכספים, היא באמצעות רכישת מקצוע בתחום, הכולל בתוכו עיסוק מקצועי ומעמיק בעולם ההשקעות. הכוונה היא למסלול לקבלת רישיון יועץ השקעות. בדומה למספר רישיונות נוספים בעולם הפיננסים (דוגמת ייעוץ פנסיוני, ניהול תיקי השקעות וכו'), גם רישיון ייעוץ השקעות מצריך מעבר של שישה מבחנים מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, ותקופת התמחות בת שישה חודשים. רק לאחר מכן ניתן לייעץ ללקוחות באופן חוקי ורשמי בנוגע להשקעות האטרקטיביות יותר או פחות מבחינתם.

קורס יועץ השקעות נחשב מאז ומתמיד כאופציה אטרקטיבית ביותר עבור המתעניינים בעולם ההשקעות, מכיוון שמדובר בעצם במסלול המעניק רישיון תעסוקה במקצוע אטרקטיבי ובעל היצע תעסוקה יציב ומבטיח, אך בו בעת גם מציע ידע והבנה נרחבים של עולם ההשקעות. על מנת לייעץ ללקוחות נאמנה בדבר האופן בו הם מנהלים את כספם, צריך היועץ ללמוד ולהכיר לעומק את עולם ההשקעות, להבין את האפשרויות השונות הקיימות בו, את הסיכונים, הסיכויים וכו'. לכן, אדם הפונה למסלול של ייעוץ השקעות, בעצם עובר התמחות בעצמו בעולם ההשקעות (הן בלימודים והן לאורך זמן לאחר מכן, בעבודה) וכך יכול גם להחזיק בעבודה יציבה ומניבה בתחום וגם לרכוש את הידע והניסיון הנדרשים על מנת שיוכל  להשקיע את כספו שלו בצורה נבונה ומניבה.

תחום ששווה ללמוד היום יותר מתמיד

עולם ההשקעות והמסחר בשוק ההון הוא תחום אותו שווה ללמוד הן בתור משקיעים עצמאיים והן בתור אנשי מקצוע דוגמת יועצי השקעות וכו', והדבר נכון היום יותר מתמיד בעבר.

מגפת הקורונה הביאה את המערכת הכלכלית העולמית לכדי משבר חסר תקדים, כאשר עדיין מוקדם לנבא את כלל ההשלכות השונות שלו. מה שבטוח הוא כי אנשי המקצוע שיהיו הראשונים להבין מה קורה, לאן נושבות הרוחות וכיצד כדאי להתנהל בשוק ובעולם ההשקעות בימים בלתי שגרתיים אלו, יהיו יועצי ההשקעות והמשקיעים הפרטיים המנוסים והמשכילים, בדיוק אלו שרכשו השכלה מעמיקה בתחום.