במסגרת חטיבת הרישיונות שלנו, אנחנו באקדמיה לפיננסים מעבירים קורסי הכנה רבים לקראת בחינות הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, אותן בחינות הנדרשות כחלק מתהליך קבלת רישיונות תעסוקה במקצועות הפיננסים. אחד הרישיונות המרכזיים והמבוקשים ביותר כיום בתחום זה הוא רישיון פנסיוני – רישיון לייעוץ ושיווק פנסיוני, אשר הופך יותר ויותר מבוקש בשנים האחרונות בישראל. במידה ואתם מתלבטים בנוגע למסלול הלימודים ואפיק ההכשרה וההתמחות בו תבחרו, להלן כמה סיבות טובות במיוחד לשקול בחיוב את האפשרות של קבלת רישיון פנסיוני כרכישת מקצוע מניב ומבטיח לחיים.

תחום עשיר בביקוש והיצע תעסוקה

אולי היתרון הראשון עליו חושבים מרבית האנשים המתעניינים ופונים בסופו של דבר למסלול לקבלת רישיון ביטוח פנסיוני הוא היתרון התעסוקתי. יועצים ומשווקים פנסיוניים נהנים כיום בישראל מהיצע תעסוקה רחב היקף, ביקוש גבוה לשירותיהם ועלייה מתמדת בשני אלו לאורך זמן. בפרט בישראל, הסיבות למגמה זו ברורות ומוכרות – בארץ קיים כיום חוק המחייב את כלל העובדים במשק לחסוך לפנסיה, מה שמציב בפני מאות אלפי ומיליוני ישראלים את הצורך בבחירת חיסכון פנסיוני להפקיד בו כספים מדי חודש. לרובנו המכריע אין כמובן יותר מדי מושג בפיננסים ובשוק ההון, באפשרויות השונות העומדות בפנינו לחיסכון פנסיוני והמקומות בהם יהיה מושקע וכו'. איש מקצוע המתמחה בתחום, ייעץ ואף ינהל עבורנו את תהליך פתיחת הקרן והסדרת החיסכון הפנסיוני, תוך דאגה לאינטרסים שלנו בראש ובראשונה, מספק שירות חשוב ביותר עבורו קיים כאמור ביקוש רב. מצב זה צפוי להשתנות רק לכיוון אחד בעתיד הנראה לעין – לכיוון של עלייה מתמדת בביקושים לשירותי ייעוץ ושיווק פנסיוני.

ערך מוסף בדמות סיוע ותרומה לחייהם של אנשים

כאשר מחפשים אחר אפיק התמחות ותעסוקה, לא מזיק לקחת בחשבון גם את הערך המוסף שמציע אפיק זה, מעבר לפרנסה ואפשרויות התפתחות עתידיות. בפרט, הרגשה כי אנחנו עושים משהו טוב, תורמים לאחרים ולוקחים חלק פעיל וחיובי בחברה בה אנו חיים. במקרה של ייעוץ פנסיוני הערך המוסף לתפקיד הוא ברור – מדובר במקצוע בו אנו זוכים לסייע באופן יומיומי לאנשים לעצב את עתידם הפיננסי, להבטיח כי יהיה להם ממה לחיות ולהתפרנס גם כשיגיעו לגיל הפרישה או לא יוכלו לעבוד יותר מסיבה זו או אחרת, ולעשות סדר בחסכונות שלהם.

דרך מצוינת להיכנס לעולם הכספים והפיננסים

רישיון פנסיוני, בדומה לרישיונות פיננסים אחרים, מהווה גם דלת כניסה להמשך התפתחות בעולם הפיננסים והכספים. יועץ/משווק פנסיוני הוא בעל מקצוע המתמחה בעולם זה – עליו להכיר ולהיות בקיא באופן בו פועל השוק ובאלמנטים הרבים והשונים הנכללים בו, להבין בשוק ההון ובאפיקי השקעה וחיסכון שונים וכיוצ"ב. כל זה שם אותו בפוזיציה טובה במיוחד לרכוש השכלה נוספת בעולם זה ולהתפתח לתחומים נוספים במסגרת עולם הכספים, הפיננסים ושוק ההון. אם מחפשים אחר התמחות עם אפיק התפתחות אטרקטיבי ועשיר, רישיון פנסיוני הוא מקום מצוין להתחיל ממנו.

מסלול הכשרה יחסית מהיר ופשוט

לכל היתרונות שהוזכרו לעיל מתווספת העובדה המשמעותית כי ניתן לקבל רישיון פנסיוני באמצעות מסלול הכשרה מהיר ופשוט יחסית, לפחות אם ניגשים אליו בדרך הנכונה. קבלת רישיון זה מצריכה מעבר של שש בחינות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר ותקופת הכשרה בת שישה חודשים. את הבחינות ניתן לעבור בהצלחה בתוך כמה חודשים ספורים, במיוחד אם ניגשים אליהן לאחר הכנה בקורס מקדים ייעודי. את תקופת ההתמחות ניתן להתחיל כבר במקביל להכנה לחלק מהבחינות. כך, בתוך פחות משנה ניתן כבר להשיג רישיון פנסיוני ולסיים את תקופת ההתמחות – פרק זמן מהיר ביותר לקבלת הכשרה ורישיון אשר יספקו לכם מקצוע ופרנסה אטרקטיביים, גם לטווח הארוך.

המאמר פורסם ב-03.06.2022