אנשים רבים מחפשים אחר תחום עיסוק אשר נראה כי טומן בחובו קריירה מבטיחה ומתגמלת, לפחות באחוזי הסתברות גבוהים ביחס למרבית התחומים האחרים. עולם לימודי שוק ההון למתחילים, וספציפית תחום לימודי הנדל"ן הקשור ישירות לעולם שוק ההון והפיננסים, מבטיח אפשרויות מתגמלות לקריירה ארוכת טווח.

כפי שנראה מיד, קיימים מספר מסלולי לימודים שונים המכינים למספר קריירות שונות בעולם הנדל"ן, המהווה תחום בעל יתרונות שונים ורמת וודאות יחסית גבוהה.

 

מהכשרה בתיווך ועד יזמות נדל"ן וייעוץ משכנתאות – עולם הנדל"ן בלימודים שוק ההון

העולם הרחב של לימודי שוק ההון לסוגיהם השונים מכיל גם מספר מסלולים עיקריים הקשורים ישירות לתחום הנדל"ן.

המקצוע המוכר והממוסד ביותר בעולם הנדל"ן הוא תיווך כמובן. באמצעות קורס הכנה ממוקד בן שישה מפגשים ניתן לעבור הכנה יסודית ומעמיקה לקראת המבחן הרשמי של רשם המתווכים, מבחן אשר מעניק לעוברים אותו תעודת מתווך רשמית. מסלול לימודים מקוצר זה מהווה למעשה מקפצה מהירה וכמעט מידית לעיסוק בעולם הנדל"ן, וניתן לשלבו גם עם תחומי לימוד אחרים הקשורים לעולם זה.

דוגמה לשילוב שכזה היא קורס מקיף המשלב יזמות נדל"ן יחד עם ההכנה למבחן מטעם רשם המתווכים. כך, רוכשים התלמידים מצד אחד ידע מעמיק וכלים המאפשרים לפעול בזירה של עסקאות הנדל"ן השונות (למשל, טכניקות לזיהוי הזדמנויות אטרקטיביות בשוק הנדל"ן, הכרה של היבטים משפטיים, מיסויים, עסקיים וכד' הנוגעים לעסקאות נדל"ן שונות ועוד), ומצד שני מקבלים את ההכנה היסודית הנדרשת על מנת לעבור את מבחן הרשם ולקבל תעודה רשמית המאפשרת לעסוק בתיווך נדל"ן.

בנוסף, ניתן כמובן גם ללכת על מסלול של יזמות בלבד, המיועד ליזמים ומשקיעים פרטיים כאחד, ואינו כולל את ההכנה למבחן רשם המתווכים.

 

נדל"ן בשילוב לימודי שוק ההון למתחילים

רבים המעוניינים להכיר לעומק ולעסוק בשוק ההון עצמו מתחילים עם לימודי שוק ההון למתחילים – קורס מקיף הכולל היכרות מעמיקה עם היבטים רבים ושונים הנוגעים לעולם הכלכלה והפיננסים, למסחר בורסאי בניירות ערך וכו'.

בעוד עולם הנדל"ן מאותת לרבים מאיתנו עקב האטרקטיביות של אפשרויות התעסוקה והיזמות השונות הקיימות בתחום זה, קיימת האפשרות לגשת ללימודי שוק ההון ולשלב בהם גם קורס נדל"ן למתחילים (הן קורס יזמות נדל"ן והן קורס משולב הכולל גם הכנה למבחן תעודת התיווך).

חשוב להבין כי אלו הם שני מסלולים הקשורים ביניהם בקשר הדוק – על מנת לפעול כיזם נדל"ן עלייך להכיר את שוק ההון, את האופנים בהם מתנהגים השווקים ואת ההשפעות ההדדיות של גורמים שונים בשוק ההון, הקשורים כמובן גם לעולם הנדל"ן. לכן, לימודים משולבים מסוג זה מהווים הזדמנות מעניינת ואטרקטיבית עבור רבים – מדובר במסלול משולב המעניק קשת רחבה של כלים וידע הנחוצים על מנת לעסוק בעולם יזמות הנדל"ן באופן מחושב ומוצלח.

 

קורסים מתקדמים וספציפיים יותר והסבירות להתפרנס מהתחום בעתיד

ומה בנוגע לשאלה בדבר רמת ההסתברות, או הוודאות שתחום הנדל"ן אכן יוכל לספק עבורנו מקור לפרנסה וקריירה מתגמלת לאורך זמן, גם בעוד עשר או עשרים שנים מהיום?

ובכן, בעוד שום דבר אינו וודאי במאה אחוזים בחיים, ניתן לומר כי דווקא תחום זה הוא אחד היציבים והמבטיחים בכל הנוגע לתעסוקה ופרנסה בטווח הארוך. על פי כל דרך הסתכלות וניתוח אפשרית, נראה כי עולם הנדל"ן צפוי להמשיך ולהתפתח, להמשיך ולתסוס בפעילות בכל תקופה בעתיד הנראה לעין.

האוכלוסייה העולמית, כמו גם האוכלוסייה במרבית המדינות בעולם, נמצאת במגמת צמיחה מתמדת. עימה נמצא גם הביקוש לדירות, בתים ונכסי נדל"ן מסוגים שונים. בין אם מתמקדים בשוק הנדל"ן הישראלי, האמריקאי או העולמי – נראה כי עסקאות נדל"ן ותיווך בין בעלי נכסים לשוכרים/קונים – כל אלו ימשיכו להתקיים גם בעתיד והביקוש להם רק ילך ויעלה.

 

עבור מי שמתחיל/ה כיום בלימודי יזמות נדל"ן, תיווך או לימודי נדל"ן המשולבים בלימודים שוק ההון, ושואל/ת את עצמם – כיצד אוכל להמשיך ולהתפתח בתחום לאחר הקורסים ההתחלתיים, קיימות כמה אפשרויות אשר רלבנטיות עבורם –

אפשרות אחת היא להמשיך לקורסים מתקדמים וספציפיים יותר בעולם הנדל"ן. לדוגמה – קורס המתמקד בתמ"א 38 ופינוי בינוי מספק את ההכשרה והידע הנחוצים על מנת להוציא עסקאות אלו לפועל ולהיות גורם משמעותי המעורב בפרויקטים כאלו. מי שמתעניין בעולם הנדל"ן הישראלי יודע כי תמ"א 38 היא כיום תכנית מתאר פופולארית ביותר במרכז הארץ המספקת רווח משמעותי לכל הצדדים המעורבים בעניין, ולכן פרויקטים רבים כאלו צפויים להמשיך ולצאת לפועל בעשורים הקרובים (כלומר – זהו תחום בו צפויה תעסוקה ופרנסה רבה בעתיד הנראה לעין).

אפשרות שנייה היא להתחיל לפעול בתחום ולנסות ולהתקדם משם. בין אם על ידי מעבר הבחינות ותחילת עיסוק כמתווכים ובין אם בניסיון להוציא לפועל יוזמות נדל"ן שונות – אין דרך טובה יותר להתפתח בתחום מאשר להתחיל לפעול בו, וקורסים דוגמת קורס יזמות נדל"ן בהחלט מספק את הכלים הנחוצים על מנת לעשות צעדים ראשונים בתחום.

וכמובן שהאפשרות השלישית היא המומלצת והמבטיחה ביותר מכולן – להתחיל לפעול בתחום ובמקביל לגשת ללימודי המשך מתקדמים. עבור יזם או כל שחקן אחר בשוק הנדל"ן, קורסים מתקדמים וספציפיים יותר בתחום זה תורמים שבעתיים, ומעניקים לו על בסיס שבועי ידע וכלים אותם הוא יכול לבחון ולממש בפועל.