תחום ייעוץ המשכנתאות הוא אחד מתחומי הפיננסים הנגישים והמעניינים ביותר, ומהווה תחום תעסוקה פוטנציאלי לאנשים רבים המתעניינים בקריירה בעולם הפיננסים. בנוסף לכך, לקורס ייעוץ משכנתאות ערך מוסף גדול ביותר עבור כל אחד ואחת אשר צריכים להתמודד עם נטילת משכנתא בשלב זה או אחר של חייהם, כלומר – רובה המכריע של האוכלוסייה. בין אם מדובר במשכנתא עבור רכישת הבית או הדירה שלכם ובין אם למטרות השקעה או יזמות נדל"ן, תחום המשכנתאות כולל בתוכו אינספור אפשרויות ופרמטרים שונים שכדאי להכיר. לימודי ייעוץ משכנתאות אינם אך ורק בגדר הכנה לעיסוק מקצועי בתחום, אלא גם קורס חיוני עבור מרבית האנשים.

 

 

להלן כמה נקודות מרכזיות שחשוב להכיר, וטיפים שכדאי לדעת כאשר מתעניינים בקורס יועצי משכנתאות:

 

מה כדאי לברר בנוגע למוסד הלימודים המעביר את הקורס? – נתחיל במוסד עצמו המעביר את הקורס לייעוץ משכנתאות אליו אתם שוקלים להירשם – מה אתם יודעים בנוגע למוסד זה? האם מדובר בבית ספר מקצועי וייעודי? במכללה? באוניברסיטה? כדאי להתחיל בבירור קצר בנוגע לאותו מוסד לימודים, בירור אותו ניתן לעשות בכמה דקות של חיפוש באינטרנט – חפשו נתונים אודות אותו בית ספר, אילו קורסים נוספים הוא מציע, כמה תלמידים כבר למדו בבית ספר זה, מיהם המורים המעבירים את הקורס ומהי הכשרתם. במרבית המקרים תוכלו למצוא גם עדויות והמלצות מפי תלמידי העבר, אך גם במידה ולא, תוכלו לקבל מושג טוב על ידי בירור השאלות שלעיל. לדוגמה, בית ספר המתמחה בעולם הפיננסים ומציע מגוון קורסים, פועל כבר כמה שנים ומציע מורים מנוסים ובעלי מוניטין וניסיון מוכח בתחום – כנראה שאתם יכולים לבטוח במוסד מסוג זה ולהירשם לקורס שהוא מציע.

 

מה מכיל הקורס עצמו? – בעוד מוסדות לימודים רבים ושונים מציעים קורס ייעוץ משכנתאות, כל אחד מהם מציע סילבוס מעט שונה. תחום המשכנתאות רחב וקשור לנושאים רבים, ולא בכל בית ספר יבחרו להעביר בדיוק את אותם הנושאים. בכל מקרה, היכנסו לפירוט הקורס וודאו כי הוא מכיל רשימה מכובדת של נושאים עיקריים הקשורים לעולם המשכנתא, ולא פחות חשוב מכך – תרגול מעשי במסגרת הקורס. אחד הדברים החשובים ביותר בקורס מקצועי מסוג זה הוא התרגול המעשי – ישיבה מול מחשבוני משכנתא ובניית תמהילים שונים של משכנתאות על פי נתוני פתיחה שונים. כאשר הקורס בו אתם מתעניינים מציע כמות בלתי מבוטלת של שעות תרגול עם הדרכה צמודה וליווי של מורים מנוסים, אתם יכולים להיות בטוחים שתצאו מהקורס עם ידע וביטחון עצמי מספק על מנת להתחיל לעסוק בתחום ולייעץ לאנשים אחרים.

 

מספר קבוצות הלימוד בקורס – זוהי נקודה שאנשים רבים אינם מודעים לה, למרות חשיבותה הרבה. גודלן של הכיתות או הקבוצות בהן תלמדו משמעותי מאוד לאפקטיביות של הקורס. חפשו קורס יועץ משכנתאות אשר מבטיח קבוצות לימוד קטנות יחסית. כאשר מספר התלמידים המוקצים לכל מורה אינו גדול, התלמידים מרוויחים תשומת לב אישית יותר, סביבת לימוד שקטה ומצומצמת יותר המאפשרת ללמוד בשקט ובאפקטיביות וכו'. גם בכל הנוגע לתרגול מעשי, כאשר קבוצת הלימוד קטנה יחסית (נאמר, לא יותר מעשרים תלמידים), תוכלו לקבל הדרכה אישית וליווי צמוד באמת, אשר יאפשרו לכם להשתפר בקצב מהיר ולהפיק את המרב מהקורס כולו.

 

סיוע בהשתלבות בשוק העבודה –  אחת הדרכים הנוחות ובעלות סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר למציאת עבודה כיועצי משכנתאות לאחר סיום הקורס היא באמצעות סיוע ישיר של מוסד הלימודים עצמו. בתי ספר למקצועות הפיננסיים מורכבים לרוב מאנשי מקצוע רבים מהתחום, בעלי קשרים רבים למוסדות פיננסים שונים. לכן, אלו הם האנשים אשר יכולים באמת לסייע לכם להשיג עבודות ראשונות בתחום. חפשו בית ספר המציע במסגרת לימודי ייעוץ משכנתאות גם סיוע בהשתלבות בשוק העבודה בסיום הקורס.

 

מהן דרישות הקורס? – בררו לפני שאתם נרשמים בדיוק מהן דרישות הקורס מן התלמידים המעוניינים לקבל את התעודה בסיום – האם נדרשת השתתפות באחוז מסוים מהמפגשים שכולל הקורס? אם כן – בכמה מהם תהיו חייבים להיות נוכחים? האם תוכלו לעמוד בדרישה זו? מהו הציון הסופי לו תידרשו במבחן המסכם? וכו'. במידה ובית ספר כלשהו מציע קורס מסוג זה ללא כל דרישה, תהיו חשדניים מאוד – מוסד לימודים המעוניין באמת ובתמים להכשיר את תלמידיו לעסוק בתחום חשוב דוגמת ייעוץ משכנתאות חייב להציב דרישות בסיסיות לקורס, מה שכמובן ישרת בסופו של דבר אתכם בתור תלמידים

 

המטרות לשמן מומלץ להירשם לקורס יועץ משכנתאות – כפי שציינו בפתיחת המאמר, קיימות שתי סיבות עיקריות להירשם לקורס זה. הראשונה, היא הסיבה הברורה והמתבקשת – הרצון לעסוק בייעוץ משכנתאות באופן רשמי ומקצועי, הן כיועץ פרטי והן כיועצים במסגרת גופים פיננסיים שונים. הסיבה השנייה להירשם לקורס מסוג זה, אשר אינה פחות לגיטימית כמובן, היא הרצון להבין טוב יותר את עולם המשכנתאות לצרכיכם האישיים. משכנתא היא כלי פיננסי מורכב אשר נוגע לחיים האישיים של מרביתנו, גם אם מדובר אך ורק במשכנתא אחת, לבית או לדירה של המשפחה שלנו, ובוודאי שאנו רוצים לעסוק ביזמות נדל"ן. לכן, גם אם אנחנו צריכים "להתמודד" ולבחור משכנתא אחת בלבד, ובין אם יותר עבור מספר נכסים אותם אנו מנהלים או בהם אנו משקיעים, קורס יועצי משכנתאות יכול לתת לנו תמונה רחבה ומפורטת של עולם המשכנתאות, ואת הכלים המעשיים להתמודד עם תחום זה.