משכנתא היא סוג ההלוואה הגדולה הנפוץ והמוכר ביותר במשק, לא רק בארץ אלא בעולם כולו. משכנתאות הן הכלי המספק למרבית הזוגות הצעירים והמשפחות את האפשרות לרכוש בית או דירה משלהם, ולספק לעצמם יציבות וביטחון מבחינת מגורים והון עצמי לטווח ארוך.

שוק המשכנתאות בארץ הוא כאמור שוק רחב היקף ובעל פעילות ענפה, בו פועלים בנקים, גופי מימון חוץ בנקאיים ולקוחות משלל מגזרים וסקטורים שונים. ייעוץ משכנתאות הוא כיום אחד השירותים הבסיסיים, המבוקשים והנחוצים ביותר בתחום זה, ומסיבות מובנות. מלבד לעובדה כי מדובר בשירות נחוץ ובסיסי, ייעוץ משכנתאות הוא גם מקצוע ואפיק להתמחות ופיתוח קריירה – אפשרות שכדאי להכיר.

מדוע מדובר בשירות נחוץ ומרכזי כל כך בשוק כיום?

מיד נגיע לייעוץ משכנתאות כתחום התמחות אטרקטיבי ולקורס הייעודי המאפשר לרכוש מקצוע זה, אך לפני כן כמה מילים על הביקוש לשירותיהם של יועצי משכנתאות – הביקוש הנרחב והמשמעותי אשר הופך תחום זה לאטרקטיבי כל כך להתמחות בו:

משכנתא היא כאמור הדרך הנגישה והמתבקשת ביותר עבור מרבית הציבור להצליח ולממן רכישה של דירה או בית למגורים. אך לא מדובר בהלוואה פשוטה באף מובן – המשכנתא לרוב מורכבת מכמה חלקים שונים וכוללת "תמהיל משכנתא" אשר מפרט את היחס בין מרכיבים שונים אלו. חלקים ממנה עשויים להיות צמודים למדד ואחרים לא, ההחזרים החודשיים בה עשויים להיות חשופים לשינוי בעקבות תהליכים הקורים במשק, מכל בעל משכנתא נדרש על פי חוק לרכוש ביטוח משכנתא וזה עשוי להכיל אלמנטים שונים ולהתאפיין במחירים שונים ועוד. בקיצור – משכנתא היא לא בדיוק הלוואה קטנה, פשוטה ונוחה להבנה.

מאחר ושינויים קטנים לכאורה בתנאים בהם אנו לוקחים משכנתא, בגוף ממנו ניקח אותה ובסוג המשכנתא עצמה עשויים לעלות לנו הרבה מאוד כסף לאורך עשרות השנים בהן נחזיר אותה, חשוב להבין בדיוק את כל הפרטים הקטנים ולקחת את המשכנתא המתאימה והנכונה ביותר מבחינתנו. וזה בדיוק תפקידם של יועצי משכנתאות – להבטיח כי לקוחותיהם לוקחים את המשכנתא הנכונה והטובה ביותר עבורם, ועושים זאת בצורה שתשתלם להם ביותר לאורך השנים. לכן מדובר בשירות נפוץ וחשוב כל כך, המבוקש על ידי אינספור נוטלי משכנתאות בארץ מדי שנה.

הדרך להתמחות בתחום עתיר ביקוש לשירותים מקצועיים – קורס ייעוץ משכנתאות

לאחר שהבנו מעט טוב יותר מדוע הביקוש לשירותי ייעוץ משכנתאות מקצועיים הוא גבוה ויציב כל כך, ברור יותר גם מדוע ייעוץ משכנתאות הוא תחום עיסוק אטרקטיבי מאוד בימינו, תחום בו שווה להתמחות.

על מנת להתמחות בתחום ולהתחיל לייעץ ללקוחות פרטיים בנוגע למשכנתא אותה ייקחו, נדרש להבין לעומק את עולם המשכנתאות ולדעת מה אומר כל אלמנט בו, על מנת להצליח ולהגיע לתמהיל המשכנתא האידיאלי עבור כל לקוח ולקוח.

הדרך המקצועית והמתבקשת ביותר לעשות זאת היא כמובן באמצעות קורס ייעוץ משכנתאות – כאן באקדמיה אנו מציעים קורס שכזה הנערך בקבוצות לימוד קטנות ואינטימיות, כך שהמורים יכולים להעניק יחס אישי לכל תלמיד ותלמידה, ולסייע להם ללמוד ולהבין את כל מה שרלבנטי לצורך עיסוקם העתידי. הקורס כולל כמובן גם תרגול מעשי – ניתוח של מקרים רבים במסגרתו לומדים כיצד לפעול ולבנות את המשכנתא האופטימאלית עבור אותו מקרה. כשיוצאים מהקורס ניתן להתחיל ולעסוק בייעוץ באופן פרטי ועצמאי או כשכירים בחברה (יועצי משכנתאות מועסקים כיום בשלל ארגונים וגופים שונים, דוגמת בנקים או גופים המתמחים במימון חוץ בנקאי).

המאמר פורסם ב-25.3.2022