קורס מקצועית א' הינו אחד הקורסים העיקריים והמקיפים ביותר להם מחויב כל מי שמעוניין לעסוק במקצועות כגון – ייעוץ השקעות וניהול תיקי השקעות, ייעוץ ושיווק פנסיוני וכד'. קורס זה הינו חלק מחבילת הקורסים אותם מחויבים לעבור המעוניינים לעסוק באופן מקצועי בתחום, עיסוק המתאפשר רק לאחר קבלת תעודת הרשות לניירות ערך. במאמר הבא ריכזנו עבורכם תיאור קצר אודות קורס מקצועית א', הנושאים בהם הוא עוסק, דרישות הקדם לקורס וקהל היעד העיקרי עבורו מיועד קורס זה.

 

קורס מקצועית א' – מטרה ונושאים עיקריים

כאמור, קורס מקצועית א' הינו אחד הקורסים העיקריים הנלמדים במסגרת לימודי שוק ההון, וספציפית בלימודים לקראת קבלת תעודת מנהל תיקי השקעות מטעם הרשות לניירות ערך. לכן, קל להבין כי הקורס עוסק בעיקרו בניתוח ניירות ערך, ובמכשירים הפיננסים השונים הקיימים בשוק ההון, בהם משתמשים מנהלי תיקים, יועצים פנסיוניים וכד'. בין מכשירים אלו ניתן למנות מושגים המוכרים מעט יותר לציבור הרחב, דוגמת – קרנות נאמנות, קופות גמל, תכניות חיסכון ועוד, לצד מושגים אשר עלולים להיות פחות מוכרים למי שאינו עוסק בתחום, דוגמת – מוצרים מובנים, תעודות סל וכד'. קורס מקצועית א' כולל גם היכרות מעמיקה עם נושאים מעט מורכבים יותר המהווים חלק מעולם ההשקעות והפנסיה. למשל – המבנה העתי של שערי הריבית, סוגי אג"ח שונים, אופציות וחוזים עתידיים, רישום ניירות ערך ושיטות מסחר ועוד.
כאמור, במהלך קורס זה רוכשים התלמידים כמות גדולה של ידע הרלבנטי ישירות לעוסקים בתחום במגוון התפקידים שהוזכרו לעיל.

 

מקצועית א' – דרישות קדם

קורס מקצועית א' הוא קורס מתקדם במקצועות שוק ההון. לכן, בדומה לקורסים מתקדמים מתחומים אחרים באקדמיה, קיימות דרישות קדם בהן יש לעמוד על מנת להתקבל לקורס מלכתחילה. דרישות אלו כוללות ידע מקדים ובסיסי במקצועות הסטטיסטיקה, החשבונאות, הכלכלה והמימון, ומטרתן היא להתבסס על ידע מקדים מסוים בתחומים אלו על מנת לצלוח את הקורס בשלום ולהפיק ממנו את הידע והכלים המעשיים הדרושים. תלמידים אשר אינם מחזיקים בדרישות קדם אלו יכולים על פי רוב ללמוד את הקורסים הנדרשים בטרם הקורס במקצועית א'. תלמידים המגיעים לאחר שסיימו תואר בכלכלה, מנהל עסקים או חשבונאות זכאים לפטור מכל אותם קורסי מבוא הנלמדים גם במסגרת לימודי התואר שעברו (למעט אתיקה ודיני ני"ע).

 

למי הוא מיועד

 

קורס זה מיועד בעיקר עבור שתי קבוצות עיקריות של אנשים: הקבוצה הראשונה היא אנשים הנדרשים לבצע השלמות מקצועיות שונות במסגרת תהליך קבלת ההסמכה לעסוק במקצועות ההשקעות והפנסיה למיניהם. אלו יכולים להיות בוגרים של תואר אקדמאי בכלכלה, ניהול או חשבונאות המעוניינים להצטייד גם בתעודת הרשות לניירות ערך, כמו גם אנשים המעוניינים בתעודה זו בלבד, ללא לימודי תואר מקיפים בתחומים הללו, על מנת לעסוק במקצועות אלו.
הקבוצה השנייה היא אנשים המעוניינים לצבור ידע אישי, תיאורטי ומעשי במקצועות שוק ההון, הן לצורך ביצוע מעקב מקצועי אחר שוק זה והן על מנת להשקיע בשוק בכוחות עצמם. קורס מקצועית א' מציע מסגרת מקיפה ומקצועית מאוד בשוק ההון.