תחום הביטוח נתפס בעיני רבים כאפיק לימודים ותעסוקה יציב ובטוח יחסית, אך צעירים רבים נוטים לחשוב כי תחום זה אמנם יציב, אך אינו טומן בחובו פוטנציאל רב במיוחד "לעשות כסף" – להרוויח משכורות גבוהות במיוחד או להקים עסק עצמאי אשר יכניס סכומים גבוהים יחסית למקימיו. המציאות בשוק הביטוח המקומי והעולמי מראה כי תחום הביטוח דווקא מכיל לא מעט אפשרויות להרוויח טוב – לא רק להתפרנס בכבוד ובצורה יציבה ובטוחה יחסית, אלא גם להרוויח מעבר לכך ולצבור הון לאורך זמן. מהן הדרכים העיקריות להתפרנס ולהרוויח טוב בתור סוכני ביטוח?

 

קבלת רישיון והקמת עסק עצמאי בפרק זמן קצר יחסית

עבור המעוניינים לעסוק בעולם הביטוח באופן עצמאי, ולא בתור שכירים בחברה, מדובר באחד התחומים המאפשרים עיסוק עצמאי באופן הנוח והמהיר ביותר. לימודי ביטוח מאפשרים לרכוש תעודת ביטוח רשמית מטעם במדינה (כזו אשר בלעדיה כלל לא ניתן לעסוק בתחום) בתוך כשנתיים. קורסי ההכנה לבחינות הרשמיות של מוסדות המדינה, אלו הנחוצות כאמור לקבלת רישיון סוכן ביטוח אינם רק מכינים ספציפית למעבר הבחינות הנדרשות, אלא גם מעניקים את הידע המקצועי הנדרש בתחומים של כלכלה, חשבונאות, יסודות הביטוח וכו' – ידע אשר בלעדיו קשה מאוד להתקדם ולהקים עסק משגשג בתחום.

לאחר מעבר הבחינות קיימת דרישה לתקופת התמחות בת שישה חודשים לבד. לאחר סיום תקופה זו ניתן כבר להקים משרד עצמאי בתחום, ולהתחיל לנסות ולבנות מצבת לקוחות, ולהרחיב באופן עקבי את רשימת הלקוחות והן את היקף העבודה מול כל לקוח. עולם הביטוח מציע כיום מגוון רחב ועשיר כל כך של פוליסות שונות. השמיים הם הגבול בכל הנוגע לאפשרויות הצמיחה וההתקדמות של העסק שלכם. אינספור סוכני ביטוח עצמאיים כבר הוכיחו כי בתחום זה ניתן להרוויח הרבה מאוד כסף, ולבנות עסקים משגשגים וסוכנויות ביטוח קטנות, בינוניות או גדולות אשר מגדילות בעקביות את ההון העצמי שלהן, ואת ההון של מקימיהן.

 

משכורות גבוהות ובונוסים בתחום עשיר ביותר באפשרויות תעסוקה

דרך פעולה נוספת, מתבקשת ואטרקטיבית לא פחות עבור מי שמתעניין כיצד ניתן להרוויח כסף טוב כסוכן ביטוח, היא לכוון לקריירה כשכירים בעולם הביטוח. בניגוד לקונספציה הרווחת בקרב יזמים רבים, כשכירים בתחום כמו עולם הביטוח ניתן להרוויח הרבה מאוד כסף, וליצור קריירה במסגרתה מתקדמים בהדרגה בתוך חברה קיימת. הן במשרדי ביטוח קטנים והן בחברות הביטוח הגדולות היצע המשרות כיום בשוק הישראלי הוא עשיר במיוחד (גם בהשוואה לתחומים רבים אחרים בשוק ההון ועולם הפיננסים), ורבות מאותן משרות מציעות לא רק משכורות גבוהות, אלא גם ביטחון תעסוקתי ארוך טווח ואפשרויות בלתי נדלות להתקדם עוד ועוד.

ללא ספק, גם זו דרך אטרקטיבית ביותר להרוויח כסף טוב כסוכני ביטוח. בתחום עשיר כל כך בעבודה, משרות שונות ואפשרויות תעסוקה מגוונות, גם סוכני ביטוח אשר עוסקים בתחום כשכירים בחברות גדולות יכולים ליצור הכנסה גבוהה ויציבה לאורך זמן.