אנשים רבים מתעניינים בימינו בעיסוק ביזמות מסוגים שונים, כתחום עיסוק בפני עצמו. כלומר – לא בהכרח להיות יזמים בתחום בו הם כבר עוסקים והתמקצעו בו, אלא להיכנס לתחום חדש לחלוטין עבורם, בתור יזמים. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא כמובן יזמות נדל"ן, תחום בו פועלים אינספור אנשים בארץ ובעולם, ולא רק אנשים עשירים המגיעים לתחום עם הון עצמי ניכר מבעוד מועד. הכניסה לעולם הנדל"ן בתור יזמים "פרופר" מתאפשרת תודות לאופן בו בנוי השוק, ובעצם האופן בו פועלים חלקים גדולים מהשוק ומהכלכלה כיום. התיווך בין צדדים שונים בעסקה, למשל, פותח עבור יזמים מתחילים פתח רב חשיבות, מבעדו ניתן להיכנס לעולם הנדל"ן ולעלות בסופו של דבר לליגות של "הגדולים".
על מנת לעשות זאת ולהיכנס לעולם הנדל"ן, הן אם אתם אנשי עסקים משופשפים, משקיעים אמידים או צעירים אמביציוזיים וחסרי ממון – מהו בדיוק סוג הידע הנחוץ על מנת לעסוק ביזמות נדל"ן כמקצוע ותחום עיסוק לכל דבר ועניין?

 

היכרות כללית עם השוק ומושגים בסיסיים בתור התחלה

מיד נגיע לסוג הידע המעמיק והקונקרטי יותר שכדאי להחזיק על מנת לעסוק בהצלחה בעולם יזמות הנדל"ן, אך בתור התחלה נציין כי עבור כל מי שמעוניין לפעול בתחום זה, ובעולם הכלכלה, הפיננסים ושוק ההון בכלל, מומלץ קודם כל לרכוש היכרות כללית עם עולם זה, ולהכיר מושגים בסיסיים ומרכזיים מהתחום. עולם הנדל"ן הוא כמובן חלק מהכלכלה ומשוק ההון, ולכן חלים על הפועלים בו אותם הכללים הבסיסיים הנוגעים לשוק ההון. עולם המימון רלבנטי במיוחד עבור יזמי נדל"ן, וככזה מומלץ לרכוש לפחות היכרות כללית עם תחום זה, כאשר הבנה מעט מעמיקה ויסודית יותר של עקרונות בעולם המימון יכולה רק לסייע.
את ההיכרות הראשונית והבסיסית עם עולם המושגים וכו' של שוק ההון ועולם הנדל"ן ניתן לרכוש בכמה צורות – רבים מאיתנו כבר מכירים את השוק ואת המושגים המרכזיים בו, הן מידע כללי והן מניסיון בתחומים אחרים אשר חולקים עם עולם הנדל"ן חלק מהמושגים המרכזיים והחשובים (דוגמת תחום הבנקאות ועולם הכלכלה בכלל, כמו גם עולם המשפטים ומקצועות רבים נוספים). דרכים נוספות כוללות קורסי מבוא למיניהם, כמו גם למידה עצמאית. כאשר מדובר בידע כללי, בסיסי ומקדים, ניתן לרכוש את רובו גם באמצעות למידה עצמית בלבד.

 

איתור הזדמנויות, סיגול כלים פרקטיים, הכרת היבטים משפטיים ועוד

ומה בנוגע לידע מעמיק ומתקדם יותר אותו כדאי שנרכוש על מנת שנוכל לפעול באופן מושכל ומוצלח בעולם יזמות הנדל"ן?

ובכן, זיהוי הזדמנויות בשוק הוא נושא גדול בו יש הרבה מאוד ידע, טכניקות שונות וכו', אותם ניתן וכדאי מאוד לרכוש. כיצד מזהים נכסים הנמכרים במחיר הנמוך ממחיר השוק? כיצד בכלל מבינים מהו מחיר השוק הריאלי? כיצד מזהים הזדמנות לרווח פאסיבי יציב וכיצד ניתן לשפוט האם פרויקט מסוים הוא בעל פוטנציאל מספק או לא, על מנת שנרצה לנסות וליזום ולהוציא אותו לפועל? על מנת ללמוד את כל זה קיים צורך לא רק בלימוד תיאורטי "יבש" אלא גם בתרגול מעשי יותר של התיאוריה הנלמדת. זאת ניתן להשיג על ידי ניתוח עסקאות שונות, תרגול של ניתוח נתונים המגיעים מהשוק על פי שיטות ניתוח שונות וכד'.

היבטים משפטיים שונים (כמו גם היבטים כלכליים ומיסויים שונים) הם קריטיים גם כן לפעילותו של יזם הנדל"ן. לא ניתן לפעול כיזם נדל"ן מצליח ללא הבנה והיכרות טובה עם החלקים בעולם המשפט והמיסוי המתייחסים לעולם הנדל"ן.

על מנת להעלות את הסיכויים להצלחה ולזיהוי של הזדמנויות טובות לעסקאות נדל"ן קיים צורך בהיכרות טובה יחסית עם מקורות מידע מהימנים. מהם מאגרי המידע אליהם נרצה לפנות על מנת לדלות מידע אודות השוק? כיצד ניגשים למאגרי מידע אלו וכיצד יודעים מה בדיוק לחפש בהם? בעולם בו אנו מוצפים במידע בכמויות בלתי ניתנות לתפיסה, היכולת לזהות היכן מסתתר המידע הרלבנטי עבורנו היא יכולת קריטית וחשובה מאין כמוה.

את כל האספקטים שהוזכרו לעיל ועוד רבים חשובים נוספים ניתן למצוא בקורס יזמות נדל"ן. קורס זה נבנה במטרה להעניק את הידע והכלים הנחוצים על מנת לפעול בעולם יזמות הנדל"ן וליהנות מסיכויי ההצלחה הטובים ביותר.

 

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

לימודי נדלן

קורס יזמות נדלן

קורס תיווך נדלן

יזמות נדלן – איך מתחילים

לימודי השקעות ויזמות נדלן – למי זה מתאים