לימודי השקעות ולימודי שוק ההון הפכו פופולאריים מאוד בישראל במרוצת השנים האחרונות. אלפים רבים של נשים וגברים כאחד נוהרים למגוון בתי הספר והמכללות המקצועיות המתמחות רובן ככולן במקצועות הפיננסיים השונים המרכיבים את שוק ההון, מקצועות דוגמת מנהלי תיקים, יועצי ומשווקי השקעות, יועצים פנסיונים לימודי העשרה בשוק ההון – ניתוח טכני, אופציות, מסחר במניות וכד'.
כאשר שוק לימודים שוק ההון מכיל כל כך הרבה אפשרויות, קל מאוד להתבלבל במסגרת תהליך בחירת בית הספר בו תלמדו. עבור מי שעומד מול התלבטות זו בימים אלו ממש, מומלץ להעניק חשיבות יתרה לקריטריון מרכזי, ממנו נוטים רבים דווקא להתעלם – האם בית הספר או המכללה המדוברת שייכים לבית השקעות. כפי שנראה מיד, קיימים הרבה יתרונות בצד האפשרות ללמוד את מקצועות ההשקעות השונים בבתי ההשקעות עצמם.

 

לומדים ניהול או יעוץ השקעות בבתי הספר של בתי ההשקעות – יתרונות מרכזיים

קל לחשוב על היתרונות השונים הנלווים לאפשרות ללמוד את מקצועות ההשקעות השונים בבתי ההשקעות עצמם, או ליתר דיוק – בבתי הספר השייכים לבתי ההשקעות, דוגמת האקדמיה לפיננסים השייכת לבית ההשקעות מגדל שוקי הון.
יתרון מרכזי ראשון הוא כי כאשר אתם לומדים את מקצועות ההשקעות השונים בבית ההשקעות עצמו, בין אם מדובר בניהול או יעוץ השקעות או קורס שוק ההון, אתם יכולים להיות בטוחים כי אתם לומדים ממורים מקצועיים ומנוסים, אשר לא רק למדו את התחום וקראו המון ספרים העוסקים בו, אלא גם עוסקים בו בפועל. באקדמיה לפיננסים של מגדל שוקי הון למשל, המרצים עוסקים באופן יום יומי בשוק ההון, בנוסף לעיסוק כמורים. הרלבנטיות של תעסוקה מעשית בתחום ללימודים במקצועות אלו הינה רבת ערך ואין לזלזל בה. תארו לכם שאתם לומדים בקורס מקצועית א' ממורה אשר למד את הקורס בעצמו והתמחה בו, אך לא פעל בעצמו בשוק מזה שנים רבות, אל מול מורה אחר אשר עוסק במקצועות אלו על בסיס יום יומי בבית השקעות מוביל ומבטיח – היכן אתם חושבים שתקבלו ערך מוסף גבוה יותר מהמורה?…
יתרון חשוב נוסף הוא יצירת קשרים והזדמנויות תעסוקה לעתיד. כאשר אתם לומדים בבית הספר המקצועי של בית השקעות מסוים, אתם אוטומטית יוצרים קשרים אישיים רבים עם מורים ומרצים (אשר הינם כאמור אנשי מקצוע העוסקים בתחום זה בפועל), כמו גם עם גורמים חשובים נוספים בתחום. בנוסף, בתי ההשקעות השונים מקימים את המכללות ובתי הספר הללו במיוחד על מנת להכשיר את דור העתיד של עובדיהם – מנהלי השקעות, יועצים וכד'. לכן, סיכוייכם למצוא עבודה בסיום הלימודים, או אפילו משרת התמחות במקביל לתקופת הלימודים, גבוהים יותר מהרגע בו נרשמתם לבית ספר זה.

לסיכום – קיימים יתרונות מהותיים ללמידת מקצועות ההשקעות בבתי ההשקעות עצמם. יתרונות אותם כבר גילו אלפים רבים אל סטודנטים, כמו גם אנשי מקצוע אשר החלו דרכם בלימודים בבית ההשקעות בו הם עובדים כיום.