ההתלבטות בנוגע לבחירת מקצוע, קורס או מסלול לימודים משותפת לרבות ורבים, ומצב זה אינו חריג בעשרות השנים האחרונות, בהן ניתן למצוא מגוון עצום של אפשרויות בחירה בהקשר זה. כיום, בעידן הייחודי בו אנו חיים של מגפה עולמית מתמשכת, עיסוק הולך וגובר במשבר האקלים וטכנולוגיות דיגיטליות המתפתחות במהירות מסחררת, תחומים רבים הופכים במהרה לבלתי רלבנטיים ואחרים קמים והופכים מרכזיים בתוך שנים ספורות בלבד. מדוע דווקא במצב עניינים זה כדאי ומשתלם עוד יותר מתמיד לבחור במקצוע מתחום הפיננסים, ובמיוחד במסלול של לימודי יועץ השקעות (כמו גם מנהל תיקי השקעות ומקצועות קרובים נוספים)?

מהם הכישורים והשירותים הנהנים מעלייה מתמדת בביקוש וצפויים להישאר רלבנטיים?

כאמור, הבחירה בתחום התמחות ומקצוע היא כבר עשרות שנים אינה בחירה פשוטה, קלה או טריוויאלית, אך בשנים האחרונות היא הופכת מאתגרת ומבלבלת עוד יותר מבעבר. התנאים והנסיבות השוררים כיום בארץ ובעולם הופכים את קצב השינויים למהיר במיוחד, ואת האפשרות לצפות את העתיד לקרות, גם בחודשים או בשנים הקרובות בלבד, למצומצמת וכמעט בלתי אפשרית. כשלא יודעים כיצד ייראה שוק העבודה, למשל, בעוד כמה שנים מהיום, קשה במיוחד לתכנן את העתיד ולבחור תחום לימודים בהתאם.

אך לא הכל לוט בערפל. ישנם בכל זאת מספר תחומים שונים שניתן להעריך במידה גבוהה של סבירות כי יישארו רלבנטיים בשנים ובעשורים הקרובים, ואף יתאפיינו מעלייה מתמדת בביקושים לשירותים הנכללים בהם. כמה וכמה ממקצועות הפיננסיים עונים להגדרה זו, במיוחד מקצועות הייעוץ למיניהם. מדוע? מפני שככל שהמצב הופך פחות צפוי ויותר בעייתי להתנהלות במסגרתו, כך עולה הביקוש לשירותי ייעוץ מקצועיים. ככל שאנשים מבולבלים ומתקשים יותר לנווט ולנהל את כספם, למשל, בשוק הסוער והתזזיתי של ימינו, כך הם זקוקים יותר לאנשי מקצוע מנוסים שיסייעו להם להסתדר ולנווט דרכם לחוף מבטחים בהצלחה.

סיבה זו הופכת לימודי יועץ השקעות, למשל, למסלול אטרקטיבי במיוחד בתקופה הנוכחית. קשה לראות מצב בו הציבור הרחב כבר לא יזדקק כלל לשירותי ייעוץ פיננסיים, וככל שהמצב בשוק ובעולם ילך ויהפוך פחות ניתן לצפייה וחיזוי, כך שירותי ייעוץ מקצועיים אלו יהפכו רלבנטיים ומבוקשים יותר ויותר.

זה כמובן מעלה משמעותית את האטרקטיביות של מסלולי לימוד לרכישת מקצועות אלו (ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות וכיוצ"ב), ולכך מצטרפת גם העובדה כי מדובר במסלולי לימוד יחסית קצרים, מהירים ונוחים מבחינה לוגיסטית וטכנית להשתתפות בהם – מסלול לימודי יועץ השקעות, למשל, הכולל קורסי הכנה ייעודיים עבור הבחינות השונות של הרשות לניירות ערך (המהוות תנאי חובה לצורך קבלת רישיון יועץ השקעות), הוא מסלול המועבר בצורה גמישה ונוחה. ניתן לחלק את הקורסים השונים שהוא כולל לזמנים שונים או לעשות את כולם במקביל, בחלק מהקורסים ניתן להשתתף אונליין ובכך ליהנות ממגוון אפשרויות רחב יותר בנוגע לזמנים הספציפיים שאנו מייעדים ללימודים ועוד.

בתוך כמה חודשים ספורים ניתן לסיים עם כל הלימודים והבחינות הנדרשות, גם תוך כדי עבודה במשרה מלאה או טיפול בילדים ותחזוקת משק בית, ולהתחיל בשלב ההתמחות (המהווה כבר תעסוקה ועבודה לכל דבר ועניין). בתוך כשנה מהיום תוכלו כבר להחזיק ברישיון הנדרש ולעסוק בייעוץ השקעות באופן רשמי ומקצועי, הן כעצמאיים והן כשכירים בחברה.

כל היתרונות הללו, אשר הופכים כאמור משמעותיים במיוחד דווקא כיום במצב העניינים בו שרוי המשק והעולם כולו, הופכים מסלול דוגמת לימודי ייעוץ השקעות לאטרקטיבי ומתבקש במיוחד, הן עבור המתעניינים מראש בעולם הפיננסים והן עבור מי שאינו מכיר טוב את התחום אך מתעניין ומחפש אחר מקצוע טוב לעתיד.

המתעניינות והמתעניינים מוזמנים לפנות לקבלת פרטים והסברים נוספים.

המאמר פורסם ב-08.1.2022