יש כמה צעדים פשוטים שחשוב להקפיד עליהם על מנת להצליח לסחור לבד בשוק ההון. לימודי שוק ההון נוגעים במגוון רחב של נושאים ולכן הם רלוונטיים גם לסוחר העצמאי. הצעד הראשון צריך להיות הרשמה ללימודי שוק ההון והצטרפות לאחד הקורסים העוסקים בתחום. שוק ההון למתחילים עלול להיות זירה מלחיצה וסוערת, אך הלימודים מקנים תובנות חשובות ומשמשים אי של יציבות בים המידע הפיננסי. בנוסף, תמיד ניתן להצטרף למסלולי לימודי ייעוץ השקעות ולהפוך את התחביב למקצוע. הדבר החשוב הוא לא למהר לקפוץ למים העמוקים וללמוד לסחור לבד לפני שמבצעים מהלכים בפועל.

הצד השני למסחר עצמאי בשוק ההון הוא לבחור את הפלטפורמה המתאימה. באופן עקרוני, האפשרויות הן מסחר על גבי פלטפורמה של אחד הבנקים הרלוונטיים, או לחילופין מסחר על פלטפורמה של חברת השקעות. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות אחרים. השאיפה בהיבט הזה היא להשתמש בפלטפורמה המאפשרת ניצול מלא של יסודות שוק ההון והשקעה בבורסה. מעבר לכך, כדאי לנצל את הידע הנרכש במהלך לימודי שוק ההון כדי לנטרל סיכונים ולהרכיב תיקי השקעות כתלות במשך ההשקעה והאסטרטגיה.

הכירו את העקרונות המרכזיים בשוק ההון

שוק ההון למתחילים עשוי להציב אתגר קשה. מי שרוצה לעסוק במסחר לאחר הלימודים או לחילופין לבצע זאת במקביל למסלול ההכשרה, נדרש להכיר את העקרונות המרכזיים. יש לדאוג לפיזור תיק ההשקעות על פני אפיקים בטוחים ככל האפשר. פיזור האפיק המנייתי צריך לכלול חברות גדולות ומוכרות, המשתייכות לענפים שונים. עם זאת, חלק מהתקציב יכול להיות מופנה לטובת השקעה במניות קטנות יותר. אלו מניות אשר ביחס הפוך לגודלן הן מעלות את רמת הסיכון והיציבות של הרכיב המנייתי בתיק.
היכרות עם העקרונות המרכזיים בשוק ההון היא חלק מהכנת שיעורי הבית. במהלך לימוד שוק ההון למתחילים נחשפים למושגים כמו אגרות חוב, קרנות נאמנות, מניות, נגזרות, אופציות, תעודות סל וכדומה. בקורס תלמד איך לבצעה השקעה נבונה ובאחריות, איך לשמור על מסגרת התקציב ותלמד כיצד קונים ניירות ערך.

מימון בשוק ההון

כדי לסחור לבד בשוק ההון תצטרכו להכיר את יסודות המימון. קורסים בשוק ההון נוגעים בנקודה הזו ומרחיבים על מחיר הכסף, חישובי ריבית וקריטריונים לבדיקת כדאיות השקעה. סוחר שרוצה להשתלב בשוק ההון צריך להשתמש בשיטות שונות ולהגיב לשינויים המתרחשים בזמן אמת. עליו להבין כיצד משפיעה עלייה או ירידה של הריבית על אג"ח, אך באותה מידה גם להכיר את היחס בין מק"מ מול פק"מ.
הטיפ החשוב ביותר למסחר עצמאי בשוק ההון הוא להגדיר מטרות ברורות. כדאי להתחיל לאט ובזהירות, לבצע התאמות תוך כדי תנועה ובעיקר להיות סבלניים.
וכמו שסיכם וורן באפט: הבורסה היא המכשיר היעיל ביותר להעביר כסף מאנשים פזיזים לאנשים סבלניים.