עבודה מול לוח שנה פיננסי

כאשר ישנם נתונים ותחומים רבים כל כך המשפיעים על כלכלות העולם, אנחנו חייבים לעבוד על פי סדר עדיפויות מחושב, ולתת עדיפות להתרחשויות האקטואליות הרלבנטיות ביותר עבורנו. דרך טובה לעשות זאת היא לעבוד מול לוח שנה פיננסי, הכולל בין היתר פרסומים תקופתיים של נתונים חשובים (דוגמת שינויים בגובה הריביות, נתוני אבטלה, דוחות רבעוניים של חברות גדולות וכו').
ישנם סוגים רבים ושונים של לוחות שנה פיננסיים, חלקם כוללים כאמור בעיקר הכרזות תקופתיות שונות ומועדים ידועים מראש בהם צפויות התרחשויות חשובות מבחינה כלכלית. אחרים מתעדכנים על בסיס שוטף ומעדכנים את הסוחר בדבר התרחשויות חשובות ובלתי צפויות.
היעזרות בלוח שנה פיננסי מסייעת לנו לעבוד בצורה מסודרת ולוודא כי אנחנו לא מפספסים אף אירוע בעל חשיבות כלכלית גדולה, אשר עשוי לרמוז לנו על מגמות צפויות אותן נוכל לנצל לטובתנו, כמו גם מגמות שליליות בבורסה מהן כדאי שניזהר.

 

אין צורך להיות מחוברים ברציפות ליומני החדשות

חשוב לציין כי למרות שחשוב מאוד להישאר מעודכנים באקטואליה כללית, כלכלית, פוליטית וכו', אין זה אומר כי אנו חייבים להיות צמודים כל היום למסך החדשות, ולשמוע עשרות עדכונים מדי יום. למעשה, מומלץ לא לעשות זאת, על מנת שלא להסיח את דעתנו לשווא. כפי שכבר ציינו, העולם בו אנו חיים עשיר בהתרחשויות שוטפות בצורה בלתי רגילה. המערכת הפיננסית הגלובאלית מורכבת ומסועפת מאין כמוה, ומושפעת מאינספור אירועים והתרחשויות יומיומיות. לכן, חשוב שנסנן את סוג וכמות המידע האקטואלי אליו אנו נחשפים, על מנת שנוכל להבחין בין עיקר ותפל, ונדע להתמקד באירועים החשובים ביותר מבחינתנו כסוחרים.
פעמים רבות, אירוע חדשותי מסוים הוא בעל השלכות רבות וסותרות על השווקים, כך שעדיף לצרוך את המידע שלנו בנוגע לאירוע זה דרך עיניים כלכליות – דרך נתונים על השווקים והמגמות הצפויות ומפי מקורות מידע ופרשנות אשר לוקחים בחשבון את מגוון ההשפעות השונות הצפויות. לכן, וויסות כמות וסוג החדשות שאנו צורכים היא קריטית ממש לתפקודנו בשוק. חשוב מאוד להיות מעודכנים, אך במינונים מחושבים ודרך מקורות מידע מסוימים.

לסיכום, מי שמעוניין לפעול במסחר בורסאי ולהתפתח כסוחר חייב להיות מעודכן במידה מסוימת בהתרחשויות האקטואליות. חשוב לדאוג להתעדכן באופן מווסת, ודרך ערוצי מידע רלבנטיים וממוקדים, עליהם אנו סומכים.