המושג "קריירה שנייה" הוא במובנים רבים מושג של העשורים האחרונים, מושג הרלבנטי לעולם התעסוקה של העידן הנוכחי, בו קיימת "מוביליות תעסוקתית", כלומר – עבור רבים קיימת האפשרות לשנות מקצוע ולהתחיל קריירה בתחום חדש, אשר עשוי להיות שונה לחלוטין מהתחום אותו למדו במקור, שונה לחלוטין מהקריירה המקורית שלהם. כך, ניתן ממש לנוע ולעבור בין תחומי עיסוק שונים, ולא מעט אנשים אכן עושים זאת, הן בישראל והן במדינות נוספות רבות.
בעוד מגוון האפשרויות לקריירה שנייה רחב ועשיר, קיימים תחומים בהם ניתן לראות ביקוש גבוה במיוחד לקריירות שניות – לביצוע של הסבה מקצועית לתחומים אלו מצד אנשים אשר כבר מחזיקים בהשכלה קודמת ובתחום עיסוק מקצועי. אחד מתחומים פופולאריים אלו הוא עולם הביטוח. כפי שנסביר מיד, לימודי ביטוח במסלולים מסוימים מציעים תנאים אטרקטיביים ביותר לביצוע הסבה מקצועית ופתחיה של קריירה שנייה, בטווח רחב של גילאים.

 

הסבה מלאה בתוך מספר חודשים לעיסוק בעולם הביטוח

ישנן סיבות רבות בגינן קיים ביקוש גבוה להסבה לקריירה שנייה בעולם הביטוח. שתיים מהסיבות העיקריות הללו הן המבנה של עולם לימודי הביטוח (כלומר, הדרך הנדרשת על מנת לבצע את ההסבה המקצועית באופן רשמי), והיצע המשרות הרחב הקיים כיום בישראל בתחום זה.
נתחיל בדרך שנדרשים לעבור אנשים המעוניינים לפתוח בקריירה שנייה בעולם הביטוח – על מנת לעשות זאת, יש לעבור מספר בחינות רשמיות מטעם מוסדות המדינה (הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר), כמו גם לעבור תקופת התמחות בת מספר חודשים בעבודה מעשית בתחום. על מנת לעבור את אותן בחינות מקצועיות פונים רבים מהמעוניינים לעסוק בתחום לקורסי הכנה ייעודיים. קורסים אלו מתמקדים בדיוק בחומר הנדרש על מנת לעבור בהצלחה מלאה כל אחת מהבחינות, ומציעים בתוך מספר חודשים הכוללים מתכונת לימודים גמישה ונוחה הכנה מלאה ואפקטיבית לקראת המבחנים. כך, בתוך מספר חודשים במהלכם אין צורך "לעצור את החיים" או לעזוב את העבודה הקודמת, ניתן להתכונן בצורה יסודית ומספקת למבחנים הרשמיים, לגשת אליהם ומיד להתחיל את ההתמחות בתחום.
בנוסף לכך, אנשים המחזיקים בתעודות לימודים קודמים אשר עוסקים בתחומי הכלכלה, מנהל עסקים או חשבונאות, זכאים ברוב המקרים לפטור מחלק מהבחינות (אלו אשר עוסקות בנושאים הנלמדים במסגרת לימודי כלכלה, חשבונאות ומנהל עסקים), וכך המסלול שהם נדרשים לעבור למען הקריירה השנייה בעולם הביטוח מתקצר והופך לפשוט ומהיר עוד יותר.

 

תחום עשיר באפשרויות תעסוקה – אטרקטיביות עולם הביטוח לקריירה שנייה

סיבה עיקרית נוספת לביקוש הגבוה לקריירה שנייה בעולם הביטוח היא כאמור היצע המשרות הרחב והעשיר שמציע תחום זה, במיוחד בישראל.
מגוון פוליסות הביטוח השונות הקיימות כיום הוא עצום, ולכן ללא ספק ניתן למצוא תעסוקה רחבה בעולם הביטוח על תחומיו השונים. בישראל המצב טוב עוד יותר מבחינה זו – הסדרת שוק הפנסיה בחוק הישראלי בעשור האחרון הפכה את תחום הביטוח הפנסיוני למבוקש ועשיר במיוחד במשרות. יועצים וסוכני ביטוח פנסיוני הם בעלי מקצוע אשר שירותיהם רלבנטיים כמעט עבור כל אדם בוגר בישראל כיום, והביקוש בעולם הביטוח לשירותים אלו אכן צמח בהתאמה בשנים האחרונות. היצע המשרות ואפשרויות התעסוקה השונות בעולם הביטוח הישראלי והעולמי הופך את הקריירה השנייה בתחום זה לאטרקטיבית במיוחד – אנשים רבים אשר מתקשים למצוא תעסוקה בתחום העיסוק המקורי שלהם, או פשוט מעוניינים להתרענן ולשנות תחום עיסוק אך עם זאת לא לוותר על ביטחון תעסוקתי בהמשך חייהם, פונים ללימודי ביטוח על מנת ליצור קריירה שנייה בתחום זה. כפי שניתן ללמוד ממקרים רבים כאלו בשנים האחרונות, מדוב ב"הימור" בטוח מאוד, ובמהלך בעל כמה מאפיינים אטרקטיביים במיוחד עבור המתעניינים בקריירה שנייה.