עולם הביטוח מספק תעסוקה ופרנסה למיליונים רבים של אנשים בכל רחבי העולם. בעשורים האחרונים הולך עולם זה ומתרחב, כאשר עוד ועוד סוגים שונים של ביטוחים הופכים זמינים, כמענה לצורך ולביקוש של הציבור הרחב כמובן. בהתאמה, רבות ורבים מעוניינים גם למצוא את פרנסתם בעולם הביטוח, ולהפוך אותו לביתם המקצועי ולתחום בו יתמחו ויצמחו כאנשי מקצוע, הן כעצמאיים והן כשכירים. מהי ההכשרה הנדרשת, כמו גם דרישות רשמיות או בלתי רשמיות אחרות, על מנת לעסוק בעולם הביטוח באופן רשמי ומקצועי, ואף להצליח בו?

רישיון סוכן ביטוח – הדרישות מגולמות בהכשרה לקבלת הרישיון

חלק משמעותי ממה שנדרש מאתנו על מנת לעסוק בעולם הביטוח באופן מקצועי, ואף להצליח ולשגשג בו, מגולם בצורה ברורה וישירה בדרישות הקיימות כיום מצד החוק והמדינה המחייבות את המעוניינים לעסוק בתחום באופן רשמי. דרישות אלו מהוות תנאי מקדים והכרחי לקבלת רישיון סוכן ביטוח – הרישיון הרלבנטי המוענק מטעם המדינה ונדרש על מנת לעסוק בעולם הביטוח באופן חוקי (אחרת, עיסוק בביטוח דוגמת מכירה של פוליסות לאנשים, היא בגדר עבירה על החוק).

מהן דרישות הקדם לקבלת רישיון סוכן ביטוח? ובכן, הדרישות המרכזיות בתהליך ההכשרה לעולם הביטוח, מלבד התמחות בתחום כמובן, הן מעבר בהצלחה של שש בחינות המועברות מטעם הרשות לניירות ערך והמפקח על הביטוח במשרד האוצר (אלו הן כמובן הבחינות עבורן אנו מציעים כאן קורסי הכנה ממוקדים). למשל, אחת מבחינות היסוד מהן יש להתחיל את התהליך היא בחינה ב"יסודות הביטוח", הכוללת היכרות ראשונית ומעמיקה עם עולם הביטוח בכללותו. באופן דומה, גם הבחינה ביסודות הכלכלה בודקת בקיאות בסיסית וכללית עם תחום זה, וכך גם הבחינה ביסודות הסטטיסטיקה וכיוצ"ב – כולם תחומים הרלבנטיים לעבודתם היומיומית של אנשי ביטוח מתחומים שונים.

מבחני הגמר עוסקים גם כן בנושאים רלבנטיים לעולם הביטוח דוגמת עולם ניירות הערך או עולם הביטוח הפנסיוני, ובמקרה זה מדובר בלמידה מעמיקה יותר של תחומים אלו. גם כאן, מדובר בהכנה לעיסוק במקצוע זה, הכנה הכרחית ובסיסית עבור כל מי שמעוניין/ת להצליח בעולם הביטוח.

ללמוד בצורה מעמיקה ויעילה ולהתמחות במקום טוב

החומר הלימודי המרכיב את שש הבחינות של רשות ניירות הערך אמנם מכסה חלק ניכר מהידע וההבנה בהם צריכים להחזיק כל מי שמעוניין/ת להצליח בעולם הביטוח, אך על מנת באמת לזכות ביתרון על המתחרים הרבים האחרים חשוב לגשת לבחינות אלו בצורה רצינית ומסורה, וללמוד את החומר לעומק ו"כמו שצריך". זאת מכיוון שמעבר הבחינה היא רק אמצעי מבחינתכם – אמצעי להבטיח כי אתם לומדים לעומק ומבינים את החומר החשוב הזה, ולא המטרה בפני עצמה. לכן, חשוב ללמוד לבחינות בצורה הטובה והמעמיקה ביותר שניתן, ו(גם) מסיבה זו אנו ממליצים תמיד בחום על קורסי ההכנה הרלבנטיים (הסיבה הנוספת היא כמובן סיכויי ההצלחה בבחינה הגבוהים יותר משמעותית לאחר השתתפות בקורס הכנה שלנו).

מלבד ללימודים המקדימים והבחינות הנדרשות לצורך קבלת הרישיון, נדרשת גם התמחות מקצועית טובה בתחום על מנת לצבור בו את הניסיון והידע הנדרשים על מנת להתקדם במהרה יחסית, ולהגיע בתוך כמה שנים ספורות למצב בו ניתן להתקדם ולעבוד גם לבד, אולי במשרד עצמאי משלכם. גם כאן אלו הנרשמים לקורסי הכנה ממוקדים באקדמיה נהנים מיתרון משמעותי – אנו מסייעים לתלמידים המסורים שלנו למצוא מקום התמחות בתחום בו הם עתידים לעסוק, וכל התחומים האלו (בפרט עולם הביטוח) הם תחומים בהם קשרים אישיים ומוניטין של השתייכות למוסד מסוים (דוגמת מוסד הלימודים וההכנה לבחינות הנחשב והמוביל בארץ) חשובים ומשמעותיים ביותר, ויכולים לעשות את כל ההבדל במציאת מקום התמחות איכותי ומבוקש.

המאמר פורסם ב-04.11.2021