המקצוע "סוכן ביטוח" הוא כיום מושג רחב ומגוון יותר ממה שהיה בעבר. סוכני ביטוח כיום אינם עוסקים אך ורק במכירה של פוליסות ביטוח לרכב או לדירה, אלא מציעים מגוון רחב של שירותים נוספים (דוגמת ביטוח פנסיוני, ביטוח חיים וכד'). בנוסף, מפאת מורכבותו של שוק ההון והעובדה כי חלק ניכר מכספי הביטוח שאנו משלמים עבור סוגים שונים של ביטוחים מושקע בדרכים שונות בשוק, על סוכני הביטוח של היום להיות בקיאים בעולם ניירות הערך והמסחר הבורסאי באופן אשר לא נדרש בעבר מסוכני ביטוח. מגוון הסוגים השונים של ביטוחים הנמכרים כיום, הביקוש העצום בשוק לכלל הביטוחים הללו ורמת המורכבות של השוק המשפיעה כאמור ישירות על עבודתו של סוכן הביטוח – כל אלו הופכים את המקצוע הזה למאתגר ביותר מחד, אך לכזה המציע מגוון עצום של אפשרויות תעסוקה עכשוויות ועתידיות מאידך.

מבחן יסודות הביטוח – דרכן של רשויות המדינה לוודא הכשרה נאותה עבור סוכני ביטוח

רשויות המדינה המופקדות על תחום הביטוח (ובפרט המפקח על הביטוח במשרד האוצר והרשות לניירות ערך), מודעות כמובן לרמת המורכבות כיום של תפקידו של סוכן הביטוח. לכן, במסגרת תהליך ההכשרה הנדרש על מנת לקבל רישיון סוכן ביטוח מקצועי מטעם רשויות המדינה, מבטיחות הרשויות בדרכים שונות כי המבקשים והמבקשות לעסוק במקצוע זה אכן יהיו בקיאים בחומר הרב הרלבנטי למקצוע זה, הן ברמה כללית עבור תחום הביטוח בכללותו והן ברמה ממוקדת יותר בכל אחד ממקצועות הביטוח השונים (דוגמת סוכן ביטוח כללי, סוכן ביטוח פנסיוני וכד'). אחת הדרכים העיקריות להבטיח זאת היא באמצעות מבחנים הבאים לבדוק את רמת בקיאותם של הנבחנים בחומר הנדרש. המבחן הראשון והבסיסי ביותר הוא כאמור המבחן ביסודות הביטוח. החומר למבחן זה כולל, בין השאר, סוגים רבים ושונים של חוקי ביטוח, מושגים ועקרונות שונים מתחומי הביטוח, הפנסיה וקופות הגמל וחובותיו וזכויותיו של סוכן ביטוח במדינת ישראל כולל מעמדו בחוק מבחינות שונות.
כאמור, המבחן ביסודות הביטוח מהווה מבחן יסוד בסיסי המוגדר כחובה עבור כל המעוניין ברישיון סוכן ביטוח, הן סוכן ביטוח כללי והן משווק או יועץ פנסיוני.

הכנה מפורטת למבחן אשר מעניקה גם רקע כללי נרחב – קורס יסודות הביטוח

מכיוון שהמבחן ביסודות הביטוח נחשב למבחן מאתגר וחשוב במיוחד עבור כל המעוניינים לעסוק בתחום הביטוח על ענפיו השונים בישראל, קיים גם קורס הכנה ייעודי עבור מבחן זה. קורס זה נבנה ומועבר במיוחד על מנת להכין את הניגשים והניגשות למבחן זה, כך שיגיעו ליום הבחינה עם סיכויי ההצלחה הטובים והגבוהים מכולם. לכן, כולל קורס יסודות הביטוח מרצים בעלי ניסיון רב לא רק בעולם הביטוח, אלא ספציפית בהכנת תלמידים למבחן זה. לאחר שנים רבות של הכנה של אינספור נבחנים ונבחנות בהצלחה מרובה, מכירים הן המרצים והן אנשי המקצוע אשר מכינים את חומרי הקורס את בחינה זו המועברת על ידי משרד האוצר בצורה טובה, ומכירים בדיוק איזה סוגים של שאלות מופיעים במבחן, אילו שאלות חוזרות על עצמן שוב ושוב לאורך השנים וכו'. לכן מדובר גם במסלול ההכנה האפקטיבי ביותר עבור מי שמעוניין להגיע ליום המבחן בטוח בעצמו ועם הרגשה שהוא מוכן ביותר להתמודד עם המבחן המאתגר.

מעבר להכנה טובה וממוקדת למבחן, קורס יסודות הביטוח מציע גם סוג של סקירה כללית ומפורטת של עולם הביטוח, ובכך מהווה רקע כללי חשוב ביותר עבור כל מי ששוקל לעסוק בתחום. מכיוון שמדובר בבחינת יסוד אליה יש לגשת בשלב הראשון של המסלול לרכישת רישיון סוכן ביטוח, קורס ההכנה מועבר כאשר אותם תלמידים ותלמידות נמצאים עדיין בשלבים הראשונים של החלטתם לעסוק בתחום. בדיוק בשלב זה חשוב לקבל סקירה מעמיקה של התחום ובכך להבין טוב יותר למה אנחנו נכנסים, כיצד צפוי להיראות המשך הדרך להשגת הרישיון וכו'.

קורס זה מהווה גם הכנה מקדימה טובה לקורסי הכנה לניגשים לבחינות הגמר הנדרשות לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח – קורס מקצועית א' אשר עוסקת בעולם ניירות הערך וקורס גמר פנסיוני המהווה את המבחן הסופי עבור המעוניינים לעסוק בביטוח פנסיוני. קורס יסודות הביטוח מעניק כאמור רקע טוב לכל אלו, כמו גם מושג מוחשי יותר בנוגע לסוגי השאלות הנשאלות בבחינה והנושאים העיקריים השונים המרכיבים את תחום העיסוק של סוכן הביטוח.