המתעניינות והמתעניינים בלימודי הכנה לקראת הבחינות של רשות ני"ע ומשרד האוצר (לצורך קבלת רישיונות תעסוקה בתחום הפיננסים) וודאי נתקלו לא פעם בקורס יסודות הביטוח, המוצע כחלק מההכנה לבחינה בשם זהה הנערכת על ידי משרד האוצר. בניגוד לקורסי יסודות אחרים קורס זה נחשב מעט פחות מוכר והחומר הלימודי המועבר בו פחות ברור לרבים מהמתעניינים, בין השאר מכיוון ש"ביטוח" אינו תחום לימודים מוכר ונפוץ כמו שאר התחומים ממבחני היסודות, דוגמת כלכלה, חשבונאות וסטטיסטיקה. בכל זאת, מדובר באחד מקורסי ההכנה החשובים והמומלצים ביותר. מדוע מדובר בקורס חשוב כל כך ומה בדיוק הוא כולל?

היסודות הכלליים של תחום הביטוח ותרגול בחינה עם שאלות אמריקאיות

הסיבה העיקרית לחשיבות הרבה של קורס יסודות הביטוח היא כי הוא מהווה הכנה יסודית ומעמיקה לבחינה, ובמסגרתו בעצם לומדים בפועל התלמידות והתלמידים את היסודות של התחום הרחב בו הם עתידים לעסוק. ידע זה מהווה בסיס הכרחי להמשך לימודים והתפתחות בתחום, אפילו עוד במסגרת התהליך לקבלת הרישיון.

לא ממש אפשרי (ובטח שלא קל) ללמוד ולהתמקצע בעולם הביטוח הפנסיוני, למשל, ללא יסודות איתנים מוצקים יחסית בעולם הביטוח באופן כללי. יש להבין כיצד הוא פועל, מהם המחויבויות החוקיות של כל אחד מהצדדים בעסקאות ביטוח, מהם התנאים הכלליים למכירת פוליסת ביטוח מכל סוג ללקוח ומה ההיגיון העומד מאחורי התנאים הללו ושלל הכללים החלים על סוכן הביטוח ועוד.

במילים אחרות, כמו כל תחום גם עולם הביטוח אינו דבר שאפשר ללמוד במהירות ובבת אחת – יש לרכוש קודם כל יסודות הכרחיים והבנה בסיסית של מושגים מרכזיים בתחום ואופן הפעולה הכללי של המערכת, ורק לאחר מכן ניתן להמשיך ולהתמקצע, בדרך לקבלת רישיון ייעוץ פנסיוני, למשל, או רישיון סוכן ביטוח.

הבחינה ביסודות הביטוח מכילה כחמישים שאלות אמריקאיות, וקשה מאוד לעבור אותה בהצלחה ללא הכנה מקצועית ויסודית, כזו שתעניק לנו את הידע וההבנה הנרחבים של התחום וגם תתרגל אותנו בשאלות בפועל (ביניהן גם שאלות טכניות ומספריות) כהכנה למעמד המלחיץ יחסית של הבחינה עצמה. הכנה זו היא בדיוק מה שקורס יסודות הביטוח שואף להעביר כמובן, ולעשות זאת בצורה הטובה, המקצועית והיסודית ביותר.

במסגרת הקורס מקבלים כמובן ידע כללי נרחב אודות תחום הביטוח, אך גם יורדים לפרטים טכניים ומקצועיים ואף מתרגלים שאלות נפוצות יחסית אשר חוזרות על עצמן שוב ושוב בבחינת יסודות הביטוח לאורך שנים. כאן הניסיון רב השנים שלנו בהכנה לבחינה זו בא לכדי ביטוי – מאחר ומדובר בבחינה המועברת שוב ושוב מדי כמה חודשים לאורך שנים, כמות השאלות השונות הנשאלות בה כבר מוכרת לנו ברובה הגדול. כך, אנו יודעים כיצד להכין אתכם לשאלות אלו ולתרגל אתכם עד שתרגישו בטוחים ומוכנים לצלוח את הבחינה בהצלחה יתרה.

מאחר ומדובר בבחינת יסודות אליה ניתן לגשת כבר בתחילת הלימודים לקבלת הרישיון, מעבר שלה בהצלחה והוצאת ציון טוב יכולים להעלות אתכם על דרך המלך ולחזק משמעותית את הביטחון העצמי שלכם במסגרת התהליך. גם זו סיבה לחשיבותו הרבה של קורס מרכזי זה.

המאמר פורסם ב-29.07.2021