מסחר עצמאי בשוק ההון ובבורסה הוא אפיק השקעה זמין ואטרקטיבי עבור אנשים רבים כיום. כלומר – גם עבור מי שמעוניין ללמוד את התחום ולהשקיע בעצמו, ובוחר שלא להשקיע באמצעות בתי השקעות או אצל יועצי השקעות מומחים.

למעשה, מבחינה טכנית מתאפשר כיום מסחר עצמאי בבורסה ובשוק ההון ביתר קלות, כאשר בעידן הדיגיטלי יכולים כל אחד ואחת מאיתנו לסחור ולבצע פעולות השקעה שונות דרך הסמארטפון, הטאבלט, הלפטופ או המחשב בבית.

למרות שטכנית פשוט כיום לסחור בבורסה באופן עצמאי, אין זה אומר כי מדובר בתחום פשוט או כי ניתן להרוויח בקלות ממסחר עצמאי ללא ידע נרחב וכלים הכרחיים. מהם אותם כלים שרצוי ביותר לרכוש בטרם מתחילים לסחור באופן עצמאי בבורסה ?

כיצד ניתן ללמוד להשקיע בצורה מעמיקה ומקצועית אשר תבטיח לנו סיכויי הצלחה טובים בתור משקיעים עצמאיים ?

רכישת ידע בסיסי הכרחי – לימודי שוק ההון למתחילים

עולם הפיננסים, הבורסה ושוק ההון בכללותו הוא עולם מורכב ועשיר. על מנת לסחור בבורסה באופן עצמאי בצורה נבונה ובטוחה, עלינו ללמוד באופן רציני כמה נושאים חשובים, לפני שנתחיל להשקיע את כספנו.
במסגרת לימודי שוק ההון למתחילים ירכשו התלמידים את הידע, מכשירי ההשקעה והכלים הנחוצים להפוך למשקיע, החל מהנושאים הבסיסיים ביותר דוגמת מבנה שוק ההון והאופן בו פועלת הבורסה, סוגים שונים של ניירות ערך, מניות וכלים פיננסיים אחרים (דוגמת תעודות סל, קרנות נאמנות, אופציות ונגזרים וכו'), כיצד פועל שוק המסחר הפיננסי הבינלאומי ועוד. בנוסף, מציע קורס שוק ההון למתחילים (המכונה גם "STARTER BROKER") תרגול מעשי במספר תחומים באמצעות כיתת מחשב, בה מתרגלים התלמידים אסטרטגיות למסחר אונליין, בניית תיק השקעות ומסחר וירטואלי ועוד.

הקורס ממשיך לנושאים חשובים נוספים דוגמת הכרת דוחות כספיים של חברות מסחריות, סקירה של שוק ההון והפנסיה והכרת מרכיבים מרכזיים בשווקים אלו.
כל אלו הם נושאים בסיסיים והכרחיים, אותם מומלץ מאוד לכל סוחר עצמאי להכיר היטב, עוד לפני שבכלל יתחיל להשקיע בעצמו בבורסה. על ידי הכרה ראשונית אך מעמיקה של המערכת המורכבת בה הוא עתיד לפעול, יכול המשקיע העצמאי למזער את הסיכונים אליהם ייחשף, ולמקסם את סיכויי הצלחתו.

הדרך הנכונה לבנות את עצמך כסוחר עצמאי

קורס שוק ההון למתחילים, כמו גם קורסי ההמשך שניתן לקחת לאחר סיום קורס זה (קורס שוק ההון למתקדמים, קורס השקעות ערך, קורס אופציות ומעו"ף, ניתוח טכני ומסחר ועוד), מהווים אבני בניין הכרחיות עבור כל המעוניינים לבנות את עצמם כסוחרים עצמאיים לטווח הארוך.

הפעילות כסוחרים עצמאיים מאתגרת ביותר, אך ללא בסיס איתן והכרה טובה של המושגים והכלים השונים הקיימים בתחום, ניתן בקלות להיגרר להשקעות והחלטות לא נכונות ולא מחושבות, וחבל. השקעות אלו עלולות להעלות ביוקר.
קורסים בסיסיים בשוק ההון וקורסי ההמשך בנויים במיוחד עבור אלו המעוניינים לעסוק במסחר עצמאי, אך עדיין אינם מחזיקים בידע רחב ומקיף בעולם הפיננסים.

שיהיה בהצלחה !