לימודי שוק ההון מתאימים לכל מי שרוצה לשפר את התפקוד ולמצות את הפוטנציאל האישי. קורסים בשוק ההון כוללים שיעורים מעשיים לצד הרצאות פרונטאליות, הסטודנט מקבל חשבון וירטואלי למסחר כדי לבצע תרגול והמתכונת כוללת מסלולי ערב. הקורס מיועד לקהל הרחב ולכן אין תנאי קבלה מלבד ראיון התאמה אישי. בתום הקורס ניתן להמשיך לקורס המשך כמו לימודי שוק ההון למתקדמים ולהציע מועמדות למשרות מניבות.

המלצות על לימוד שוק ההון נובעות ממספר סיבות עיקריות. ראשית, שוק ההון עובר בשנים האחרונות לא מעט תהפוכות. המשמעות היא שרק באמצעות לימודים וצבירת ידע ניתן להתמצא בשוק ההון ולבצע פעולות מתגמלות. שנית, שוק ההון הוא תחום שמצליח להפגיש בין תהליכים כלכליים, מדיניים ופוליטיים. בשוק ההון ניתן למצוא ביטוי לאירועים בינלאומיים ומקומיים ובעזרת הידע הנרכש בקורס אפשר גם לאתר בהשקעות האטרקטיביות.

 

מה לומדים במהלך הקורס?

אדם המתעניין בשוק ההון ומתלבט בין קורסים שונים צריך להכיר את הנושאים העיקריים הנלמדים לאורך ההכשרה. קורסים בשוק ההון נפתחים בהיכרות עם מושגים בסיסיים ועם מידע על הבורסה בישראל, המדדים בארץ והשחקנים הבולטים. לאחר מכן לומדים על רשויות הפיקוח ועל שיטות המסחר. במפגשים גם מתמקדים בצד הפרקטי של מסחר בניירות ערך ולומדים גם על סוגי הפקדות והגבלות במסחר.
בהמשך הקורס לומדים על יישומי מימון ומניות, אגרות חוב וקרנות נאמנות ותעודות סל. חשוב לציין שלאחר כל מספר מפגשים יש גם תרגול מעשי בכיתת מחשב. התרגול מבוצע תחת פיקוח של משקיעים מנוסים ואנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. תרגול מעשי הוא חלק בלתי נפרד מקורסים בשוק ההון כי הוא מאפשר היכרות עם סקרינרים ואסטרגיות לבחירת מניות. בשלבים מתקדמים יותר מבצעים תרגול שמטרתו בניית תיק השקעות במוצרים פיננסיים שונים.

לצד כל האמור לעיל, לימודי שוק ההון כוללים אופציות ונגזרים, מידע על השוק הבינלאומי ומבוא לניתוח טכני. הקורס נערך תוך הקניית אסטרטגיות בניתוח טכני ושיעורים על השקעות ערך ודוחות כספיים. לקראת סיום הקורס לומדים הסטודנטים על פנסיה ופסיכולוגיה של השקעות.

 

הדרך להשיג יתרון יחסי

לימוד שוק ההון מתאים גם למי שרוצה להשיג יתרון יחסי מול משקיעים אחרים. למרות שמדובר על קורס למתחילים, לומדים במהלכו על הסודות של המשקיעים הגדולים ועל דרכים להימנע מטעויות בהשקעה. לומדים בניית תיק השקעות מנצח וכיצד ולהשיג את התשואה הנדרשת לאורך זמן.

לסיכום, יש הרבה יתרונות ללימודי שוק ההון. קורס למתחילים מומלץ עבור מי שרוצה לעשות את צעדיו הראשונים בשוק ההון ולאחר מכן להגיש מועמדות למשרות המובילות במשק. הקורס מתאים לקהל יעד מגוון והוא זוכה להצלחה.