יזמות בתחומים שונים היא אחת התכונות המוערכות והנחשקות ביותר בחברה שלנו, כאשר העולם של היום בנוי באופן אשר מאפשר יזמות מסוגים שונים ומשונים, ומציע לרבים מסגרות נוחות ויעילות ביותר ליזום ולנסות להרים פרויקטים שאפתניים לאוויר. כמעט ואין תחום בו קיימות אפשרויות יזמות רבות ואטרקטיביות כל כך כמו בעולם הנדל"ן. בשילוב עם מערכות המספקות אשראי וביטוחים מפני כישלונות, הופך עולם הנדל"ן לקרקע פורייה ביותר עבור יזמים שונים, הן בארץ והן בחו"ל.

עם זאת, ולמרות המערכת התומכת והמאפשרת הקיימת כיום בעולם העסקים ובענף הבנקאות, יזמות נדל"ן מוצלחת אינה עניין של מה בכך. רק יזמים אשר פועלים בדרכים מסוימות ומושכלות מצליחים בפועל, כך שיש הרבה מה ללמוד ולהתנסות בתחום כמו יזמות נדל"ן. מהן דרכים אפשריות ומומלצות ללמוד ולהתנסות בתחום וכיצד על יזם או יזמית נדל"ן מתחילים בכלל לגשת לתחום על מנת ליהנות מסיכויי הצלחה גבוהים?

 

למידה שיטתית של התחום – לימודי נדל"ן וקורס יזמות

הדרך ההגיונית והמתבקשת ביותר עליה ניתן להמליץ עבור מי ששואף לפעול כיזם נדל"ן היא מסגרת לימודים מסוימת, המתמקדת ספציפית ביזמות בעולם הנדל"ן. בדומה לאינספור תחומים מקצועיים אחרים, גם עולם הנדל"ן בכלל, ותחום יזמות הנדל"ן בפרט, הם נושאים בהם כבר נצבר המון ידע, כולל טכניקות ושיטות מפורטות לפעולה. הידע והניסיון הללו מועברים במסגרות לימודים שונות. לימודי נדל"ן מהווים עולם שלם, בו ניתן למצוא קורסים ומסלולי לימוד אשר עוסקים בתחומים שונים. כאן באקדמיה אנו מציעים קורס המתמקד ספציפית ביזמות נדל"ן ומיועד הן עבור אנשים ללא כל רקע או ידע קודם בנדל"ן או בעולם העסקים והן עבור מי שכבר מגיע מתוך התחום.

במסגרת קורס יזמות נדל"ן נלמדות כאמור טכניקות שונות לניתוח הנתונים המתקבלים מן השוק, במטרה ללמוד ולזהות מגמות וכך לאתר נכסים אטרקטיביים, כאלו אשר קיים סיכוי גבוה להרוויח מהם במסגרת עסקה. לדוגמה, הקורס מתמקד, בין השאר, ספציפית במה שמכונה "עסקאות אקזיט" – עסקאות בהן מאתר היזם נכס אטרקטיבי, רוכש אותו (הן בעצמו או שבאמצעות משקיעים), משביח ומוכר אותו ברווח לאחר תקופה קצרה יחסית. זוהי רק דוגמה אחת לנושא ספציפי מעולם יזמות הנדל"ן אשר נלמד באופן שיטתי ומעמיק. קורס זה מעביר ידע רב ומעניק כלים פרקטיים ממשיים המאפשרים לכל גבר או אישה בעלי מוטיבציה ליזום ולפעול בשוק הנדל"ן להתחיל ולעשות זאת.

מלבד לידע הרב ולכלים הטכניים החשובים, חלק לא פחות חשוב מתרומתו של הקורס הוא ההתנסות המעשית הנכללת בו – תחת הדרכתם וליוויים הצמוד של מורי הקורס (אנשי נדל"ן מנוסים בעלי רקורד מוכח הן כאנשי נדל"ן והן כמורים), זוכים התלמידים והתלמידות לנתח אינספור דוגמאות שונות, לאתר הזדמנויות של ממש בשוק ולראות כיצד ניתן ורצוי לגשת אליהן, להתנסות ביצירת רווח פאסיבי באמצעות איתור הזדמנויות מתאימות, ללמוד מהן מאגרי מידע רלבנטיים ויעילים לעבוד עימם ולתרגל את האופן בו ניתן לדלות מהם מידע ועוד… כאמור, בתחום יזמות הנדל"ן יש המון מה ללמוד ולתרגל עוד בטרם מבצעים את העסקה הראשונה, כך שלקורס ייעודי, ממוקד ומקצועי בתחום יש המון מה לתרום למתעניינים בו.

 

ההבדל בין פעולה מושכלת ומחושבת לפעולה פזיזה

מכיוון שתחומי היזמות השונים, וספציפית תחום יזמות הנדל"ן, אינם מהווים מקצוע מסודר בו יש לפעול אך ורק באמצעות רישיון מקצועי ותחת תקנות והנחיות ברורות ומפורטות, נוטים יזמים מתחילים רבים לנסות ליזום ולהוציא לפועל עסקאות גם ללא ידע מספק בתחום וכלים הכרחיים בסיסיים. יוזמות פזיזות שכאלו קיימות לרוב, ולא חסרות כאלו גם בעולם הנדל"ן הישראלי. יותר מהכל, פעולה בעולם יזמות הנדל"ן ללא ידע וכלים מתאימים היא פשוט פספוס – גם אם אותו יזם או יזמית מתחילים עשו את מה שצריכים היו לעשות על מנת לכסות את עצמם מבחינה משפטית, סיכויי ההצלחה של פעולה פזיזה מדי אשר לא תוכננה בקפידה והוצאה לפועל באופן מושכל ומחושב דיו, הם יחסית נמוכים. התוצאה עלולה להיות עסקה כושלת אשר יכולה לגרום נזק לגורמים שונים בעסקה (דוגמת המשקיעים שגייס היזם), וגם תטיל צל כבד על המשך הפעילות של אותו יזם בשוק. זאת הן בגלל מוניטין רע ש עלול להיווצר ליזם במקרה כזה והן בגלל פגיעה חמורה שעלולה להיגרם לביטחון העצמי של אותו יזם מתחיל.

לעומת זאת, כאשר ניגשים ליזום עסקת נדל"ן לאחר שרוכשים כלים בסיסיים, ידע ומעט התנסות בפעולות שונות בתחום, סיכויי ההצלחה גבוהים יותר משמעותית ודרך ההתנהלות משדרת מיד כי מדובר ביזם רציני אשר פועל באופן מושכל ומעמיק. כמובן שאותו ידע וניסיון מקדים אינו ערובה להצלחה – בתחומים כאלו אין ערובה מוחלטת להצלחה (אחרת לא היה מקום ליזמות ושאפתנות…). אך כל מי שעוסק בתחום בהצלחה לאורך שנים יעיד כי למידה מוקדמת אינה רק בגדר יתרון קל, אלא לרוב מדובר באלמנט קריטי בדרך להצלחה…