קריירה בשוק ההון מתחילה לעיתים קרובות בתור תחביב. היות ומדובר על תחום מאוד דינאמי ועשיר, רבים מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני, תיקי השקעות או לימודי ביטוח ורק לאחר מכן מגלים כי ניתן להכיל את כל הנושאים הללו במסגרת קורס שוק ההון. בלימודים מן הסוג הזה המטרה היא לא רק הקניית ידע תיאורטי אלא גם ניסיון מעשי. הפרקטיקה בשוק ההון באה לידי ביטוי בין היתר בביצוע ניתוח טכני, בעת מסחר יומי בניירות ערך ואפילו בזמן מסחר בבורסה. חובבנים המנסים לבצע ניתוח טכני של נתונים נתקלים בתקרת זכוכית וזקוקים לידע נוסף, לכן קורס שוק ההון מתקדם הוא פתרון אידיאלי עבורם.

 

בדקו האם התחביב שלכם עונה על הקריטריונים

על מנת להפוך תחביב למקצוע יש צורך במענה על מספר קריטריונים. ראשית, על התחביב להיות חלק משוק התעסוקה. ישנם תחביבים רבים שאי אפשר להפוך למקצוע, בעיקר משום שאין להם ביקוש. מהבחינה הזו לימודי שוק ההון אינם מהווים בעיה משום שהדרישה ליועצי השקעות ומנהלי תיקים נמצאת במגמת עלייה. קריטריון נוסף הוא הכישרון והיכולת. על מנת להפוך תחביב למקצוע לא ניתן להסתפק ביכולת ממוצעת בלבד, בעיקר כאשר מדובר על קריירה שנייה או שלישית.

 

השיקולים שיעזרו לכם לקבל החלטה

תחביב יכול להפוך למקצוע כאשר מאמינים בו מכל הלב. לעיתים מהלך מן הסוג הזה ידרוש אומץ, לכן לא חייבים לבצע אותו בשלב אחד. ניתן לגשת אל לימודים רלוונטיים בשוק ההון, להיפגש עם מרצים ועם תלמידים בסטטוס זהה ולקבל עזרה לגבי מערכת השיקולים. מלבד הלימודים כדאי לקחת בחשבון גם את תקופת ההתמחות, אשר תשפיע על הזמן בו יוכל התחביב להפוך למקצוע מתגמל. גם בנושא הזה קורס בחברה גדולה ומוכרת עשוי להיות לכם לעזר, משום שאין תחליף לניסיון הנובע מתוך היכרות עמוקה עם תחום שוק ההון.

 

היעזרו בידע הקיים וקבלו עזרה מאנשי מקצוע

בשורה התחתונה, אין סיפוק גדול יותר מאשר תחביב שהופך למקצוע. בעידן בו אנחנו חיים ניתן להיחשף אל אינפורמציה על כל תחומי התעסוקה בלחיצת כפתור פשוטה, מה שמקל על בדיקת האפשרויות ועל מימושן. מקצוע אשר מתחיל מתחביב מעיד על אהבה אמיתית, תשוקה ומחויבות. אין הרבה מקצועות בהן ניתן למצוא את התכונות הללו, לכן הישענות על תחביב והפיכתו למקצוע הם צעדים מאוד מומלצים. במידה ואתם עונים על הקריטריונים שהוזכרו אל תחששו לבצע צעד נוסף ולהגשים את הייעוד שלכם. עשו זאת תוך נקיטת אמצעי הזהירות המקובלים ובהתייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, ותוכלו למצוא את עצמכם אוחזים במשרה בשוק ההון – עליה חלמתם.