החצי הראשון של שנת 2020 הציב אתגרים לא פשוטים (ובמידה רבה גם חסרי תקדים) לרבות ורבים מאיתנו – סגר ובידוד שנכפו עלינו מפאת התפשטות נגיף הקורונה, ביטול של מסגרות לימודים ועבודה ושינוי מקיף ויסודי באורחות החיים של כולנו. אחד התחומים ה"בעייתיים" ביותר עבור רבים הוא כאמור תחום העבודה והפרנסה, כאשר אינספור אנשים איבדו את מקום עבודתם, בין אם באופן זמני ובין אם באופן קבוע עם התמוטטותם של עסקים רבים. האיסור על יציאה מהבית והסגירה הנרחבת של המשק הותירו רבים מאיתנו חסרי אונים מול המשבר הכלכלי האישי המתגבש בחשבון הבנק שלנו, והמצב מדרבן אותנו לנסות ולמצוא דרכים יצירתיות ויעילות להתפרנס תחת המגבלות החדשות, אם אפשר אז בלי לצאת מהבית כלל. הן עבור ימים טרופים אלו והן עבור העתיד המסתמן, הקרוב והרחוק, של שוק עבודה, מסחר בשוק ההון יכול להוות פתרון מושלם ואטרקטיבי ביותר.

 

מערכות מסחר מקוונות וכל המידע שבעולם – מסחר בשוק ההון ב 2020

עבודה מהבית או מכל מקום בעולם באמצעות הלפטופ היא לא דבר חדש – אנשים רבים מתפרנסים כך כבר מזה כמה שנים טובות, במגוון רחב של מקצועות תחומי עיסוק, וביניהם גם מסחר בורסאי ופעילות מסוגים שונים בשוק ההון. אך מה שהיה נחלתם של מספר מצומצם של אנשים בלבד עד לפני כמה חודשים הופך במהרה לאפיק אטרקטיבי ומבוקש על ידי רבים המעוניינים להתפרנס כיום בלי לצאת מהבית. החדשות הטובות הן כי בתחום כמו מסחר בורסאי (מסחר בשוק ההון) מערכות המחשוב והמידע הקיימות כיום בעולם מאפשרות פעילות מלאה ומקצועית לכל דבר ועניין, גם ב"שלט רחוק". לכן מהווה תחום זה אפיק אטרקטיבי ביותר עבור כל המתעניינים במסחר בשוק ההון ומחפשים אחר דרך להתפרנס בלי לצאת מהבית.

למעשה, שוק ההון בנוי כיום בכללותו באמצעות מערכות מחשוב מקוונות. מזה שנים רבות שהבורסות בעולם ושוק ההון בכלל מתקיימים יותר מכל ברשת הדיגיטלית, וכמובן שלא ניתן לנהל מערכת גלובאלית מורכבת כל כך ללא תשתית ענפה של מערך מחשוב מתקדם. כל בורסה בעולם כיום, כמו גם כל חשבון השקעות של משקיע זה או אחר, סוחרים למיניהם וכל גורם אחר הרלבנטי למסחר בשוק ההון – כולם ללא יוצא מן הכלל פועלים בעולם הווירטואלי, גם כאשר מקום עבודתם ה"רשמי" הוא משרד בבניין בו יושבת החברה מטעמה הם פועלים, או אפילו הבורסה עצמה.

מלבד לכך ששוק ההון פועל כבר כמה עשורים טובים דרך עולם המחשוב, ולכן ניתן לגישה מלאה באמצעות מחשב מכל מקום בעולם, גם כמויות המידע המגוון והעשיר כל כך הזמינות עבורנו כיום ברשת הופכות את פעילותו של הסוחר הבורסאי למושכלת ויודעת הרבה יותר, לפחות בפוטנציאל. לכל אחד עם חיבור לאינטרנט יש היום גישה חסרת תקדים לאינספור מדריכים וחומרי לימוד שונים הקשורים לתחום, לסקירות ומאמרים רלבנטיים, לרשתות חברתיות ופורומים אינטרנטיים שונים בהם נפגשים אנשים מכל רחבי העולם הנמצאים באותה פוזיציה כמונו (למשל – סוחרים פרטיים וקטנים יחסית, משקיעים בתחומים ספציפיים שונים וכד') וכמובן – לשטף בלתי פוסק של נתונים הזורמים בזמן אמת מהשווקים השונים, ומאפשרים איסוף וניתוח מדוקדקים, כאלו אשר מוליכים להסקת מסקנות פרקטיות בנוגע לפעולותינו אנו.

כלומר, הן מבחינת האופן בו שוק ההון בנוי כיום והן מבחינת הגישה הנרחבת וחסרת התקדים למידע ממנה נהנים כל אחת ואחד מאיתנו בעידן האינטרנט – מסחר בשוק ההון מהבית הוא כיום לא סתם אופציה אפשרית או זמינה, אלא דרך פעולה אטרקטיבית ומתבקשת ביותר. בימי הקורונה, הבידוד והסגר, כל זה הופך רלבנטי אף עוד יותר…

 

ללמוד את התחום ולתרגל בפועל גם מהבית – לימודי שוק ההון

כפי שציינו לעיל, אחד היתרונות המובהקים ביותר של התקופה בהקשר בו אנו עוסקים כאן הוא הזמינות הנרחבת וחסרת התקדים של מידע מסוגים רבים, שונים ומשונים, זמינות המאפשרת לכולנו ללמוד המון על מגוון אינסופי של תחומי עניין ודעת.

אך מלבד לגישה כמעט בלתי מוגבלת למידע, רבים מהפונים לכיוון של מסחר בשוק ההון נעזרים גם במסגרת לימודים מסודרת של התחום – לימודי שוק ההון. כאן, באקדמיה לפיננסים, אנו מציעים חטיבה שלמה של קורסים בשוק ההון, קורסים העוסקים במגוון רחב של נושאים ספציפיים בתחום, וביניהם גם מסחר בורסאי ומסחר בשוק ההון בכללותו. קורס שוק ההון למתחילים הוא הקורס הבסיסי והמקיף ביותר עבור המתעניינים בתחום אשר אינם ממש מכירים או מנוסים בו, ומעוניינים לקבל הן היכרות מעמיקה ומקצועית והן תרגול בפועל של מסחר בורסאי, תחת הדרכה והנחייה של אנשי מקצוע מהתחום כמובן.

בעוד בימים כתיקונם מועברים מגוון קורסים בשוק ההון, ובכללם גם קורס שוק ההון למתחילים ולמתקדמים, במסגרות לימוד פרונטאליות (כלומר – בהרצאות הנערכות בכיתות לימוד), בימים אלו בהם התקהלויות מוגבלות, עוברים חלקים נרחבים יותר ויותר מעולם הלימודים למסגרות מקוונות ווירטואליות שונות. כך גם בתחום של לימודי שוק ההון תוכלו למצוא לא מעט חומרים ועזרי לימוד שונים אונליין, ובמצב הנוכחי היצע זה מורחב כאמור עוד ועוד מדי שבוע. הרצאות מצולמות, מפגשים קבוצתיים מקוונים, חומרי לימוד העולים לאתרי הקורסים ועוד – כל אלו הן כיום דרכים אטרקטיביות ביותר להתקדם במסגרות שונות של לימודי שוק ההון, בין אם כבר עשיתם בעבר קורס פרונטלי ובין אם לא.

מלבד ללימוד מקוון, עזרי לימוד שונים הנגישים דרך האינטרנט ושאר שיטות ללמידת התחום מהבית, גם מערכות תרגול מקוונות זמינות עבור המעוניינים בכך. מערכות אלו למעשה אינן עניין חדש או מיוחד עבור תקופת הקורונה – גם בזמנים "רגילים" מערכות מסחר מדומות פועלות באופן רציף, ועושות שימוש בנתונים אמיתיים הזורמים מהשוק בזמן אמת. כך, ניתן לתרגל מסחר בורסאי לכל דבר ועניין ללא שימוש בכסף אמיתי, עבור המתחילים המעוניינים לצבור ניסיון בטרם יתחילו לסכן את כספם בפועל. גם מאפיין זה של תחום המסחר בשוק ההון הופך תחום עיסוק זה לכיוון אטרקטיבי ביותר עבור כל מי שמחפש כיום אחר דרכים יצירתיות ויעילות להתפרנס מהבית, מכל סיבה שהיא.