אחד המבחנים הגדולים והמאתגרים יותר במסגרת תהליך קבלת רישיון לעיסוק באחד ממקצועות הפיננסים הקשורים לעולם הביטוח (ייעוץ או שיווק פנסיוני ורישיון סוכן ביטוח) הוא מבחן גמר פנסיוני. מבחני הגמר השונים הם לרוב מקיפים ומאתגרים יותר מהמבחנים והשלבים האחרים בתהליך הוצאת הרישיון, ובמקרה של גמר פנסיוני מדובר בבחינה האחרונה שיש לצלוח בטרם ניתן לקבל את רישיון התעסוקה בתחום, ובבחינה מקיפה הכוללת חומר רב ונחשבת למאתגרת במיוחד. לכן, אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות במהלך תהליך קבלת הרישיון הוא לדאוג להכנה טובה, ראויה, מקצועית ומספיקה למבחן זה. כיצד מומלץ להתכונן ומה ניתן לעשות על מנת להבטיח את הסיכויים הטובים ביותר למעבר?

 

חזרה יסודית על החומר ושאלות מבחינות קודמות – קורס הכנה לגמר פנסיוני

כמובן שעל מנת לעבור בהצלחה את המבחן בגמר פנסיוני יש לדעת את החומר בצורה מעמיקה וטובה, ולא להתחיל ולהתכונן נקודתית למבחן רק כמה ימים מראש. מי שניגש למבחן זה כבר צלח את מבחני היסוד ובמקרים רבים כבר נמצא במהלך תקופת ההתמחות, כך שלרוב מדובר בנבחנים אשר מגיעים עם ידע מסוים בתחום, או בתחומים הכלליים המהווים רקע למבחן זה.
בכל זאת, על מנת להבטיח כי אתם מגיעים ברמת מוכנות גבוהה, כזו הנדרשת על מנת לעבור את המבחן בהצלחה ובוודאות, יש לערוך הכנה מקדימה יסודית ומעמיקה, לפחות כמה שבועות טובים מראש, לפני מועד הבחינה אליה אתם ניגשים.

הדרך המומלצת והבטוחה ביותר לוודא כי אתם מגיעים למבחן גמר פנסיוני מוכנים באופן אופטימאלי היא הרשמה לקורס הכנה ייעודי, כזה המתמקד בבחינה ספציפית זו, ומכין את התלמידים והתלמידות אליה באופן שיטתי ומחושב, הנשען על ניסיון רב בהכנה לבחינה זו.

ניסיון זה מלמד לא רק כיצד יעיל ומומלץ להתכונן לבחינה, אלא גם מהו החומר הספציפי עליו צפויים להישאל בבחינה. בית הספר והמורים המעבירים את קורס ההכנה כבר עברו את הבחינה בעצמם כמובן, אך חשוב מכך – כבר הכינו אינספור תלמידים ותלמידות למבחן זה בהצלחה יתרה. כתוצאה מהעיסוק השוטף בתחום בכלל, ובהכנה למבחן זה בפרט, מחזיקים המורים המרכיבים את חומר העזר לקורס בהיכרות מעמיקה עם מבחני גמר פנסיוני, ועם סוגי השאלות הנפוצות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. המפקח על הביטוח במשרד האוצר והרשות לניירות ערך – הגופים אשר עורכים את הבחינה בגמר פנסיוני, בוחנים את היועצים/משווקים/סוכני הביטוח של העתיד בכמה נושאים מסוימים שחשוב מאוד שישלטו בהם. כאשר מעבירים בחינה זו פעמים מדי שנה לאורך שנים, וודאי ששאלות רבות יחזרו על עצמן, הן באופן מפורש והן בסגנונן הכללי. את עובדה זו מנצלים באופן הטוב ביותר המרצים המנוסים המכינים את התלמידים למבחן באמצעות קורס הכנה ייעודי.

 

הכנה למבחן המעניקה גם הבנה מעמיקה של התחום וכלי עבודה פרקטיים

בעוד תלמידים הניגשים לבחינת גמר פנסיוני ונמצאים בשלבים האחרונים של תהליך קבלת הרישיון חושבים בעיקר על הבחינה עצמה וכיצד לעבור אותה בהצלחה, חשוב לזכור כי החומר הרב הנכלל בבחינה זו הוא חשוב ורלבנטי לאלו שעתידים לעסוק בתחום הפנסיוני גם ובעיקר מבחינה פרקטית, ולא רק על מנת לעבור את המבחן ולקבל את הרישיון הרשמי. קורס ההכנה מבטיח לא רק הכנה אופטימאלית למבחן עצמו, אלא גם הבנה מעמיקה ורחבה של התחום וכלי מעשיים של ממש אשר הכרחיים ושימושיים ביותר בידיהם של הסוכנים והמשווקים הפנסיוניים וסוכני הביטוח.
הבחינה בגמר פנסיוני היא הזדמנות מצוינת לעבור שוב על כל החומר הרלבנטי לעיסוק במקצועות אלו, להעמיק את ההבנה וההיכרות עם התחום ולהתכונן בצורה טובה לעיסוק בו.