תחום הפיננסים כולל מגוון עשיר ורחב ביותר של משרות, עבודות וצורות עיסוק שונות ויצירתיות, כאשר גם מי שמחפש אחר משרה יחסית "סטנדרטית" ויציבה כמה שיותר יכול לבחור מבין מגוון רחב, לעיתים רחב מדי. שפע תחומי ההתמחות והעיסוק, כמו גם הכמות העצומה של חברות וארגונים שונים הפועלים בעולם הפיננסים, עלול לבלבל לא מעט אנשים ולהציב אתגר אמיתי במציאת עבודה. כמובן שהתחרותיות הרבה השוררת בענף זה אינה מסייעת להשיג עבודה מקצועית נחשקת, ונדרש כל יתרון אפשרי על מנת להציב עצמנו בנקודה בה נוכל באמת להשיג משרה בה אנו מעוניינים. כיצד ניתן ומומלץ לפעול על מנת להעלות את הסיכויים למציאת עבודה מקצועית בעולם הפיננסים? להלן כמה עצות וטיפים מרכזיים שכדאי לקחת לתשומת הלב ולנסות וליישם.

מציאת עבודה בתחום דרך מקום הלימודים

אחת הדרכים המוצלחות והיעילות ביותר למצוא עבודה נחשקת בתחום היא להשתמש במקום בו אתם לומדים את המקצוע הספציפי בו אתם מעוניינים לעסוק, על מנת ליצור קשרים ולהגיע למקומות אליהם קשה להגיע בלי אותם קשרים והיכרות מקדימה. בתי ספר מקצועיים מובילים (דוגמת האקדמיה לפיננסים, כמובן) מעסיקים מורים וותיקים, מנוסים ונחשבים בתחום, כמו גם אנשי מקצוע נוספים, אשר יוצרים רשת של קשרים קיימים ופוטנציאליים. לתלמידי הקורסים השונים כמובן גישה ישירה לכל אותם מורים ואנשי פיננסים וותיקים אשר מעורים בתחום, ולקראת סיום הקורס ניתן לנסות ולהשתמש בגישה זו אל בית הספר והמרצים שהוא מעסיק על מנת לנסות ולהגיע למשרות ומקומות עבודה ספציפיים בהם מעוניינים. במקרים מסוימים (קורסים מסוימים ומרצים ספציפיים) אף מציעים במפורש לתלמידים סיוע במציאת עבודה ראשונה בתחום והשמה מיד לאחר סיום הקורס ובמקרים רבים כבר במהלכו. כאשר זו אופציה, מדובר בסיכוי הטוב ביותר למצוא תעסוקה מקצועית בעולם הפיננסים.

למצוא עבודה ראשונה בתחום ולהתקדם משם

דרך נוספת למצוא עבודה מקצועית בעולם הפיננסים היא לקחת את המשרה הראשונה שאתם מוצאים בתחום הכללי בו אתם מעוניינים, ולהתקדם משם. הכוונה היא לקחת גם משרות שאינן בדיוק ההעדפה הראשונה שלכם ולהתפשר על המשכורת או על אלמנט אחר, במטרה להיכנס לתחום. ברגע בו מחזיקים במשרה מסוימת, משקיעים ועושים עבודה טובה, מציאת המשרה הבאה תהיה קלה ופשוטה הרבה יותר. לכן, שווה גם להשקיע כמה חודשים במשרה אשר אינה משרת חלומותינו, רק על מנת לקבל דריסת רגל בתחום ולהמשיך ולהתקדם משם. כיום התחלופה בשוק היא מהירה ביותר, לא תצטרכו להישאר במשרה שאינכם אוהבים יותר מדי זמן.

חיפוש יסודי לאורך זמן

טיפ מרכזי (גם אם טריוויאלי במידה מסוימת) שחייבים לציין כאן הוא לחפש בצורה יסודית ועקבית לאורך זמן, ולא להתייאש. חיפוש עבודה יכול לקחת חודשים ארוכים ומתסכלים, אך במידה ועושים זאת נכון (בודקים בכל המקומות הרלבנטיים מדי יום, פונים ומגישים מועמדות לכל משרה רלבנטית ועושים זאת בצורה הטובה ביותר וכו'), בסוף משיגים את המשרה בה באמת מעוניינים. לכן, אל תתייאשו – חפשו מדי יום ופנו לכל משרה כאילו זו המשרה הראשונה אליה אתם מגישים מועמדות. ברגע שתקבלו את המשרה אליה כיוונתם, כל זה ישתלם וייראה הגיוני ומתבקש.

לחפש דרך חברים ומכרים בתחום

בעולם הפיננסים אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג עבודה מקצועית היא לחפש דרך חברים ומכרים העוסקים בתחום. לא מעט חברות בתחום זה מעסיקות עובדים חדשים דרך עובדים קיימים ובהמלצתם. במקרים רבים זה גם יכול כמובן להיטיב עם החבר שמקשר אתכם למקום העבודה, אשר עשוי לקבל בונוס וכד'. לכן, הרימו טלפון לכל מי שאתם מכירים (גם מהעבר יחסית) שעשוי להיות רלבנטי. כל מה שצריך זו הצלחה אחת.

המאמר פורסם ב-25.3.2022