הדרך לעסוק באופן מקצועי במקצועות הפיננסים השונים דוגמת ייעוץ וניהול השקעות, ייעוץ פנסיוני, סוכן ביטוח ועוד, עוברת דרך מספר בחינות חובה בסיסיות המועברות מטעם הרשות לניירות ערך. בחינות אלו באות לוודא כי בטרם אנו מתחילים בהתמחות באחד ממקצועות אלו, אנו מחזיקים בידע תיאורטי וטכני מסוים, אשר יאפשר לנו ללמוד את המקצוע תוך כדי עבודה בצורה טובה ויעילה, ולהבין מה אנחנו עושים. אחת הבחינות המוכרות בתחום זה היא הבחינה במימון וסטטיסטיקה – מהנושאים החשובים והרלבנטיים ביותר עבור כל אחד ממקצועות הפיננסים השונים שהוזכרו לעיל. מה כוללים תחומים אלו, מה מצפה לנו בבחינה וכיצד מתכוננים לבחינה חשובה זו? להלן כל המידע הרלבנטי בנושא –

 

הבסיס לגיוס וניהול כספים וכלי העבודה העיקרי –  מימון וסטטיסטיקה

באופן כללי, ניתן לתאר את עולם המימון כתחום העוסק בגיוס וניהול כספים, תקצוב, ניהול הסיכונים הפיננסיים ועוד. ברור מדוע תחום זה רלבנטי ביותר עבור כל מי שעוסק בעולם הפיננסים, ובמיוחד עבור אנשי מקצוע המייעצים לאנשים כיצד לנהל את השקעותיהם, את חסכונות הפנסיה שלהם וכו'. כך, מכיל עולם המימון מגוון כלים שונים המאפשרים הן לחברות ועסקים והן לאנשים פרטיים להתמודד בצורה טובה יותר עם אי הוודאות השוררת בשוק, עם מגוון האפשרויות הקיימות להשקעות וניהול כספים כיום, עם הסיכונים העיקריים והכמות העצומה של מידע אותו יש לנתח ולקחת בחשבון.

אחד הכלים העיקריים והחשובים ביותר המשמשים אותנו ביישום של תיאוריות וטכניקות מעולם המימון הוא כמובן הסטטיסטיקה. בדומה לכל תחום אשר עוסק בכמות עצומה של מידע רלבנטי והתנהגות של בני אדם, הכלים הסטטיסטיים השונים הם כלי העבודה הבסיסיים והחשובים ביותר המאפשרים לנתח את הנתונים בצורה מושכלת, להגיע למסקנות רלבנטיות וכו'.

 

מה מכל זה רלבנטי לבחינה במימון וסטטיסטיקה?

לאחר שהבנו מעט בנוגע לחשיבותם של תחומי המימון והסטטיסטיקה, נשאלת השאלה – מה מכל זה רלבנטי עבור הבחינה? עם מה עלינו להתמודד על מנת לצלוח את הבחינה בשלום?

ובכן, במסגרת הבחינה של הרשות לניירות ערך במימון וסטטיסטיקה נידרש לבצע בפועל חישובים בסיסיים הנפוצים בעולם המימון, דוגמת חישוב ריביות, ערך עתידי של נכס, היוון נכסים (תרגום ערך כספי כלשהו למונחי ההווה), תשואות צפויות וכו'. עבור כל אלו, כמו גם פעולות נפוצות נוספות מעולם המימון, קיימות שיטות טכניות – סטטיסטיות, המאפשרות לנתח את הנתונים בצורה מושכלת ולהגיע למסקנות ודרכי פעולה רצויות.

על מנת לבצע את החישובים הללו וגם להבין בדיוק מה אנחנו עושים, נידרש לרקע הסטטיסטי המתאים, הבנה של מונחים בסיסיים שונים מהתחום, היכולת לבצע את אותם חישובים ולהשתמש בתוצאות על מנת להסיק מסקנות בסיסיות מתבקשות.

כל זה עלול להישמע מעט מרתיע, אך עלינו לזכור שתי נקודות חשובות –

  1. מדובר במידע בסיסי, נחוץ ומתבקש עבור כל מי שמעוניין לעסוק בעולם הכספים והפיננסים, ובטח עבור מי שמעוניין לייעץ לאחרים בניהול נכסיהם
  2. כאשר לומדים את הנושאים הללו בצורה מעמיקה ומקצועית לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. רחוק מכך – הכנה מתאימה תביא אתכם למבחן מוכנים, רגועים ובטוחים בעצמכם, בדרך לעבור את הבחינה בצורה טובה

 

קורס הכנה מוכוון בחינה במימון וסטטיסטיקה

קורס ההכנה המיועד להכין את התלמידים למעבר הבחינה במימון וסטטיסטיקה הוא קורס מוכוון בחינה – מבנה הקורס ותוכנו מותאמים בדיוק למבנה הבחינה, ובקורס מושם דגש על נושאים החוזרים על עצמם לרוב בבחינות אלו. הקורס אינו כולל דרישות קדם, כלומר – הוא מתאים לכולם, גם למי שאינו מחזיק בידע או הסמכה קודמת בתחום. לומדים את הכל מההתחלה, ומגיעים למבחן ברמת מוכנות טובה המבטיחה סיכויי מעבר גבוהים.

מדובר בקורס חשוב המכין לקראת אחת הבחינות המרכזיות והחשובות ביותר בדרך לקבלת רישיון לעסוק במקצועות אלו – קורס מימון אשר יקנה לכם כלים חשובים, יגרום לכם לתרגל אותם ולהיות בקיאים בתיאוריה ובטכניקה גם יחד, ויכין אתכם למבחן מטעם הרשות לניירות ערך.