בחינת ממועצת רואי החשבון בחשבונאות פיננסית מתקדמת היא בחינה המוכרת לכל מי שקשור לעולם החשבונאות בישראל – מדובר באחת הבחינות הקשות והמאתגרות ביותר, בחינה אשר מעוררת לא מעט לחץ וחרדה בקרב המעוניינים בקבלת תעודה מטעם המועצה אשר נדרשים לעבור אותה בהצלחה. לכן, קורסי ההכנה לבחינות מועצת רו"ח בכלל וקורס פיננסית מתקדמת בפרט, הוא מהקורסים המבוקשים ביותר בקרב הניגשים לבחינות המועצה. מה בפועל כולל קורס הכנה מקצועי וממוקד לבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת? כיצד מורכב קורס אשר בא לתת מענה על הצורך להתכונן לבחינה מקיפה ומאתגרת כל כך, אשר כוללת הרבה מאוד חומר וגם פקטור משמעותי ביותר של לחץ נפשי?

 

קורס הכנה הבנוי על סמך ניסיון עבר עשיר

בדומה הכנה לבחינות מועצת רו"ח בפיננסית א', כמו גם קורס מסים ומספר קורסים נוספים בחטיבה זו, גם הקורס בפיננסית מתקדמת נשען בצורה נרחבת על ניסיון העבר בהכנה לבחינה ספציפית זו. בבתי ספר וותיקים ומובילים המתמחים להכנה לבחינות מועצת רו"ח, הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר (דוגמת האקדמיה לפיננסים), נצבר במשך שנים רבות ניסיון עשיר בהכנה ממוקדת לבחינה ספציפית זו או אחרת. כך כאמור גם במקרה של חשבונאות פיננסית מתקדמת.

ניסיון עבר עשיר זה בא לכדי ביטוי, למשל, בדמות המורים והמרצים המעבירים את הקורס. מדובר ברואי חשבון וותיקים ומנוסים, אך ניסיונם אינו מתמצה כמובן בראיית חשבון גרידא, אלא בלימוד וספציפית בהכנה לקראת המבחן בפיננסית מתקדמת. כאשר מכינים אינספור תלמידים ותלמידות למבחן זה לאורך שנים רבות, כבר מכירים הן את השאלות והנושאים העיקריים החוזרים על עצמם שוב ושוב והן את הלך הרוח עימו מגיעים הסטודנטים לקורס זה וליום הבחינה עצמו. היכרות מעמיקה זו מסייעת משמעותית ללימוד, מאפשרת למורים למקד את התלמידים במה שרלבנטי ביותר לקראת הבחינה, להרכיב את מרתוני ההכנה בצורה יעילה ולעשות כל שניתן על מנת להביא כל תלמיד תלמידה ליום הבחינה עצמו עם ביטחון עצמי גבוה ומוצדק.

 

קורס המתחיל בתכנית עבודה מסודרת

קורס ההכנה לבחינות המועצה בפיננסית מתקדמת נפתח בתכנית עבודה מסודרת ומומלצת המוענקת לכל התלמידים, תכנית מפורטת מרגע פתיחת הקורס ועד למועד הבחינה. תכנית זו מפרטת את ההספקים המומלצים עבור כל שבוע ושבוע בתקופה זו ומגדירה חלונות זמנים ברורים ללמידה של כל נושא, כמו גם לחזרה על כל נושא ונושא. כל זה על מנת לעשות לתלמידים סדר במסגרת ההכנה לבחינה מקיפה כל כך אשר כוללת כמות רבה של חומר. בניית תכנית עבודה מסודרת, והקפדה על עמידה בלוחות הזמנים המפורטים בה בסיוע ובהכוונה של הצוות המעביר את הקורס, מסייעים לתלמידים לעבור על כל החומר שצורה מסודרת ויעילה, ובנוסף גם מסייעים משמעותית להפחתת מפלס הלחץ הנפשי הנחווה על ידי מרבית הניגשים לבחינה זו.

 

מפגשים פרונטאליים ללימוד ותרגול החומר ומרתוני הכנה לקראת המבחן

קורס פיננסית מתקדמת כולל שלושים מפגשים באורך שבע שעות לימוד אקדמאיות כל אחד. עשרים ושלושה מפגשים פרונטאליים בהם מועבר חומר הלימוד כולו בצורה מקיפה ומעמיקה, כולל תרגול של שאלות פתוחות וסגורות (אמריקאיות), והכל תוך הבנה מעמיקה והתייחסות למתכונת בה מועברת הבחינה, כולל הדגשים עליהם מקפידה מועצת רואי החשבון. שבעה מפגשים נוספים הם מפגשי מרתון – מפגשים בהם חוזרים שוב על החומר לקראת הבחינה תוך דגש על תרגול ופתירה של אינספור שאלות. במרתונים אלו קיימת התייחסות נרחבת גם להבנה של מערך הניקוד בו נוקטת מועצת רו"ח במבחנים אלו, וכך מתורגלות גם שיטות למיקסום כמות הנקודות המתקבלות מכל שאלה. כאמור, שיטות אלו מסתמכות על ניסיון עבר עשיר בבחינות אלו וכוללות תובנות אשר מעלות בפועל את סיכויי ההצלחה של התלמידים באופן משמעותי.

 

ליווי צמוד ושוטף וחומרי לימוד מקיפים – חומרי עזר בקורס

קורס הכנה זה כולל גם חומרי עזר שונים אשר באים לתת מענה על צרכים נפוצים אשר עולים במסגרת ההכנה לבחינות מועצת רו"ח בכלל, ובמסגרת ההכנה למבחן בפיננסית מתקדמת בפרט.

חומר עזר עיקרי בהקשר זה הוא ליווי צמוד ושוטף של התלמידים, אשר ניתן באמצעות פורום דיונים אליו מקבלים גישה התלמידים בקורס. בפורום זה ניתן מענה מקצועי מצד מורים בעלי ניסיון רב בהכנה לבחינה בפיננסית מתקדמת, כך שגם לאחר שעות השיעורים והתרגולים ניתן לקבל סיוע ומענה לכל שאלה שעולה.

בנוסף לליווי בפורום הקורס, ניתנים גם חומרי עזר "מוחשיים" והכרחיים ללמידה יעילה בבית – חוברות מקיפות עם שאלות ותרגילים שונים (כולל שאלות ותרגילים מבחינות המועצה משנים קודמות) וחוברות עזר אשר מרכזות בצורה בהירה וברורה את כל החומר התיאורטי הנכלל בבחינה.

 

לסיכום, קורס פיננסית מתקדמת, אשר נבנה בהבנה מלאה וראייה מקיפה של "משקלה" של בחינה זו, השפעתה על מרבית הנבחנים והדרכים הנכונות להכין אותם לקראת בחינה מאתגרת זו, כולל את כל האלמנטים הנחוצים על מנת שהתלמידים יגיעו ליום הבחינה כאשר הם מוכנים בצורה טובה ורגועים, ועם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר.