אחת הדרישות העיקריות העומדות בפני בוגרי לימודי חשבונאות המעוניינים בהוצאת רישיון רואה חשבון רשמי מטעם מועצת רואי החשבון בישראל, היא מעבר הבחינה בחשבונאות פיננסית. בחינה זו מועברת על ידי מועצת רואי החשבון עצמה (ולא על מוסדות הלימודים והאקדמיה), ונחשבת לבחינה מאתגרת, כזו אשר המעוניינים לעבור אותה בהצלחה חייבים להפגין בקיאות בחומר ולהתכונן בצורה יסודית וטובה. לשם כך מועבר קורס הכנה ייעודי – קורס חשבונאות פיננסית אשר כולל הכנה ממוקדת ותרגול מעמיק של החומר על פי מבנה הבחינה.

 

תרגול שאלות מבחינות קודמות, שיטות לניהול הזמן בבחינה ועוד – מה כולל הקורס?

קורס חשבונאות פיננסית בנוי כאמור על פי ניסיון של שנים רבות, והכנה של אינספור נבחנים ונבחנות אשר צלחו את הבחינה בהצלחה וקיבלו את הרישיון המיוחל.

בעוד ניסיון העבר מכתיב את מתכונת הקורס ותכולתו, מושם בקורס זה דגש מיוחד על תרגול אינטנסיבי של שאלות מנושאים שונים אשר חוזרות ומופיעות במבחני המועצה, כמו גם שאלות ממקורות רבים נוספים, במטרה ליצור בקרב התלמידים תשתית רחבה ומקיפה של היכרות עם השאלות הפוטנציאליות העשויות להופיע בבחינה. מעבר לשניים עשר המפגשים הרגילים (בני שש שעות כל אחד) כולל הקורס גם ארבעה מרתונים בני שניים עשר שעות כל אחד, אשר הוכחו כבר פעמים רבות כאפקטיביים כאמצעי הכנה לבחינה עצמה.

בנוסף למשקל הרב הניתן לתרגול שאלות מכיל הקורס עוד מספר נושאים רלבנטיים ביותר עבור הבחינה. אחד הנושאים החשובים הנלמדים בקורס הן שיטות שונות לניהול הזמן בבחינה. אחת הבעיות הנפוצות של נבחנים בבחינות המועצה היא קוצר זמן, הנוצר לרוב עקב ניהול בלתי נכון של הזמן המוקדש לכל חלק בבחינה, בצירוף לחץ נפשי. הכנה ייעודית וממוקדת הכוללת תרגול של שיטות לניהול הזמן בבחינה הוכחה לא אחת כאפקטיבית, כאשר הנבחנים המשתמשים בשיטות אלו לא רק שמצליחים לחלק בצורה טובה יותר את הזמן המוקדש לכל שאלה ולכל חלק בבחינה, אלא גם סובלים מפחות לחץ במהלך הבחינה, מה שמסייע כמובן להתמודד עם השאלות ולסיים ביתר הצלחה.

 

תכנית לימוד מסודרת ומפורטת להכנה אופטימאלית

נקודה חשובה נוספת עליה מושם דגש במסגרת קורס חשבונאות פיננסית המכין לקראת בחינת המועצה היא בנייה של תכנית לימוד מפורטת ומסודרת המומלצת לתלמידים ומסייעת להם לחלק את זמנם במהלך תקופת ההכנה לבחינה. גם כאן, ניהול הזמן והלחץ הכרוך בבחינה המתקרבת גורמים לנבחנים רבים לחלק את זמנם בצורה לא נכונה, כך שנושאים מסוימים זוכים למעט מדי תשומת לב, והתלמידים מגיעים לבחינה כאשר אינם בקיאים ומתורגלים מספיק באותם נושאים. תכנית עבודה מסודרת הנלמדת במסגרת קורס הכנה לבחינה מבטיחה כי מצב זה לא יקרה, וכוללת לוחות זמנים מפורטים, נושאים ויעדים שבועיים.

 

כמובן שקורס ההכנה כולו כולל ליווי צמוד של צוות מורים מנוסה אשר כבר הכין בהצלחה אינספור תלמידות ותלמידים בעבר לבחינת המועצה, מורים אשר זמינים לסיוע והתייעצות לאורך תקופת הקורס, בנוסף לשיעורים והתרגולים שהם מעבירים. הקורס כולל גם חומרי הכנה שונים, דוגמת חוברות של שאלות מבחינות המועצה בעבר המפולחות לפי נושאים ומאפשרות תרגול מעמיק בכל נושא. בנוסף, מופעל פורום דיונים של תלמידי ומורי הקורס הכולל מענה שוטף של המורים לשאלות העולות במהלך הלמידה.

 

לסיכום, קורס הכנה זה הוכח אינספור פעמים כאפקטיבי וכבעל הסיכויים האופטימאליים להתכונן ולהגיע לבחינת המועצה מוכנים, מתורגלים ועם הסיכוי הטוב ביותר לעבור את הבחינה בהצלחה יתרה.