במסגרת הבחינות המועברות על ידי הרשות לניירות ערך והמפקח על הביטוח במשרד האוצר ומהוות תנאי מקדים והכרחי להנפקת רישיון תעסוקה באחד ממקצועות הפיננסים, ניתן למצוא גם את הבחינה ב"גמר פנסיוני", הרלבנטית עבור חלק גדול מאוד מהתלמידים המעוניינים לעסוק במקצועות אלו. מעבר בחינה זו הכרחי הן עבור המעוניינים לעסוק בשוק הפנסיה כמשווקים או יועצים פנסיוניים והן עבור תלמידי לימודי ביטוח, המעוניינים בהוצאת תעודת סוכן ביטוח. באילו נושאים עוסקת הבחינה בגמר פנסיוני, מהם התנאים המקדימים הנדרשים לצורך זכאות להיבחן, עבור מי היא רלבנטית בדיוק והנושא החשוב ביותר – כיצד מומלץ להתכונן לבחינה זו בצורה יסודית ומעמיקה אשר תבטיח סיכויי הצלחה מקסימאליים?

מיסודות עולם הביטוח ועד לתקנות העדכניות בתחום הפנסיה

נושאי הבחינה בגמר פנסיוני הם הנושאים השונים הרלבנטיים לעוסקים בתחום הפנסיה ולסוכני ביטוח. פנסיה היא ביטוח לכל דבר ועניין, ולכן נכלל תחום זה בתוך עולם הביטוח. הניגשים לבחינה זו מגיעים עם ידע מקדים מסוים מתחום הביטוח, שכן הם נדרשים לעבור לפני כן את הבחינה ביסודות הביטוח (פירוט נוסף בהמשך, בתנאים המקדימים לזכאות להיבחן).
לכן, החומר הרלבנטי לבחינת גמר פנסיוני כולל את יסודות עולם הביטוח ועולם הפנסיה, רקע רלבנטי מלימודי שוק ההון (שכן שוק הפנסיה הוא כיום חלק משוק ההון) והיכרות מעמיקה ויסודית עם התקנות והחוקים השונים הקיימים כיום בתחום הייעוץ והשיווק הפנסיוני. על מנת להיות יועצים ומשווקים פנסיוניים – אנשי מקצוע אשר מייעצים לאנשים כיצד לנהל את חסכונות הפנסיה שלהם, עלינו לא רק להכיר לעומק את עולם הפיננסים והביטוח, אלא גם להיות בקיאים בחוקים ובתקנות הספציפיות הנוגעות לחסכונות פנסיוניים, דוגמת חוקי המסים הרלבנטיים, אפיקי ההשקעה בהם מושקעות קרנות הפנסיה השונות וכו'.

עבור מי רלבנטית בחינת גמר פנסיוני?

עבור אילו רישיונות תעסוקה נדרש מעבר של בחינת גמר פנסיוני? ובכן, כמובן שעבור כל אנשי המקצוע המעוניינים לעסוק ישירות בעולם הפנסיה, קיימת דרישה לעבור בחינת גמר זו. זה כולל משווקים פנסיוניים – אנשי מקצוע המשווקים סוגים שונים של פנסיה לציבור הרחב, כמו גם יועצים פנסיוניים, אשר אינם בהכרח מנהלים את ההשקעות וקרנות הפנסיה של לקוחותיהם, אלא מעניקים להם ייעוץ צמוד ויסודי בנוגע לאופן ניהול החיסכון הפנסיוני. כבר ציינו כי פנסיה היא למעשה סוג של ביטוח ונחשבת לחלק אינטגראלי מעולם הביטוח. לכן, אחת הדרישות המקדימות ההכרחיות לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח היא מעבר בחינת גמר פנסיוני.

תנאים מקדימים נדרשים

על מנת לגשת לבחינת גמר פנסיוני יש לעמוד במספר תנאים מקדימים הכרחיים – מדובר כאמור באחת מבחינות הגמר בעולם הפיננסים, כלומר – בחינות אליהן ניתן לגשת אך ורק לאחר מעבר בחינות היסוד. לכן, על המעוניינים לגשת לבחינת גמר פנסיוני לעבור לפני כן בהצלחה את הבחינות ביסודות הכלכלה, יסודות החשבונאות, יסודות הביטוח וסטטיסטיקה ומימון.
תלמידים אשר מגיעים עם רקע אקדמי כלשהו במקצועות הכלכלה, חשבונאות או ניהול, ייתכן וזכאים לפטור מחלק מבחינות היסוד. במקרה זה, יהיו זכאים לגשת לבחינת גמר פנסיוני לאחר שהשלימו את בחינות היסוד עבורן אינם מחזיקים בפטור.

 

קורס הכנה ייעודי המכין לבחינה באופן מדויק על סמך ניסיון העבר

בדומה לבחינות גמר אחרות, גם בחינת גמר פנסיוני היא בחינה מאתגרת ובלתי טריוויאלית כלל, המכילה חומר רב ועל מנת לעבור אותה בהצלחה נדרשת שליטה טובה בחומר הנלמד והכנה יסודית.
הדרך המתבקשת והטובה ביותר להתכונן לבחינה זו באופן מעמיק ויסודי, כזו אשר תביא אתכם רגועים ובטוחים בעצמכם ליום הבחינה ותבטיח כי תעברו אותה בהצלחה, היא קורס הכנה ממוקד וייעודי. הכוונה היא לקורס המתמקד ספציפית בבחינה זו ומכין את התלמידים בדיוק על פי הנושאים הנשאלים בבחינה זו, תוך כדי תרגול שוטף של שאלות רבות אשר הופיעו בעבר בבחינה. וכאן הנקודה המרכזית אשר הופכת את קורס ההכנה הייעודי לדרך ההגיונית ביותר להתכונן למבחן – קורס זה מבוסס על ניסיון רב שנים בהכנה מוצלחת של אינספור תלמידים ותלמידות לבחינה זו. לכן, הצוות המעביר את הקורס מכיר מקרוב את הנושאים והשאלות הספציפיות הנשאלות לרוב בבחינה זו, ויודע כיצד להכין את התלמידים באופן הממוקד והיסודי ביותר שניתן.