העיסוק באחד המקצועות המוכרים והמרכזיים בשוק ההון (דוגמת יועצי השקעות, מנהלי תיקים וכד') הוא יעד אטרקטיבי ופופולארי בקרב רבים בארץ, ביניהם צעירים ומבוגרים, נשים וגברים כאחד. הגידול העקבי והמהיר בשוק ההון ובביקוש לשירותים פיננסיים מצד אחד, והתזזיתיות ואי הוודאות השוררות בשוק העבודה מצד שני, גורמות לאותם מקצועות פיננסיים לזכות באהדה רבה יותר ויותר, בין השאר מכיוון שמדובר במקצועות בהם התעסוקה יציבה יחסית, וצפויה להמשיך ולצמוח בעתיד הנראה לעין ובמרבית התרחישים האפשריים של המצב שישרור כאן בעשורים הבאים. בבתי ספר מקצועיים דוגמת האקדמיה לפיננסים, אנו מציעים למעוניינים לעסוק במקצועות אלו ליווי מלא וצמוד, מ א' ועד ת', כל הדרך עד לקבלת הרישיון המבוקש.

 

סדרה של מבחנים מאתגרים אך אפשריים ביותר למעבר

אחד האתגרים העיקריים עימם מתמודדים מועמדים ומועמדות המעוניינים לקבל רישיון תעסוקה רשמי באחד ממקצועות הפיננסיים דוגמת ייעוץ ושיווק פנסיוני, ייעוץ וניהול תיקי השקעות וכו', הוא מעבר של סדרת בחינות המועברת מטעם מוסדות המדינה הרלבנטיים לתחום זה (ובפרט מדובר באגף מסוים במשרד האוצר וברשות לניירות ערך), בחינות אשר באות לבדוק את רמת ההבנה של התלמידים במקצוע בו הם מבקשים לעסוק, כמו גם ירידה לפרטים ובדיקה של בקיאותם בתיאוריה, בפרקטיקה, בחוקים ובתקנות הרלבנטיים לעיסוקם העתידי.

סדרת מבחנים זו, המונה לרוב לפחות שש בחינות שונות (אחת המוכרות שבהן היא בחינה המכונה – מקצועית א', וידועה כבחינה מאתגרת יחסית), היא מצד אחד קשה ומציבה אתגר ממשי (וטוב שכך, אחרת כיצד נוכל לסמוך על הידע והבקיאות של האנשים המנהלים את הכסף שלנו…) אך מצד שני אפשרית ביותר למעבר, ואף ביתר הצלחה. הסיבה לכך היא כי מדובר בבחינות שיטתיות ביותר, כאלו הפועלות על פי חוקיות מסוימת אשר חוזרת על עצמה בכל בחינה, והשאלות המופיעות בהן עוסקות במאגר תחום ומוגדר יחסית של ידע ונתונים. כלומר, אדם או גוף המחזיקים בניסיון רב בבחינות אלו ובהכנה לקראתן, יכולים להכין תלמיד/ה חדשים למעבר מוצלח של אותה בחינה באחוזים גבוהים ביותר של וודאות.

 

עבודה על פי תכנית לימודים מפורטת ומסודרת שהוכיחה עצמה בעבר

קורסי ההכנה, המוצעים באופן פרטני עבור כל אחת מהבחינות של הרשות לני"ע ומשרד האוצר על ידי גופים כמו האקדמיה לפיננסים, בנויים כאמור על פי פרוטוקולים מפורטים אשר נבנו לאורך שנים ובמקביל להכשרתם של אינספור נבחנים ונבחנות לקראת הבחינות. התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן – אחוז הניגשים והניגשות למבחנים אשר צולחים אותן בהצלחה הוא גבוה ביותר ובמיוחד בקרב אלו הניגשים לבחינה לאחר קורס הכנה מלווה.

הקורסים הללו כאמור מלווים את התלמיד/ה מ א' ועד ת' – החל מלמידה כללית והיכרות ראשונית עם התחום המדובר (הרלבנטיים במיוחד עבור מי שמגיע מתחומים אחרים ואינו מחזיק כלל בידע או ניסיון מעולם הפיננסים) ועד לירידה לפרטי פרטים ותרגול מעשי ויסודי של אינספור שאלות, אשר חוזרות על עצמן שוב ושוב בבחינה זו לאורך השנים. כפי שציינו קודם לכן, זהו אחד היתרונות הגדולים ביותר של קורסי ההכנה הללו, לפחות אלו המועברים במוסדות לימוד המחזיקים באמת בניסיון עשיר בהכנה לבחינות ההסמכה – ניסיון העבר מעמיד בידיהם מאגר של שאלות אשר רובן המכריע חוזרות על עצמן בגרסאות מעט שונות מדי מועד, כך שבפועל התלמידים בקורסים אלו זוכים לתרגל בדיוק את סוגי השאלות שיופיעו בבחינה שלהם, או לפחות ירכיבו את מרבית הבחינה, אם לא את כולה.

 

הנתונים ומקרי העבר הם אינדיקציה מצוינת כאמור בהקשר זה. ניקח לדוגמה את הבחינה המאיימת (יחסית) במקצועית א' – בעוד מדובר בבחינה בה נכשלים יותר נבחנים מאשר במרבית הבחינות האחרות, בקרב אלו שניגשו לבחינה לאחר קורס מקצועית א' (קורס הכנה ייעודי עבור בחינה זו) אחוזי המעבר גבוהים ביותר, הרבה מעבר לממוצע הכולל.

הליווי הצמוד והמלא לאורך התהליך כולו מעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה בבחינות, מקצר את משך הזמן הממוצע הנדרש על מנת לעבור את כל הבחינות ולסיים את שאר החובות הנדרשות לצורך קבלת רישיון התעסוקה ואף מסייע ביצירת קשרים והשגת עבודות ראשונות בתחום. מכל הבחינות האפשריות, דרך זו של הכנה לבחינות הרשות לני"ע ומשרד האוצר היא הדרך המומלצת והמבטיחה ביותר בה ניתן ללכת.