שנת 2020 הייתה עד כה שנה יוצאת דופן במובנים רבים, כאשר מגפת הקורונה הביאה בתחומים רבים לכאוס, משברים כלכליים ועלייה משמעותית ברמות אי הוודאות במשקיהן של מדינות שונות. עם זאת, בתחומים רבים (וביניהם גם עולם הנדל"ן) ממשיכה הפעילות במלוא הכוח, או לכל הפחות במתכונת כמעט מלאה עם ציפייה לפריחה משמעותית בעתיד הקרוב כאשר המגפה והשפעותיה יחלפו מן העולם. בכל מקרה, גם כששוק העבודה נמצא בכאוס ומשבר חסר תקדים, אפשרויות התעסוקה בעולם הנדל"ן נשארות פתוחות, רבות ואטרקטיביות ביותר. מהן אפשרויות התעסוקה העיקריות הקיימות בתחום גם בימים טרופים אלו ומה כדאי ללמוד על מנת לנצל אפשרויות אלו, לעסוק בתחום ולמצוא בו את פרנסתנו?

המקצוע ששורד את כל המשברים – תיווך כמקצוע אטרקטיבי ביותר מבחינה תעסוקתית

אחד המקצועות הבסיסים והאטרקטיביים ביותר בעולם הנדל"ן הוא כמובן מקצוע התיווך. אינספור מתווכים פועלים בארץ ובעולם בהצלחה מרובה, גם לנוכח אינספור משברים שונים ומשונים, כולל המשבר הנוכחי. בעוד רבים חזו כי לאור עליית האינטרנט ואפשרויות התקשורת וההתקשרות הבין אישית שהוא מציע יספוג מקצוע התיווך מכה אנושה, אך זה לא קרה כמובן. למעשה, קרה דווקא ההיפך – לא רק שמתווכים לא נעלמו מעל מפת עולם הנדל"ן, אלא רק הלכו והתרבו בהתאם לביקוש היציב והעולה בשוק לשירותיהם. גם כיום, מוצאים אינספור אנשים בארץ ובעולם את פרנסתם בעולם התיווך.

על מנת לעסוק בתיווך באופן מקצועי, רשמי וחוקי נדרש רישיון תיווך המונפק מטעם רשם המתווכים. רישיון זה ניתן לאחר מעבר של בחינה מקיפה מטעם רשם המתווכים, ועל מנת להגיע לבחינה זו עם ההכנה הטובה ביותר וסיכויי המעבר הגבוהים ביותר, מומלץ להשתתף בקורס תיווך המשמש כקורס הכנה ייעודי ומקצועי לבחינה. הסטטיסטיקה מראה כי נבחנות ונבחנים המגיעים לבחינה לאחר קורס הכנה שכזה מחזיקים בסיכויים הגבוהים ביותר לעבור בניסיון הראשון, ולהגיע כמה שיותר מהר למצב בו הם יכולים להתחיל להתפרנס מהתחום

לעסוק בנדל"ן מנקודת המבט של היזם – קורס יזמות נדל"ן

בעולם הנדל"ן ניתן למצוא אפשרויות תעסוקה רבות ואטרקטיביות גם בתור יזמות ויזמים. מה שנתפס בעבר כרלבנטי בעיקר עבור משקיעים ובעלי הון כיום פתוח, זמין ונגיש לכולם, או לפחות לכל מי שמחזיק/ה באמביציה להיות יזמי נדל"ן.

גם כאן ניתן ומומלץ להיכנס לתחום באמצעות קורס נדלן מקצועי ייעודי. קורס יזמות נדל"ן עוסק בדיוק בתחום זה, ומקנה לתלמידים את ההבנה, הראייה הרחבה, הידע המקצועי והכלים הנדרשים על מנת לפעול כיזמים בשוק ולהוציא לפועל עסקאות נדל"ן שונות. במסגרת קורס זה נחשפים התלמידות והתלמידים להיבטים רלבנטיים ומשמעותיים שונים של תחום יזמות הנדל"ן (דוגמת היבטים משפטיים, מימוניים, עסקיים וכו'), רוכשים כלים מקצועיים רלבנטיים שונים (למשל – לומדים טכניקות לזיהוי נכסים הנמכרים במחירים הנמוכים ממחירי השוק), עורכים היכרות מקצועית עם מאגרי מידע רלבנטיים בתחום ולא פחות חשוב – מתחילים ברכישת ניסיון וביטחון עצמי לפעול באופן עצמאי בעולם הנדל"ן.

קורס יזמות נדל"ן ניתן לרכישה כיום גם כקורס דיגיטלי מלא, המועבר אונליין ובאמצעות עזרי לימוד מתקדמים, ומאפשר גם למי שאינו יכול או מעוניין להגיע פיזית לכיתת הלימוד לקחת את הקורס ולא לפספס אף חלק ממנו…

בנוסף לכל זה, ניתן כמובן גם לשלב בין השניים. כאן באקדמיה תוכלו להירשם למסלול המשולב, הכולל לימודי תיווך ולימודי יזמות נדל"ן גם יחד. כמובן שמדובר על שני תחומים קשורים המשלימים אחד את השני – יזם נדל"ן המחזיק בניסיון ופועל גם כמתווך מחזיק ביתרונות משמעותיים שונים על פני מתחריו, וכך גם מתווך המחזיק בניסיון ביזמות נדל"ן, ניתוח של השוק והוצאה לפועל של עסקאות.

המאמר נכתב ב-30.11.2020