תחום חשבות השכר מהווה את אחד התחומים היציבים והאטרקטיביים ביותר להתמחות בהם עבור כל מי שמחפש אחר מקצוע מבוקש, תעסוקה יציבה לטווח הרחוק ואפשרויות קידום והתפתחות בעולם הכספים והפיננסים. מחלקת שכר, המהווה לרוב חלק מאגף משאבי אנוש בארגון, היא מחלקה מרכזית והכרחית בכל ארגון באשר הוא. לכן, יכולים חשבי שכר מוסמכים ומקצועיים לסמוך על תעסוקה נרחבת גם בעתיד הרחוק יחסית – מאפיין שקשה למצוא ברבים מהמקצועות כיום. בפרט, קיימת כיום אפשרות לעבור קורס חשבי שכר אונליין, וליהנות משלל היתרונות של הכשרה מקצועית דיגיטלית, באחד התחומים האטרקטיביים ביותר בעולם הארגוני.

מהי הדרישה להתמחות בתחום חשבות השכר?

על מנת לעסוק בארץ בתחום חשבות השכר באופן מקצועי ו"רשמי" בכל ארגון באשר הוא נדרש אישור רשמי מטעם לשכת יועצי המס בישראל (הגוף האחראי על הכשרת חשבי שכר בארץ), ואישור זה ניתן לקבל רק לאחר מעבר של בחינה מיוחדת המועברת על ידי הלשכה. בחינה זו (ותהליך ההסמכה וההכשרה כולו) באים להבטיח כי העוסקים בתחום יחזיקו בידע ובהבנה הנדרשים על מנת לעסוק במקצוע באופן שוטף, וכי ייחשפו להיבטים רלבנטיים שונים הקשורים לעולם השכר דוגמת היבטים משפטיים או מיסויים.

כמובן שלאחר מעבר הבחינה עוברים תקופה של הכשרה והתמחות בארגון הראשון בו עובדים, תקופה זו לרוב אינה ארוכה במיוחד ומאפשרת להתחיל לעבוד ולהתקדם בתחום כבר מההתחלה. חשבות שכר הוא תחום בו יש הרבה לאן להתקדם, ותפקידים דוגמת "חשב שכר בכיר" ניתן למצוא בשלל ארגונים מכל הסקטורים השונים. כמובן שגם המעבר מחשבות שכר לתחומים "קרובים" וקשורים דוגמת הנהלת חשבונות וכד' הוא מעבר נגיש ופשוט יחסית ברגע שמתמחים ומתמקצעים בתחום.

קורס חשבי שכר כהכנה לבחינה והכשרה דיגיטלית אונליין

על מנת לעסוק בחשבות שכר באופן רשמי וחוקי נדרש כאמור לעבור בחינת הסמכה מאתגרת מטעם לשכת יועצי המס בישראל. על מנת להגיע לבחינה זו עם ההכנה הטובה ביותר וליהנות מהסיכויים הטובים ביותר לעבור אותה בהצלחה מרובה כבר בניסיון הראשון, נרשמים רבים מהניגשים לבחינה לקורס הכנה מקדים – קורס חשבי שכר. קורס זה מכין כאמור ספציפית לקראת הבחינה, אך גם מספק הרבה מאוד ידע רלבנטי אשר מסייע לחשב/ת השכר המתחילים להבין את התחום בו הם עתידים לעסוק, ולהתחיל לצבור ידע והבנה בנוגע לתפקידם. הקורס, אם כן, מהווה הכשרה מקדימה לא רק מבחינת ההכנה לבחינה הרשמית, אלא גם מבחינת הקנייה והטמעה של ידע, הבנה של התחום וכיוצ"ב.

אפשרות אטרקטיבית ביותר הזמינה כיום באקדמיה לפיננסים ומתאימה במיוחד לרוח התקופה ולעידן בו אנו חיים היא של קורס חשבי שכר במתכונת דיגיטלית – קורס אונליין המועבר כולו דרך האינטרנט, וכולל את כל הפגישות, השיעורים וחומרי הלימוד של הקורס ה"רגיל", אך במתכונת גמישה ונוחה הרבה יותר עבור רבים מאתנו. במיוחד בימי הקורונה בהם אנו חיים, אך באופן כללי בחיי היומיום העמוסים של כולנו, היתרונות של קורס הכשרה מקצועית דיגיטלי (הנערך כולו אונליין) הם עצומים ומשמעותיים – אתם יכולים לצפות בשיעורים בזמן אמת או בכל נקודת זמן אחרת (כמו גם לצפות בשיעור כמה וכמה פעמים), לעצור את ההקלטה ולהריץ אחורה על מנת להבין נקודות שהיו לכם קשות יותר, ללמוד את השיעור בכל זמן ובכל מקום שנוח לכם וכו'.

כך, ניתן להמשיך לעבוד במשרה מלאה, למשל, או לגדל ילדים ולדאוג למשק הבית, ולעשות את הקורס במקביל. זו דרך נהדרת לשלב לימודים והכשרה מקצועית של ממש בחיי היומיום, ולפתח עצמנו כאנשי מקצוע בעולם הכספים.

המאמר פורסם ב-25.3.2022