קריירה בשוק ההון כוללת את עולם ההשקעות והעולם הפנסיוני, אך היתרון העיקרי שלה הוא בהתאמת תכנית לימודים אישית. תכנית כזו משלבת בין העולמות והיא מיועדת למי שלא מוכן להתפשר. כיום ניתן לשלב בקלות בין עולם ההשקעות והעולם הפנסיוני כדי לבנות קריירה יוקרתית. זו קריירה שנוגעת בכל ההיבטים של שוק ההון ואף מבטיחה תגמול גבוה. הסיבה לכך היא הדרישה האדירה לאנשים בעלי רישיון כפול: ייעוץ השקעות וייעוץ פנסיוני.
תכנית לימודים מותאמת אישית לכל אחד כוללת את ההבחנה המעשית בין המקצועות. לעולם ההשקעות שייכים מנהלי תיקי השקעות, יועצי השקעות ומשווקי השקעות. לעומת זאת, בעולם הפנסיוני לוקחים חלק משווק פנסיוני או יועץ פנסיוני. תכנית הלימודים אמנם מבוססת על עקרונות זהים של שוק ההון והיא מתייחסת לעיסוק ישיר בהשקעות בניירות ערך, אך היא מחייבת התמחות ספציפית.

 

מה מאפיין את עולם ההשקעות והעולם הפנסיוני?

תכנית לימודים בעולם ההשקעות מיועדת למי שרוצה להחזיק ברישיון של יועץ השקעות, משווק השקעות או מנהל תיקי השקעות. זהו עולם שבו לומדים על השקעות לטווח בינוני וקצר ועל קרנות נאמנות, חברות ניהול תיקים ותפקידם של יועצי השקעות. כל אחד מבוגרי המסלול שעבר את הבחינות, עשה התמחות וקיבל את רישיון הרשות לניירות ערך, מוסמך לבנות יחד עם לקוחותיו את תיק ההשקעות האופטימאלי, תוך עמידה ביעדים הכלכליים שהציבו לעצמם.
העולם הפנסיוני הינו בתחום של לימודי ביטוח והוא כולל לימודים הקשורים לקופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים. בוגרים שעומדים בדרישות המסלול, מסיימים בהצלחה מבחן גמר פנסיוני ועושים סטאג' יכולים לנצל את כישוריהם כדי לסייע ללקוחותיהם לבנות את העתיד הפיננסי שלהם. קורסי שיווק וייעוץ פנסיוני מתאימים למי שאוהב לתכנן לטווח ארוך.
בכל תכנית לימודים מקוצרת, מלאה או מותאמת אישית יש צורך במעבר בהצלחה של מבחני משרד האוצר והרשות לניירות ערך. מבחן גמר פנסיוני נחשב לקשה ולמורכב, בגלל שהוא כולל כמות אדירה של חומר תיאורטי. זהו מבחן הסמכה של משרד האוצר והוא דורש הבנה בכל התחום הפנסיוני.

 

במה מתבטאת התאמה אישית של תכנית לימודים?

כפי שניתן לראות, קריירה בשוק ההון כוללת תהליך ארוך של הקניית ידע, הכשרה ועמידה במבחנים מאתגרים. התאמה אישית של תכנית הלימודים באה לידי ביטוי בבחירת מסלול ספציפי שעולה בקנה אחד עם תחומי העניין של הסטודנט.
את ההתאמה ניתן לבצע על בסיס שעות לימוד, מסלולי לימוד והתאמת תכנים. חשוב לא פחות להתאים את תכנית הלימודים לאופי הקריירה שאותה רוצים להשיג: קורסים לניהול, ייעוץ ושיווק השקעות יתאימו למי שמתעניין בעולם ההשקעות, לעומת קורסים לייעוץ ושיווק פנסיוני שיתאימו למי שרוצה להשתלב בעולם הפנסיה והביטוח. בכל מקרה, ההתאמה האישית מעניקה את מלוא הכלים להצלחה.