אנשים רבים חולמים על קריירה מסוג זה או אחר בשוק ההון ועולם הכספים והפיננסים. קיימות כמובן דרכים רבות לפעול בשוק כאנשי מקצוע ושכירים בחברות וגופים פיננסיים שונים, ולא כל תפקיד זמין ונגיש לכולנו באותה מידה. בפרט כאשר אין לנו עכשיו שנים להקדיש ללימודים והכנה לפני שמתחילים להשתכר ולהרוויח, עלינו לבחור בחכמה את הדרך בה נרצה להיכנס לשוק, במה בדיוק נרצה להתמחות ולכן גם מה יהיו אפיקי ההתקדמות הפוטנציאליים שלנו. לימודי ייעוץ השקעות מהווים במקרים רבים את הפתרון המתבקש, המהיר והבטוח ביותר לבנות קריירה יציבה בתחום זה.

למה דווקא ייעוץ השקעות? – מאפיינים רלבנטיים של התחום ושל מסלול הלימודים

הסיבה לכך שאנחנו ממליצים בחום לבחון מקרוב את האופציה של לימודי יועץ השקעות עבור מי שמעוניין בדרך מהירה ובטוחה יחסית להתברג בעולם הפיננסים, הכלכלה ושוק ההון, ולמצב עצמו בפוזיציה טובה לקראת התפתחויות עתידיות אפשריות, היא המאפיינים של מסלול הלימודים וההכשרה מצד אחד ושל תחום עיסוק זה מצד שני.

מסלול הלימודים וההכשרה עצמו הוא מהיר וגמיש יחסית. בתוך כמה חודשים ספורים ניתן להתחיל לעבוד ולהשתכר בתחום, וגם את החודשים האלו ניתן לעשות תוך כדי עבודה או כל עיסוק אחר בחיים. על מנת לעסוק בייעוץ השקעות נדרש כמובן להוציא רישיון יועץ השקעות הניתן מטעם המדינה, ועל מנת לעשות זאת יש לעבור חמש בחינות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר (מבואות לכלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון, אתיקה ודיני ניירות ערך ומבחן גמר בניירות ערך – מקצועית א'), ולסיים תקופת התמחות בת שישה חודשים בלבד. במהלך תקופת ההתמחות כבר מקבלים משכורת, ואותה ניתן להתחיל עוד במהלך הלימודים לקראת הבחינות. לאחר סיום כל המסלול הזה ניתן כבר לעסוק בייעוץ השקעות הן כשכירים והן כעצמאיים ולהתחיל להתקדם ולצבור ניסיון בתחום ובשוק ההון בכלל. כלומר, בתוך כמה חודשים ספורים ניתן בעצם כבר למצוא עבודה (התמחות, בשלב ראשון) בתחום ולהתחיל להשתכר ולצבור ניסיון.

גם אופיו של תחום עיסוק זה (ייעוץ השקעות) הופך אותו ליעד מתבקש עבור המעוניינים בקריירה בטוחה יחסית בכלכלה, פיננסים ושוק ההון, וכזו שניתן להשיק במהירות רבה. ייעוץ השקעות הוא תפקיד אשר מאלץ את העוסקים בו להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע למתרחש בשווקים ובעולם בכלל, ללמוד כל הזמן ולהקפיד להיות בקיאים בכל הנוגע לעולם הכספים ושוק ההון. אלו תחומים שבקיאות בהם יכולה לשרת אותנו בדרכים רבות ושונות, במיוחד עבור מי שמעוניין בקריירה בתחום ובאפיקי התפתחות אפשריים רבים. יועצי השקעות ממשיכים פעמים רבות את הסמכתם ועוברים לנהל תיקי השקעות עבור לקוחותיהם (מה שמצריך רישיון נוסף, אך הוצאתו כבר פשוטה וקלה הרבה יותר מאחר ואת מרבית המבחנים הנדרשים כבר עושים בהכשרה הראשונית בייעוץ השקעות). כמו כן, יועצי השקעות יכולים להשתמש בידע, בבקיאות ובהיכרות שלהם עם השוק על מנת לפעול בו בדרכים רבות ושונות בעצמם, למשל כמשקיעים. ייעוץ הוא מקצוע נהדר להתחיל ממנו את העיסוק בתחום רחב וכללי בו מעוניינים להתמחות, ובשילוב העובדה כי מדובר בהכשרה יחסית מהירה מתקבלת אלטרנטיבה אטרקטיבית ביותר, ששווה לכל מי שמתעניין בתחום לשקול ברצינות.

במידה ומתחילים בלימודי ייעוץ השקעות – לימודי הכנה ממוקדים עבור חמש הבחינות הנדרשות, המסלול יהיה המהיר ביותר. זאת מכיוון שמדובר בדרך ההכנה הטובה והמהירה ביותר לקראת הבחינות, כזו שתבטיח כי לא ניאלץ לחזור עליהן שוב ושוב אלא נעבור כל אחת מהן בהצלחה ובמהרה.

מוזמנים ליצור קשר לקבלת פרטים נוספים בנוגע ללימודי ההכנה לקבלת רישיון יועץ השקעות. בהצלחה!

המאמר פורסם ב-27.04.2022