החיפוש אחר תחום התמחות ותעסוקה אשר יהיה רלבנטי גם בעוד כמה שנים מהיום הוא חיפוש המשותף לאינספור צעירות וצעירים בארץ ובעולם כיום, כמו גם לאינספור מבוגרים יותר המעוניינים ו/או נאלצים להחליף עבודה ותחום עיסוק. אחד הענפים היציבים והמבטיחים ביותר במשק מבחינה תעסוקתית הוא ענף הכלכלה, הפיננסים והכספים, ובפרט תחומים ספציפיים בו דוגמת תחום המשכנתאות. ייעוץ משכנתאות נחשב כיום לאחד המקצועות היציבים והאטרקטיביים ביותר מבחינת תעסוקה עתידית, ורבות ורבים פונים לעסוק בו. מה מצריכה קריירה בייעוץ משכנתאות ומהם היתרונות המשמעותיים והמרכזיים של תחום עיסוק זה?

קורס ייעוץ משכנתאות – ידע וניסיון לסייע לאחרים

מה מצריך העיסוק המקצועי בייעוץ משכנתאות? ובכן, הסיבה לכך שבכלל קיים ביקוש גבוה ויציב כל כך לשירותי ייעוץ משכנתאות הוא כי משכנתא היא כיום מצד אחד ההלוואה הגדולה הנפוצה ביותר במשק (והדרך העיקרית והנפוצה ביותר למימון רכישת בתים ודירות על ידי הציבור הרחב) ומצד שני אחת ההלוואות הגדולות, המורכבות והמסובכות ביותר במשק להבנה יסודית. זאת מכיוון שכל משכנתא למעשה מורכבת ממספר הלוואות שונות, כל אחת בתנאים שונים ומכילה עולם ומלואו של פרטי מידע רלבנטיים. על מנת להבין בכלל מה אמורה לכלול המשכנתא עליה אנו מעוניינים לחתום, כמו גם מהן האפשרויות העומדות בפנינו ומה משמעותן בפועל מבחינתנו, רובנו זקוקים לאנשי מקצוע מהתחום אשר ילוו אותנו ויסבירו לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת ולהבין. זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח כי אתם באמת מקבלים בסופו של דבר את המשכנתא הטובה ביותר שהנתונים שלכם יכולים להשיג לכם, וכי האינטרסים שלכם נשמרים בצורה טובה במסגרת ההתקשרות ביניכם לבין גוף גדול ורב עצמה כמו הבנק.

על מנת לרכוש את כל הידע, ההבנה בתחום והניסיון הנדרשים על מנת להציע שירותי ייעוץ מקצועיים ואיכותיים בעולם המשכנתאות, עוברים המעוניינות והמעוניינים באמת בהכשרה מקצועית טובה קורס ייעוץ משכנתאות. קורס זה מיועד על מנת להעביר את כל החומר הרלבנטי (גם מעבר לו) ולתרגל את המשתתפים בתרחישים רבים ושונים המאפיינים את העבודה של יועץ משכנתאות עם לקוחותיו. הקורס כולל סימולציות של תרחישים שונים ותרגילים תיאורטיים המסייעים לתרגל ולזכור טוב יותר את החומר הרב הקשור לתחום. הרצאות פרונטאליות, תרגול בבית, שימוש במאגרי מידע וכלים רלבנטיים שונים ועוד – קורס מקצועי המכשיר את יועצי המשכנתאות המקצועיים של המחר. ללא ספק הדרך הטובה ביותר להתמקצע בתחום ולהפוך אותו לתחום עיסוק וקריירה ארוכת טווח לכל דבר ועניין.

למה דווקא ייעוץ משכנתאות?

בשלב זה אתם עלולים לשאול את עצמכם – למה דווקא ייעוץ משכנתאות? למה מתעניינים בשנים האחרונות כל כך הרבה אנשים ספציפית במקצוע זה?

ובכן, התשובה לכך עשויה בהחלט להיות הרלבנטיות של תחום זה לרוב הגדול של האנשים. כאמור, משכנתא היא כיום הדרך הנפוצה ביותר למימון רכישה של בית או דירה, ולכן רלבנטית עבור מרבית הזוגות הצעירים ומשקי הבית בישראל. גם רבים מהיזמים והמשקיעים מוציאים לפעל את תכניותיהם באמצעות משכנתא. זהו סוג ההלוואה החשוב והמרכזי ביותר בשוק כיום, ולכן הביקוש למשכנתאות הוא גבוה כל כך, ולא צפוי לרדת בעתיד הנראה לעין.

בשילוב העובדה כי מדובר בהלוואה גדולה, מסובכת ומלאת פרטים טכניים שונים המצריכים את מי שלא בקיא בתחום לקבל ייעוץ מקצועי, ייעוץ משכנתאות מקצועי הופך כיום למקצוע אטרקטיבי מבוקש ביותר. בעולם מלא תזזיתיות וחוסר יציבות וודאות, מקצוע שכזה פתאום מעניק את האפשרות ללכת על משהו בטוח יחסית ולפתח בו קריירה משגשגת וארוכת טווח.

המאמר נכתב ב-31.05.2021