נתונים מעניינים אשר התפרסמו בשנים האחרונות בנוגע לעולם הלימודים בישראל, וספציפית בנוגע לתחום של לימודי שוק ההון, מצביעים על עלייה חדה בשנים האחרונות בביקוש למסלולי לימודים אלו, כמו גם למסלולים דומים נוספים הקשורים לעולם הכלכלה והפיננסים, תחום היזמות העסקית ועוד. עלייה חדה נרשמה בתקופה שלאחר המחאה החברתית הגדולה של שנת 2011, אז הגיעה המודעות הציבורית בנוגע לנושאים כלכליים לשיא. המסקנה מנתונים מעניינים אלו היא כי יותר ויותר אנשים מנסים לפתור את הבעיות הכלכליות בחייהם באמצעות גישה פרקטית ורציונאלית ביותר – לימודים רלבנטיים. מה מהחומר הנכלל במסגרת לימודי שוק ההון הופך תחום זה לרלבנטי עבור אנשים מכל הגילאים וכל שכבות האוכלוסייה הסובלים ממצב כלכלי הרחוק מלהיות אידיאלי, ועד כמה לימודים אלו אכן עשויים לסייע במצב מסוג זה?

מהבנה כלכלית מעמיקה יותר ועד לרכישת מקצוע חדש – לימודי שוק ההון

למעשה, תחת המטרייה הרחבה של "לימודי שוק ההון" נכללים מספר תחומים ומקצועות שונים, כאשר הביקוש למרביתם עולה משנה לשנה, ככל שמצבם הכלכלי של יותר אנשים במדינה נהייה בעייתי ומאתגר יותר.
אחת הסיבות לעלייה בביקוש ללימודים מתחום זה היא כי מסלולים רבים בלימודי שוק ההון מקנים לתלמידים בתוך כמה חודשים ספורים מקצוע חדש לעסוק בו, ולרוב מדובר במקצועות בהם הביקוש לעובדים בארץ ובעולם הוא גבוה מאוד וצומח משנה לשנה. מקצועות כמו ייעוץ ושיווק פנסיוני, ניהול תיקי השקעות וכד' מכילים אינספור משרות יציבות יחסית, בגופים פיננסיים גדולים ויציבים כמו בנקים, בתי השקעות, גופים ממשלתיים רחבים ועוד. לכן, רכישת השכלה רשמית במקצועות אשר כוללת גם רישיון רשמי מטעם המדינה לעסוק במקצוע באופן רשמי ומקצועי היא צעד שאנשים רבים אשר סובלים ממצב כלכלי רעוע בוחרים לנקוט בו.
סיבה מרכזית נוספת לעלייה בביקוש ללימודי שוק ההון בקרב ישראלים רבים הסובלים ממצב כלכלי בעייתי היא כי מדובר למעשה בלימוד מקצועי ומסודר של תחום הכלכלה והפיננסים, כלומר – אותו תחום בו קיים הקושי מלכתחילה. ברבים מהקורסים המועברים במסגרת לימודי שוק ההון נרכשים ידע וכלים רבים ומעמיקים המסייעים להתמודד בצורה טובה יותר עם המצב הכלכלי, לעשות סדר בהתנהלות הכלכלית האישית והמשפחתית ולהתחיל ולצאת מהבוץ הכלכלי בו נמצאים. חלק מהקורסים הרלבנטיים בתחום משלבים ידע מקצועי מעמיק (הרלבנטי בעיקר לעיסוק מקצועי באחד מתחומי הפיננסים), עם ידע פרקטי ויומיומי לכל דבר ועניין. כאשר אתם מקבלים ידע והבנה עמוקה יותר בנוגע לאופן בו עובדת המערכת הפיננסים, כיצד נקבעות ריביות ומהי השפעתן על הנכסים שלכם, מהן האפשרויות השונות לחסכונות ומה מאפיין כל ערוץ חיסכון אפשרי וכו' (ניתן להמשיך ולמנות עוד אינספור נושאים רלבנטיים שונים) – אתם גם לומדים כיצד להתנהל נכון יותר מבחינה כלכלית, וכיצד להוציא את עצמכם ואת המשפחה שלכם מצרות כלכליות.

בחירת קורס או מסלול לימודים כאשר נמצאים במצב כלכלי בעייתי

למעוניינים לפנות לתחום של לימודי שוק ההון במטרה להתנהל נכון יותר ולהתחיל לצאת מהמצב בו אתם נמצאים – איזה ממסלולי הלימודי והקורסים השונים כדאי לכם לבחור?
בתור התחלה כדאי להגדיר מה בדיוק הרצונות והצרכים שלכם. האם אתם זקוקים לשיעור בנוגע להתנהלות כלכלית מאוזנת ומחושבת או שמה אתם פשוט מעוניינים לרכוש השכלה אשר תעניק לכם פרנסה מניבה ויציבה לאורך זמן? לאחר שעניתם על שאלה זו כבר יהיה לכם קל הרבה יותר לנווט בתוך שלל הקורסים ומסלולי הלימוד הפוטנציאליים השונים, אשר מותאמים חלקם ספציפית לרכישת מקצוע, וחלקם לרכישת ידע כללי מעמיק בתחום ושיטות התנהלות פרקטיות שונות.