עבור מרבית האנשים, המושג הכללי – "שוק ההון" מתקשר אסוציאטיבית למושגים כמו – בורסה, השקעות, עולם העסקים, ריביות, מדדים ועוד אינספור מלים "מפוצצות" אשר לאדם הממוצע אשר אינו מתמחה בעולם הכלכלה והפיננסים אין באמת מושג מעמיק בנוגע למה בדיוק הן אומרות. אכן, שוק ההון הוא שם כללי לחלק משמעותי מהמערכת הכלכלית הגלובאלית, חלק אשר באמת מהווה עולם שלם ומורכב מאין כמוהו. מסחר בורסאי ועולם ניירות הערך הם אכן חלקים משמעותיים משוק ההון, ולרובנו אין באמת יותר מדי ידע מעמיק בנוגע לתחומים אלו. אך אין זה אומר כי שוק ההון אינו רלבנטי גם עבורנו, ועבור כל אחד בעולם כיום. לשוק ההון השפעה ישירה ומשמעותית על החיים של כולנו, הבאה לכדי ביטוי במגוון דרכים שונות. עבור אנשים אשר אינם עוסקים בהכרח בתחום הקשור לעולם הכלכלה או לשוק ההון – כיצד בכל זאת ניתן ללמוד משהו אודות השוק ואילו קורסים במסגרת לימודי שוק ההון רלבנטיים להתנהלות הכלכלית היומיומית של כולנו, ולא רק של אנשים המעורבים ישירות במסחר או כל פעילות אחרת בשוק ההון?

 

היכרות מעמיקה יותר עם השוק כולו וקורסים בנושאים פרקטיים מחיי היומיום

ניתן וכדאי לציין כמה קורסים ומסלולי לימוד ספציפיים שונים המועברים במסגרת לימודי שוק ההון, ומציעים גם לאנשים המגיעים מתחומים שונים לחלוטין, ואינם מעוניינים להפוך לכלכלנים או משקיעים, היכרות טובה ומעמיקה יותר עם נושאים מסוימים רלבנטיים בתחום.

 

קורס שוק ההון למתחילים – עבור אנשים המגיעים מרקע שונה לחלוטין ומעוניינים להכיר את שוק ההון באופן מעמיק ונרחב יותר, קורס שוק ההון למתחילים יכול להוות קורס אטרקטיבי ומתבקש. במסגרת קורס שוק ההון למתחילים מוענקת היכרות נרחבת עם השוק ועם נושאים מרכזיים בו, החל מהכרת מושגים בסיסיים ומערכות כלליות המרכיבות את השוק ועד ללמידה ותרגול של שיטות מסחר בורסאי שונות. תרגול המסחר מהווה אמנם מוקד משיכה בעיקר עבור אנשים המעוניינים כן לעסוק בתחום זה באופן מקצועי ומושכל, אך חלקים גדולים מהקורס רלבנטיים בדיוק באותה מידה גם עבור מי שמגיע נטו על מנת לרכוש ידע ולהכיר טוב יותר את המערכת הפיננסית העצומה בה הוא חי ולוקח חלק.

 

כלכלת המשפחה – עבור מי שבפירוש אינו מעוניין לעסוק בתחומי הכלכלה והפיננסים או להתנסות במסחר בורסאי, אך מכיר בחשיבות של הבנה מעמיקה יותר של המערכת הפיננסית ודרכי ההתנהלות בה לצורך התנהלות כלכלית יומיומית טובה יותר, קורס כלכלת המשפחה הוא הקורס המתבקש – קורס זה מתמקד כל כולו במישור המעשי והיומיומי של משק הבית הישראלי הממוצע. במסגרת קורס זה לומדים התלמידים למעשה עשרה צעדים מרכזיים וחשובים בהתנהלות הכלכלית השוטפת של משק הבית, עם דגש על יישום הצעדים בפועל. הקורס מסייע למשתתפים לקחת את הנתונים השוטפים המתארים את התנהלותם הכלכלית ולהפוך אותם לתכנית פעולה לכל דבר ועניין, כזו הבאה לעשות סדר בהתנהלות הכלכלית, לגשר על הפערים הקיימים לרוב בין הצרכים וההוצאות לבין ההכנסות ולבנות תכנית התנהלות כלכלית יציבה וארוכת טווח עבור משק הבית. המציאות הכלכלית השוררת כיום בעולם מציבה אתגר משמעותי בפני רבים, ובמיוחד בפני זוגות צעירים המקימים משפחה, כמו גם עבור משפחות וותיקות יותר המנסות להתנהל בעולם תזזיתי ובמערכת כלכלית מאתגרת, בלשון המעטה. קורס זה מעניק בהירות רבה בנוגע למתרחש בעולם ומניע את המשתתפים לפעולה תוך הכוונה מפורטת ומקצועית

 

קריאת דוחות כספיים – קורס מעניין נוסף הרלבנטי להתנהלות הכלכלית היומיומית של אנשים רבים, ובמיוחד כאלו המתעניינים בעולם ההשקעות והעסקים, הוא קורס של האקדמיה לפיננסים המכונה "הקורא בדוחות", ומתמקד למעשה בקריאה נכונה ומושכלת של דוחות כספיים. הדוחות הכספיים של כל חברה ובית עסק הם הדרך המפורטת והיעילה ביותר ללמוד אודות אותו עסק בצורה מעמיקה, ולהבין את פעילותו ואת הענף בו הוא פועל במשק. קורס המעניק כלים לקריאה מושכלת ומעמיקה יותר של דוחות כספיים רלבנטי לא רק עבור אנשי עסקים ממולחים או משקיעים גדולים, אלא גם עבור כל אחד המתעניין בעולם העסקים ובכלל זה גם עצמאיים המעוניינים להבין כיצד נכון לנהל עסק ולאן רצוי לנסות ולהכווין אותו. קורס זה מעניק את הכלים להתבונן באופן חודר ומעמיק יותר בהתנהלותן של חברות ועסקים שונים ולנתח את המידע המתקבל מהתבוננות זו.