את הצעדים הראשונים שלוקחים בשוק ההון מומלץ ביותר לעשות לאחר (או במקביל) ללימודים מסודרים של התחום. זה לא חייב להיות מסלול לימודים מקיף וארוך טווח – קורסים רבים ושונים שאנו מציעים כאן מיועדים למתחילים ומתחילות בשוק – אנשים ללא כל ידע או ניסיון קודם במסחר בשוק, ולפעמים גם כאלו אשר כל עולם הפיננסים, הכלכלה ושוק ההון חדש להם לחלוטין. עבור כל מי שנמצא בתחילת דרכו בשוק, להלן כמה מהקורסים האטרקטיביים ביותר שאנו מציעים למתחילים, קורסים אשר יעלו אתכם על דרך המלך ויעניקו לכם בסיס איתן ומוצק לבנות עליו את הפעילות העתידית שלכם בשוק:

קורס שוק ההון למתחילים

אולי הקורס הבסיסי והמתבקש ביותר עבור מתחילים, כפי שניתן להבין משמו. קורס שוק ההון למתחילים זה מיועד כאמור (גם) לתלמידים ותלמידות המגיעים ללא כל ידע או היכרות קודמת עם השוק, אך גם למי שמגיע עם רקע מסוים בתחום ומעוניין ללמוד אותו בצורה יותר מסודרת ויסודית. קורס שוק ההון למתחילים כולל סקירות מקיפות ומעמיקות של הנושאים העיקריים המרכיבים את עולם המסחר הבורסאי ושוק ההון, במטרה להעניק לתלמידים רקע נרחב ומקיף מספיק על מנת שיוכלו להפוך לסוחרים מקצועיים ומצליחים בהמשך הדרך. מלבד ללמידה של טכניקות מסחר שונות כולל קורס זה גם שעות רבות של תרגול מעשי במסחר במערכות מדומות – מערכות המבוססות על נתוני האמת של השוק, אך המסחר בהן הוא בכסף מדומה. תרגול זה, יחד עם ליווי צמוד של המרצים והמורים המנוסים והמקצועיים של הקורס, מעניק לכל אחד מהתלמידים ניסיון התחלתי עשיר יחסית ממנו יוכלו להמשיך לסחור (או לפעול בדרכים אחרות ומגוונות בשוק) בכוחות עצמם.

אנליזה והערכות שווי

קורס זה שם בידינו את אחד הכלים החזקים והחשובים ביותר העומדים לרשותו של כל משקיע, סוחר או יזם באשר הוא – היכולת לקרוא דוחות כספיים שמפרסמות חברות ציבוריות (כל החברות הגדולות והמשמעותיות ביותר במשק) בצורה מקצועית, יסודית וביקורתית, ולהסיק מכך מסקנות אפקטיביות. בעוד כל חברה ציבורית הנסחרת בבורסה מחויבת לפרסם מדי מספר חודשים את דוחותיהם הכספיים והחשבונאים, מדובר במשאב יקר ובעל ערך עצום, שפשוט חבל שלא לנצל לטובתנו. קורס זה מבטיח כי נוכל להפיק ממשאב זה את המרב, ובכך לזכות ביתרון על פני מרבית הסוחרים והמשקיעים האחרים בשוק

קורס ברוקר אמריקאי

רבים בארץ נושאים עיניהם לארצות הברית במגוון תחומים, וכך גם בתחום ההשקעות והמסחר בשוק ההון. קורס ברוקר אמריקאי מעניק היכרות מעמיקה ויסודית עם השוק האמריקאי – כנראה השוק המבוקש והאטרקטיבי בעולם להשקעות ומסחר. בנוסף, מושם דגש בקורס זה על הדרכים הרצויות לקבלת ואיסוף מידע המגיע מהשוק האמריקאי, מידע המשמש בסיס הכרחי לקבלת החלטות נכונה ופרודוקטיבית עבור הסוחרים בשוק זה.

פסיכולוגיה בהשקעות

בניגוד לאינטואיציה של רבים מאיתנו, אחד הגורמים החשובים והמשפיעים ביותר בשוק ההון ובמסחר הבורסאי בכל רחבי העולם הוא הפסיכולוגיה האנושית. עד כמה שנראה כי דווקא תחומים כמו עולם הפיננסים ושוק ההון הם תחומים בהם ההתנהלות היא רציונלית, מדויקת ואפילו מתמטית באופייה, בפועל, ההטיות הפסיכולוגיות השונות המאפיינות את כל האנשים ללא יוצא מן הכלל משפיעות על השוק לא פחות מאשר כל גורם אחר. על מנת להבין מה קורה בשוק ומדוע זה מה שקורה, נדרשת התייחסות נרחבת ומעמיקה לעולם הפסיכולוגיה האנושית. קורס זה מציע בדיוק את אותה התייחסות מעמיקה וראויה לסוגיה הפסיכולוגית, אשר הבנתה היא הכרחית עבור כל מי שמעוניין לפעול בשוק בהצלחה לאורך זמן.

המאמר נכתב ב-23.12.2020