אחד הקורסים המעניינים והעשירים ביותר במידע, בשעות תרגול מעשי ובנושאים שונים מעולם הפיננסים, המועבר במסגרת לימודי שוק ההון, הוא קורס המכונה "Starter Broker" ("סוחר בורסאי מתחיל"), או בפשטות – קורס שוק ההון למתחילים. קורס זה מושך אליו אינספור תלמידים ותלמידות מדי שנה, ומציע כאמור ידע נרחב ומעמיק בנושאים שונים הרלבנטיים לא רק למסחר בורסאי גרידא, אלא להתנהלות פיננסית מושכלת באופן כללי. מה כולל קורס זה, מיהו קהל היעד הרלבנטי ביותר עבורו ומהן אפשרויות התעסוקה והקריירה השונות הנפתחות בפני בוגרי הקורס?

 

ארגז כלים עמוק ואפקטיבי להתנהלות פיננסית נבונה – לימודי שוק ההון למתחילים

כאשר מסתכלים בסילבוס של קורס שוק ההון למתחילים, מגלים רשימה ארוכה ומפורטת של נושאים הרלבנטיים לא רק עבור סוחרים בורסאיים, אלא גם עבור כל אדם בוגר המעוניין להתנהל פיננסית בעולם באופן נבון ומושכל.

נושאים שונים הנלמדים בקורס הפכו בשנים האחרונות לבסיסיים ורלבנטיים לכלכלה העולמית והמקומית, ולכן גם עבור כל אחד ואחת מאיתנו. מושגים כמו – קופות גמל, אגרות חוב, קרנות גידור, תעודות סל, אסטרטגיות השקעה במניות ועוד עשרות דוגמאות של מושגים נוספים – כל אלו רלבנטיים כיום לכל אחד ואחת מאיתנו. גם אם איננו מודעים לכך, סביר מאוד להניח שחלק מהכסף שלנו מושקע באופן ישיר או עקיף באחד מאותם מכשירים פיננסיים אותם איננו מכירים כמעט, אם לא ישירות בתיק ההשקעות שלנו אז דרך החיסכון הפנסיוני שלנו, קרן השתלמות שפתחו לנו במקום העבודה, קופת גמל המרכזת את הנכסים שירשנו מקרובי משפחה וכו'.

מעבר להיכרות יסודית ומעמיקה עם מספר גדול של מושגים ותחומים שונים בתחום שוק ההון, כולל קורס זה גם למידה של טכניקות שונות לניתוח נתוני השוק והתוויית אסטרטגיות פעולה. החל מניתוח טכני ועד לאסטרטגיות השקעה במניות בבורסה, קורס זה כולל לא רק היכרות תיאורטית מעמיקה עם כל אותן טכניקות פרקטיות, אלא גם לא מעט שעות של תרגול מעשי. כל תלמיד ותלמידה מקבלים חשבון וירטואלי למסחר ושעות רבות של תרגול בכיתות מחשב תחת הנחייה של מורים מנוסים וותיקים בתחום, כך שיוכלו לתרגל לעומק את האסטרטגיות והטכניקות השונות הנלמדות.

 

ברוקרים שכירים, סוחרים עצמאיים והמשך הסמכה למקצועות שונים בעולם הפיננסים

עבור מי מיועדים לימודי שוק ההון למתחילים? מיהו קהל היעד העיקרי ומהן אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפניו לאחר סיום הקורס?

לפני שנפרט בנוגע לקהל יעד ספציפי ולאפיקי תעסוקה מסוימים הנפתחים בעקבות קורס זה, נזכיר כי מדובר בקורס הרלבנטי עבור כל אדם בוגר המעוניין להבין בצורה טובה ומעמיקה יותר את האופן בו פועלת המערכת הכלכלית המורכבת בה כולנו חיים ופועלים. עבור כל אחד ואחת מאיתנו דרך פעולה זו של השוק, על שלל המושגים, המערכות והכלים הפיננסיים השונים שהוא מכיל, רלבנטיים בצורה ישירה ומהותית, הרבה מעבר לעניין כללי. כולנו פועלים כאמור בתוך המערכת הזו, לרובנו חסכונות אלו ואחרים או תכנית לצבירת הון מסוים בעתיד אותו נרצה לנהל באופן מושכל ואפקטיבי. קורס זה מעניק היכרות מעמיקה ורחבה יותר, ושם בידינו ארגז כלים של ממש – ארגז עמוק הכולל כלים רבים ויעילים המאפשרים פעולה מושכלת ונבונה יותר.

קהל היעד עבור קורס שוק ההון למתחילים כולל כמובן גם ובעיקר אנשים המעוניינים לעסוק בעולם הכספים והפיננסים, הן כעצמאיים והן כשכירים. לכן, אחד האפיקים הפוטנציאליים עבור בוגרי הקורס הוא קריירה כעצמאיים בשוק ההון, דוגמת סוחרים בורסאיים עצמאיים אשר סוחרים בממונם ומנסים להגדילו ולנהל אותו בצורה אפקטיבית.

אפיק פופולארי נוסף הוא לעסוק במסחר כשכירים – ברוקרים בבתי השקעות, בנקים ושאר גופים פיננסים רלבנטיים, המעסיקים ברוקרים במטרה לסחור בהונו של הארגון או בזה של לקוחותיו (דוגמת בית השקעות).

אפשרות נוספת לקריירת המשך מצליחה עבור בוגרי לימודי שוק ההון למתחילים היא המשך הסמכה לאחד ממקצועות הפיננסים השונים – ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ ושיווק פנסיוני, סוכן ביטוח וכו'. כל המקצועות הללו, ללא יוצא מן הכלל, נכללים תחת המטרייה הרחבה של שוק ההון (למשל – שוק הפנסיה הוא חלק משוק ההון כיום, וכמובן שגם עולם ההשקעות והביטוח), ולכן ידע מעמיק באופן הפעולה של השוק והיכרות טובה עם שלל המדדים והכלים הפיננסיים השונים, מעניקים יתרון משמעותי למעוניינים להמשיך את לימודיהם לצורך הנפקת רישיון תעסוקה רשמי באחד מקצועות אלו.