התקופה בה אנו חיים רחוקה מלהיות פשוטה או משעממת. קצב השינויים הגובר משפיע על המשק בארץ ובעולם כולו בדרכים שאף אחד אינו יכול לחזות מראש, וזעזועים שונים דוגמת מגפות עולמיות (שלא לדבר על משברים מתהווים דוגמת משבר האקלים על שלל השלכותיו האפשריות) מגבירות את אי הוודאות והופכות את ההתנהלות הכלכלית והפיננסית שלנו בעולם למאתגרת יותר ויותר. מבחינות רבות, עכשיו זה הזמן המושלם לחדשנות, יצירתיות ורכישת כישורים חדשים שעשויים לסייע לנו בעולם החדש והמאתגר המתהווה לנגד עינינו. כישורים בתחום היזמות יכולים לספק מענה להרבה מהשאלות הניצבות בפנינו כעת ולסייע לנו לסלול דרך בטוחה ויציבה בעולם אשר הופך מאתגר יותר ויותר.

כיצד כישורי יזמות עסקית ויזמות בתחום הנדל"ן יכולים לסייע לנו בשוק של היום

כישורים בעולם היזמות העסקית ובפרט בתחום יזמות הנדל"ן יכולים בהחלט להעניק לנו כיום את הכלים הנדרשים על מנת להתמודד עם המציאות המאתגרת כל כך בה אנו חיים, מאתגרת במיוחד מבחינה כלכלית. בתקופה בה מיליונים מאבדים את עבודתם ותחומי עיסוק שלמים משנים פניהם או נעלמים כליל (למשל, בעקבות תהליכי אוטומאציה, מגבלות המגפה וכיוצ"ב), חשוב לרכוש כישורים שיסייעו להתמודד ולנווט בצורה טובה ויעילה יותר במים הסוערים בהם כולנו נמצאים.

מדע דווקא יזמות עסקית ו/או יזמות נדל"ן? בראש ובראשונה, מפני שעולם היזמות הוא המקום בו קורים כל תהליכי החדשנות ונקיטת היוזמה על מנת לשנות את פני הדברים ולנווט אותם לכיוון זה או אחר, כיוון רצוי יותר. יזמים עסקיים מתאפיינים בגמישות מעשית ומחשבתית, פתוחים לקבלת רעיונות חדשים ויודעים כיצד לפעול ואת מי או מה להניע על מנת לגרום לפרויקטים חדשים ויצירתיים לצאת אל הפועל. הגישה הזו נחוצה במיוחד בעולם העסקי כיום, מפני שמצד אחד קשה ומסוכן יותר מבחינות רבות לפעול בשוק, ומצד שני כמות האפשרויות, ההזדמנויות והעסקאות הפוטנציאליות המוצלחות לא הצטמצמה ומבחינות רבות אף צמחה. המצב המאתגר השורר כיום במשק ובשווקים והריאקציות המשמעותיות להן הוא מביא גם פותחים הזדמנויות חדשות רבות, ויזמים עסקיים הם בדיוק האנשים המצוידים בכלים והמוטיבציה על מנת להוציא לפחות חלק מהפוטנציאל הזה אל הפועל.

גם בעולם יזמות הנדל"ן קיימות כיום אינספור אפשרויות שלא בהכרח היו קיימות לפני המגפה, הן בארץ והן בעולם. אינספור אנשים, ארגונים, משקיעים וגורמים נוספים שונים בעולם הנדל"ן שינו באופן חד את מסלולם במהלך השנתיים האחרונות, ובשטח קיימות אינספור עסקאות אטרקטיביות אשר פשוט נעצרו במקום או אינן יכולות לצאת אל הפועל מסיבה זו או אחרת. לכן, בפני יזם הנדל"ן פתוחות כיום אינספור אפשרויות, לא פחות מאשר בימים עברו אשר נדמה כי היו יציבים ובטוחים יותר. אלו המחזיקים בכישורים המתאימים, כמו גם בהבנה מינימאלית טובה מספיק של השוק והאופן בו ניתן ונכון להתנהל גם בתקופות שכאלו, יכולים לנצל את המצב הקיים על מנת לצמוח ולהתפתח כיזמים וכמובילי פרויקטים. ורבים אכן עושים זאת ביתר שאת במהלך השנה האחרונה.

קורס יזמות נדל"ן ולימודי יזמות עסקית

כמובן שיזמות מכל סוג שהיא ובכל תחום היא משהו שניתן ללמוד ולהתמקצע בו. קורס יזמות נדל"ן שאנחנו מעבירים כאן מהווה דוגמה טובה לזה – ניתן ללמוד באמצעות קורסים שכאלו את כל מה שצריך על מנת להתחיל לפעול בשוק, ולרכוש את הכלים והכישורים הנדרשים כל כך במיוחד בתקופה זו.

לימוד מקצועי של הדרכים בהם ניתן ורצוי לנתח נתונים בשטח ואת מצב המאקרו במשק, לזהות עסקאות בעלות פוטנציאל רווח גבוה ולאתר נכסים הנמכרים במחיר נמוך יחסית למחיר השוק (ואלו קיימים בשפע כיום – רק צריך ללמוד למצוא אותם) – כל אלו ועוד יכולים להעניק לכל אחת או אחד את הכלים הנדרשים על מנת להתחיל ולפעול בתחום עוד השנה. במצב הנוכחי, זהו אחד ההימורים הטובים ביותר שאתם יכולים לקחת…

המאמר פורסם ב-20.10.2021