לימודי בורסה מעניקים ידע, כלים וניסיון בהשקעות שונות בשוק ההון. מטרת הלימודים היא להכשיר סוחרים לשימוש בפלטפורמת מסחר בניירות ערך. הבורסה משמשת כמתווכת בין קונים ומוכרים של מניות, אגרות חוב ועוד והיא כוללת אוסף נרחב של ניירות ערך וכללים רגולטוריים. על מנת לנהל מסחר תקין בבורסה ולהפיק ממנו תשואה פיננסית יש צורך בלימודים והכשרה.

מעבר לכך, תחת לימודי שוק ההון נכללים גם קורס השקעות נדל"ן, לימודי ייעוץ השקעות ולימודי ביטוח. חלק מהקורסים מחייבים מעבר בבחינות כמו יסודות הביטוח וגמר פנסיוני. מי שרוצה להתמחות בתור יועץ השקעות נדרש לקבל רישיון מטעם הרשות לניירות ערך ולעבור מבחן מקצועית א' ומבחנים נוספים.
תנאי קבלה, קהל יעד והיקף הלימודים קורס שוק ההון למתחילים מיועד לכל אדם שרוצה לשפר את תפקודו או לעסוק במסחר עצמאי. הקורס נערך במתכונת אקדמית והוא מתפרס על פני 10 מפגשים שבועיים.

כל מפגש נמשך 4 שעות אקדמיות ובתום הקורס ניתן להירשם ללימודי שוק ההון למתקדמים.
המפגשים בלימודי בורסה עוסקים בנושאים כגון שוק ההון בישראל, יישומי מימון, אגרות חוב, קרנות נאמנות, אופציות, נגזרים, תעודות סל ועוד. חלק ניכר מהקורס גם מוקדש ללימודים על מהות הפנסיה, עקרונות של אימון עסקי והטמעת הכלים העיוניים על גבי פלטפורמות פרקטיות.
אפשרויות תעסוקה אחרי הלימודים אחד היתרונות הגדולים של לימודי שוק ההון הוא אפשרויות התעסוקה המגוונות. אפשר לסיים לימודי בורסה ולהתחיל לסחור בניירות ערך באופן עצמאי, או להצטרף לבית השקעות ולחברות פרטיות. אפשרות אחרת היא להגיש מועמדות לעבודה בבנקים, במוסדות ציבור ובתאגידים בינלאומיים. הקורס מתאים גם למי שרוצה להגיע לתפקידי ניהול ומפתח בעולם הפיננסי.
לימודי בורסה אמורים לעזור למשקיע המתחיל לבחור את התחום בו הוא רוצה להתמחות.
אפשרויות התעסוקה תלויות כמובן בקצב ההתפתחות האישי של המשקיע, אך הן מתרחבות כמעט מדי שנה. באמצעות הקורסים ניתן ללמוד מניסיונם של סוחרים אחרים ולהימנע מטעויות. לימודי בורסה הופכים השקעות בשוק ההון למקור הכנסה. הם מבטיחים תעסוקה בענף דינאמי וגמיש ויכולים לסייע למי שרוצה להשתלב בשוק ההון באופן עצמאי.