כיצד מומלץ לחפש אילו מניות, אגרות חוב או ניירות ערך מסוג אחר כדאי לקנות? זוהי בעצם שאלת השאלות של סוחרים ושחקנים פעילים בשוק ההון ובבורסה. קיימות שיטות שונות לחיפוש ניירות ערך אטרקטיביים, לניתוח והבנה של מה צפוי לעלות או לרדת, ממה כדאי לקנות וכמה.
מהן הדרכים הכלליות העומדות בפנינו למציאת מניות אטרקטיביות ולקבלת החלטה בדבר קנייה/מכירה?

קנייה של מידע מהמומחים

דרך אחת למצוא מניות אטרקטיביות ולהבין מה כדאי לקנות ומתי, היא פשוט על ידי קבלת ייעוץ מקצועי מאנשי מקצוע בתחום, דוגמת אנליסטים, יועצי השקעות, ברוקרים מנוסים וכו'. ישנם מומחים רבים לבורסה ולשוק ההון המתמחים בתתי נושאים שונים, ומציעים ייעוץ ותמיכה צמודה בתמורה לעמלות ו/או תשלום, וניתן להגיע למומחים אלו בדרכים שונות. גם אם אין לכם תיק השקעות מסודר המנוהל על ידי בעל מקצוע מהתחום, אלא אתם מעדיפים לסחור בעצמכם, עדיין ניתן לרכוש שירותי ייעוץ מקצועיים ממומחים בתחום, הן ייעוץ כללי ושוטף לאורך זמן והן ייעוץ נקודתי.
חשוב להבין כי בבורסה, עצם ההמלצה של אנליסטים מובילים מסוימים בדבר מנייה מסוימת יכולה להביא לעליית המניה. לכן פונים אנשים רבים לקבלת מידע והמלצות ממומחים בעלי שם, אשר עצם ההמלצות שלהם יכולות להביא לשינויים בכיוונים הרצויים בשוק.

 

להיהפך לאנליסטים בעצמנו

השיטה היסודית ביותר היא לקחת על עצמכם את לימוד הנושא הזה, בדיוק כפי שכל מומחה בכל תחום עובר לימודים מקיפים וארוכים לפני שהוא פועל בתחומו באופן מקצועי.
דרך זו דורשת השקעה של לא מעט זמן, מאמץ ולעיתים גם כסף, אך היא שווה את זה. אם אתם מתייחסים למסחר ברצינות ומעוניינים באמת להפוך אותו לתחום עיסוק ולמקור הכנסה משמעותי, שווה להשקיע את הזמן והמאמץ על מנת ללמוד אסטרטגיות שונות של השקעות ומסחר, לסגל את הידע והיכולת לתפעל תוכנות שונות לחיפוש ועיבוד נתונים בשוק, לסחור במערכות סימולאציות במטרה להתאמן ולצבור ניסיון במסחר מדומה וכו'.
על מנת לעשות זאת כמו שצריך מומלץ להתחיל בקורס מקצועי בתחום (דוגמת קורס STARTER BROKER – שוק ההון למתחילים), ולהתחיל לרכוש את הידע והכלים השונים באופן מסודר ומאורגן.

 

חיפוש על פי מידע חופשי

דרך נוספת בה נוקטים סוחרים מתחילים רבים היא שימוש במידע חופשי המוצע בחינם, בניגוד לרכישת מידע וייעוץ מאנליסטים ומומחים. הכוונה היא בעיקר למידע המופיע באמצעי התקשורת, קריאת דוחות כספיים של חברות ציבוריות, מעקב אחר ניתוחים וסטטיסטיקות וכו'.
בסופו של דבר, בבורסה ובשוק ההון אין בדרך כלל רווח קל ופשוט, אך מי שמוכן להשקיע יצליח למצוא את המניות האטרקטיביות לקנייה.

האקדמיה לפיננסים מבית BDO – מתמחה בקורסים בשוק ההון, יזמות נדל"ן והשקעות.