מרבית האנשים החוסכים כסף במהלך שנות עבודתם ונהנים מנכסים שונים אותם הם קיבלו, בוחרים להחזיק בתיק השקעות בו ינהולו נכסיהם הפיננסיים במטרה לצבור ממון נוסף לאורך השנים. אותם חסכונות הנחסכים במשך שנים בעבודה קשה והתנהלות פיננסית מחושבת הם החסכונות אשר יספקו לנו איכות חיים טובה יותר בעתיד, ויספקו בסיס טוב לילדינו להתקדם בחייהם ולפרוח.

חשוב לבחור בקפידה את בעלי המקצוע אשר ייעצו לנו כיצד לנהל את כספנו ואת תיק ההשקעות שלנו לאורך זמן. עבור מי שאינו מעוניין להשקיע מזמנו בלימודי שוק ההון ועולם ההשקעות, מומלץ להסתייע ביועץ או מנהל תיקי השקעות טוב.

במאמר זה נעסוק במספר יתרונות מרכזיים של עבודה עם יועץ השקעות פרטי, לעומת יועץ המועסק בבית השקעות גדול.

 

העדר תלות – היתרון הגדול של יועץ השקעות פרטי

האלטרנטיבה העיקרית לקבלת ייעוץ מיועץ השקעות פרטי היא עבודה עם יועצי ההשקעות של הבנקים, או עם יועצים מטעם בתי השקעות גדולים.
בעוד ניתן למצוא יתרונות וחסרונות לשני הצדדים, יתרון אחד מובהק של יועצי ההשקעות הפרטיים הוא האפשרות שלהם להיות אובייקטיביים ובלתי תלויים.
יועצי השקעות מטעם הבנקים כפופים תמיד להנהלת הבנק. הדבר נכון גם לגבי יועצים מטעם בתי השקעות גדולים הכפופים להנהלת בית ההשקעות. מצב זה עלול להביא לעיתים לניגוד אינטרסים בו עלול להיות שרוי יועץ ההשקעות.

חשוב כמובן לציין כי מצבים אלו של ניגוד אינטרסים זוכים להתייחסות בחוקים ובתקנות של יועצי ומנהלי תיקי השקעות, המחויבים על פי חוק לפעול כאשר טובת לקוחותיהם עומדת ראשונה לנגד עיניהם. אך בפועל המציאות מורכבת ביותר, והרבה פעמים ניגוד האינטרסים מובלע ואינו לגמרי גלוי או ברור, ופעולות היועץ עלולות להיות מושפעות מכך באופן עקיף. כך, יועצים מטעם בנקים או בתי השקעות גדולים עלולים כלל לא להיות מודעים לקונפליקט ולפעול בתום לב, אך לספק שירות פחות טוב, נאמן ואבסולוטי ללקוחותיהם.

אינטרס לרמת שירות גבוהה במיוחד

יתרון חשוב נוסף של יועץ השקעות פרטי הוא כי בדומה לבעלי עסקים פרטיים אחרים, הוא מחויב במיוחד להעניק ללקוחותיו רמת שירות גבוהה. זוהי הפרנסה שלו – ככל שיהיה זמין יותר ויעניק שירות טוב ומסור יותר, כך הוא יצבור לקוחות רבים יותר ואלו יישארו עימו לאורך השנים.

גם במקרה של יועצי השקעות מטעם גופים פיננסיים גדולים ניתן לומר כי קיים אינטרס מובהק של אותו גוף גדול להעניק ללקוחותיו (באמצעות יועצי ההשקעות שלו) רמת שירות גבוהה, אך הניסיון בפועל (במגוון תחומים, לא רק בייעוץ השקעות או פיננסים בכלל) מראה כי בעלי עסקים פרטיים מחזיקים באינטרס חזק יותר, ולכן נוטים להעניק רמת שירות גבוהה ומסירות גבוהה יותר.