אחד התחומים הפופולאריים והמבוקשים ביותר במסגרת לימודי שוק ההון הוא התחום של אופציות ונגזרים פיננסיים, כאשר השוק בו נסחרים כלים פיננסיים אלו בישראל נקרא שוק המעו"ף (מכשירים עתידיים ופיננסיים).
להלן מספר שאלות ותשובות נפוצות אשר עולות בקרב מתעניינים רבים בתחום זה, ובלימודי הנושא במסגרת קורס אופציות מעו"ף המועבר באקדמיה לפיננסים –

 

מהו מדד מעו"ף?

מדד מעו"ף (או "שוק מעוף") הוא שמו של השוק המרכז את המסחר באופציות וחוזים עתידיים בבורסה לניירות ערך בתל אביב. שוק זה הוקם בישראל בשנת 1992, כאשר השימוש בכלים פיננסיים מסוג אופציות וחוזים עתידיים נפוץ כיום ביותר במסחר בניירות ערך בארץ ובעולם, שכן כלים אלו מאפשרים ניהול סיכונים יעיל יחסית, ולכן מאפשרים לסוחר להגביר את רמת היעילות של המסחר שלו בניירות ערך.

 

מה כולל הקורס באופציות מעו"ף?

קורס אופציות מעו"ף של האקדמיה לפיננסים הוא חלק מלימודי שוק ההון המועברים באקדמיה ומיועדים הן למתחילים והן למי שכבר התנסה במסחר בשוק ההון ברמה זו או אחרת.
במסגרת קורס זה עוברים התלמידים היכרות מעמיקה עם שוק המעו"ף ואופיים של הכלים הפיננסיים בהם נעשה שימוש בשוק זה. כמו כן, נלמדות שיטות ואסטרטגיות מסחר שונות, והתלמידים רוכשים הן כלים תיאורטיים ועיוניים והן כלים מעשיים בתחום של מסחר באופציות וחוזים עתידיים.

 

עבור מי מיועד הקורס?

קורס זה מיועד בעיקר עבור תלמידים אשר סיימו קורס בסיסי בלימודי שוק ההון, כך שהם מחזיקים ברמה מסוימת של ידע והיכרות עם התחום, ומוכנים להעמיק ידיעותיהם וניסיונם בתחום הספציפי של אופציות ונגזרים פיננסיים. כמו כן, מיועד הקורס גם לסוחרים עצמאיים בעלי ניסיון מסוים במסחר בשוק ההון, וכמובן – עבור כל מי שמעוניין להעמיק את הבנתו והיכרותו עם שוק המעו"ף, ולרכוש כלים מקצועיים למסחר בשוק זה.

 

מה אורכו של הקורס? האם הוא מתאים גם לאנשים עובדים?

קורס אופציות מעו"ף נמשך לאורך שניים עשר שבועות (מפגש אחד בן ארבע שעות מדי שבוע). הקורס אכן מתאים גם לאנשים עובדים, אנשים עם משפחה וכו', שכן הוא נערך בלוח זמנים מרווח ומותאם גם למי שאינו סטודנט במשרה מלאה.

 

האם בסיום הקורס אדע לסחור בעצמי בשוק המעו"ף?

קורס זה מכיל כאמור היכרות מעמיקה ויסודית עם שוק המעו"ף ועם שיטות מסחר ואסטרטגיות מפורטות למסחר בשוק (בניית פוזיציות מסחר, גידור סיכונים וכד'). כלומר, בוגרי הקורס יוצאים ממנו עם ידע רב בנוגע למסחר בשוק המעו"ף ולאחר שהתנסו במסחר זה בפועל במסגרת הקורס. עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר בתחום רחב ומורכב אשר על מנת להתמקצע בו בצורה מעמיקה נדרשת צבירת ניסיון לאורך זמן. בסיום הקורס תוכלו כבר להתחיל לסחור בעצמכם, אך חשוב לזכור כי תמיד נשאר עוד מה ללמוד.