מסחר בשוק ההון באופן קבוע הופך בשנים האחרונות לתעסוקתם העיקרית של יותר ויותר אנשים. ישנם אינספור סוגים של סוחרים – כאלו המתמקצעים באופן רשמי ולומדים לקראת הוצאת תעודת יועץ השקעות או מנהל השקעות, כאלו אשר סוחרים על פי שיקול דעתם וללא השכלה או הסמכה כלשהי בתחום, אנשים הסוחרים מדי פעם וכאלו אשר מקדישים לכך שעות רבות מדי יום.
בעיקר בכל הנוגע למסחר יומי בבורסה, בו מתקבלות תוצאות (רווחים או הפסדים) באופן מיידי ומהיר, עולה בקרב אנשים רבים השאלה – האם מדובר במקצוע "רציני", או שמה מדובר בסוג של משחקי הימורים המציעים ריגושים וסיכונים גבוהים אל מול רווחים או הפסדים מיידיים ?

 

מקצוע או שעשוע – תלוי עד כמה לוקחים את זה ברצינות

התשובה הבסיסית לשאלה זו היא כי מסחר בשוק ההון, ובפרט מסחר יומי וקצר טווח, הופך משעשוע למקצוע רציני לכל דבר ועניין ברגע שהסוחר עצמו מתייחס אליו ככזה, ועושה את הפעולות הנדרשות על מנת להפוך את התחביב למקצוע.

מהן אותן פעולות אשר הופכות מסחר יומי (או כל מסחר בשוק ההון) למקצוע של ממש ?
כמו בכל תחום אחר, גם במסחר בשוק ההון קיים מצבור עצום של ידע, אשר עבור הסוחר המתחיל רצוי לרכוש לפחות חלק ממנו, אם מטרתו לקחת את העניין ברצינות. ידע זה כולל היכרות מעמיקה עם התחומים הרבים והשונים המרכיבים את שוק ההון ועולם המסחר הבורסאי, למידה לעומק של שיטות שונות לניתוח מידע ואסטרטגיות מסחר, מעקב אחר ניתוחים שונים של המתרחש בעולם ובשוק ההון עצמו וכו'.

מלבד התעמקות ורכישת ידע רלבנטי, גם בתחום זה נדרש אימון של ממש על מנת להפכו למקצוע מניב – אימון זה יכול ללבוש צורה של מסחר מדומה במערכות מסחר המיועדות בדיוק למטרה זו, כמו גם מעקב פאסיבי ושיטתי אחר המתרחש בשוק במטרה להכיר את השוק יותר לעומק. צורה נוספת של "אימון" בתחום יכולה להיות מסחר אמיתי לכל דבר ועניין, אך בסכומים קטנים יחסית, ובאסטרטגיית מסחר פשוטות, במטרה לצבור ניסיון מעשי ולהתקדם לאט לאט.

 

לימודי שוק ההון – להפוך את התחביב למקצוע לכל דבר ועניין

אופציה נוספת ומומלצת עבור מי שמעוניין להפוך את המסחר למקצוע לכל דבר ועניין עליו ניתן להסתמך לשם פרנסה שוטפת בטווח הארוך, היא להיכנס למסגרת לימודים שוק ההון המעניקה את ההיכרות, הידע והניסיון הנדרשים על מנת לפתח מהתחום מקצוע, וקריירה של ממש.
ניתן להירשם כיום למסגרות שונות של לימודי שוק ההון המיועדות בדיוק לקהל זה – אנשים המתעניינים במסחר בשוק ותוהים האם יוכלו להפוך אותו למקצוע.
מסגרת מסודרת של לימודי שוק ההון יכולה להפוך את התחום למקצוע בדיוק כמו כל מקצוע אחר, ולהעניק לתלמידים את הכלים הנחוצים על מנת לסחור בצורה שקולה וחכמה, ולהפוך את המסחר לתחום עיסוק "רציני", בדיוק כמו כל תחום אחר. לימודים אלו זמינים כמובן גם כלימודי ערב או כלימודים במתכונת חלקית (ניתן לבחור בקורס אחד או שניים על מנת לרכוש חלק מסוים מהידע והניסיון הנדרשים), ומהווים דרך בהירה ובטוחה יחסית להפוך את התחביב למקצוע של ממש.