אחד הנדבכים החשובים ביותר בבניית קריירה במסחר בשוק ההון הוא רכישת ניסיון מעשי במסחר. בדומה לסטודנטים לרפואה אשר חייבים להתחיל ולצבור ניסיון מעשי כלשהו באבחון מחלות או טיפול בחולים, כך זקוק גם הסוחר המתחיל בבורסה לצבור ניסיון מעשי כלשהו בתחום.
מהי הדרך המומלצת לרכישת ניסיון זה וכיצד נוודא כי אנו לומדים מההתנסות שלנו וכי איננו מסכנים את עצמנו יתר על המידה במסגרת התהליך ?

 

חשבונות דמו וסימולאטורים למסחר

אחת הדרכים להתנסות במסחר בשוק ההון בלי לסכן כסף אמיתי הוא על ידי שימוש בסימולאטורים שונים, המדמים את המתרחש בשוק, ומבוססים על נתוני מסחר קודמים. בדיוק כמו סימולאטור לטיסה, גם סימולאטורים אלו מספקים חוויה אמיתית ביותר, המדמה את המתרחש בשוק ההון ה"אמיתי".
בנוסף, באתרי מסחר רבים ניתן לפתוח חשבונות דמו, המכילים כסף מדומה, ומאפשרים לסוחר לסחור באופן מדומה, אך על פי נתוני השוק בזמן אמת.
חשוב לציין כי בעוד סימולאטורים וחשבונות דמו מספקים חווית מסחר מציאותית ביותר (ובמקרה של כסף מדומה מדובר במסחר המתבסס בפועל על נתוני השוק בזמן אמת), מדובר בחוויה חלקית בלבד. זאת משום שבמסגרות אלו נעדר אחד האלמנטים החשובים והמרכזיים הקיימים במסחר אמיתי, וזהו האלמנט הפסיכולוגי – כאשר אתם סוחרים בסימולאטור או בחשבון דמו, אתם יודעים כי הפעולות שלכם אינן מסכנות בפועל את הכסף שלכם, וידיעה זו בהכרח תגרום לכם להתנהג בצורה מעט שונה מהצורה בה תתנהגו כאשר תסחרו ותסכנו את הכסף ה"אמיתי" שלכם.

 

כיצד ניתן בכל זאת לצבור ניסיון מעשי של ממש במסחר בבורסה ?

התנסות מעשית במסגרת הכשרה למסחר בשוק ההון
על מנת לצבור ניסיון מעשי של ממש, אמיתי ככל הניתן, אפשר כמובן פשוט להיכנס לשוק ולהתחיל לסחור. אך עדיף לעשות את ההתנסות המעשית הזו תחת פיקוח והדרכה מקצועית, ובאופן מבוקר אשר יאפשר לנו גם ללמוד מההתנסות ולהפיק ממנה לקחים של ממש.
במסגרת ההכשרה הניתנת בקורסים ללימודי שוק ההון, זוכים התלמידים לסחור בחדרי עסקאות "אמיתיים" לכל דבר ועניין, המחוברים בזמן אמת לבורסות והגופים הפיננסיים השונים, כמו גם לאנליסטים ואנשי מקצוע רלבנטיים אחרים. התלמידים צוברים שעות מסחר בחדרי העסקאות תחת הנחייתם והדרכתם הצמודה של מורי הקורס – אנליסטים וסוחרים מנוסים בפני עצמם. בנוסף, במסגרת ההתנסות המעשית זוכים התלמידים לשמוע ניתוחים בזמן אמת מפי האנליסטים המומחים, כמו גם לראות כיצד אנשי מקצוע מנוסים סוחרים בפועל.
התנסות במסחר בחדר עסקאות מקצועי, לצד אנליסטים מנוסים ותחת הדרכה והכוונה של מורים בעלי רקע מקצועי עשיר בתחום, היא הדרך מעניינת להתחיל לרכוש ניסיון מעשי במסחר בשוק.
כך, באופן מבוקר ומדוד יכולים התלמידים הנמצאים בשלבים מתקדמים של הלימודים אף להתחיל ולסחור בכספם האישי, בצורה מחושבת וזהירה כמובן. אין דרך בטוחה, מושכלת וטובה יותר לעשות את הצעדים המעשיים הראשונים בעולם המסחר בשוק ההון.