מזה שנים רבות שעולם הביטוח מהווה מוקד משיכה עבור אינספור נשים וגברים המעוניינים בקריירה יציבה וארוכת טווח בתחום אשר רמות הביקוש בו לאנשי מקצוע נמצאות במגמת טיפוס מתמדת בשנים האחרונות.
מאז הרפורמה של העשור האחרון בעולם הביטוח הפנסיוני חוסכים מיליוני ישראלים לפנסיה, מה שמספק עבודה רבה נוספת לאנשי עולם הביטוח הן כשכירים והן כעצמאיים.

עבור צעירים וצעירות המעוניינים להיכנס לעולם הביטוח בקריירה ארוכת טווח, כמו גם עבור נשים וגברים בגילאים מתקדמים יותר המעוניינים בהסבה וקריירה שנייה בתחום זה, אלו הם הדברים שחשוב ביותר להכיר ולדעת.

 

רישיון רשמי מטעם המפקח על הביטוח ומשרד האוצר

אחד הדברים החשובים ביותר להכיר בכל הנוגע לקריירה בעולם הביטוח הוא כי מדובר בתחום הנמצא תחת רגולציה קפדנית של המדינה, כלומר – החוק מחייב את העוסקים בתחום להוציא רישיון רשמי מטעם משרד האוצר ומוסדות המדינה. מטרת הרישיון הזה, בין השאר, היא להבטיח כי האנשים העוסקים בתחום הביטוח, האנשים בידיהם מפקיד הציבור הרחב את אמונו בכל הנוגע לפוליסות הביטוח והפנסיה שהוא רוכש, הם אנשי מקצוע המחזיקים בכל הידע הדרוש ועוברים הסמכה מעמיקה ומספקת.
על מנת לקבל רישיון נכסף זה לעסוק בתחום הביטוח באופן רשמי נדרש לעבור שישה מבחנים מעמיקים מטעם רשות ניירות ערך ומשרד האוצר – ארבעה מבחני יסוד ושני מבחני גמר. מבחני היסוד עוסקים לעומק בתחומים שלמים הרלבנטיים לעבודתו של סוכן הביטוח – תחום הכלכלה והחשבונאות, עולם הסטטיסטיקה והמימון ותחום יסודות הביטוח. מבחני הגמר עוסקים ספציפית בעולם הביטוח ובעולם של ניירות ערך (שוק ההון) הקשורים קשר הדוק זה לזה.
על מנת לצלוח את המבחנים המקיפים והמעמיקים הללו בצורה טובה ולעשות זאת בפרק זמן סביר של כמה חודשים בלבד, מומלץ להירשם ללימודים ייעודיים – קורסי הכנה המיועדים ספציפית להכנה למעבר הבחינות הללו והוצאת רישיון תעסוקה בתחום הביטוח. מסלול לימודי ייעוץ פנסיוני מוצעים במסגרת לימודי שוק ההון, בהם מתמחים מוסדות לימודים שונים בישראל.

צעדים ראשונים בקריירה בביטוח

גם לאחר שצולחים את המבחנים המאתגרים ומקבלים רשיון סוכן ביטוח או יועץ פנסיוני, עדיין נשאלת השאלה – כיצד מתחילים את הדרך ? מהם הצעדים הראשונים בדרך לקריירה אמיתית בעולם הביטוח ?
התשובה לכך על פי רוב היא – על ידי השגת התמחות בתחום. גם אם רכשתם את כל הידע התיאורטי שבעולם אודות התחום במסגרת לימודי שוק ההון וביטוח, בתחילת דרככם תזדקקו לכל ההדרכה, ההכוונה והתמיכה המקצועית שרק תוכלו להשיג. בדיוק לשם כך קיימת דרישה להתמחות, במסגרתן אתם עובדים במשך 6 חודשים כמתמחים בפיקוח סוכן ביטוח או יועץ ביטוח, ומקבלים את כל ההכוונה לה תזדקקו על מנת ללמוד את התחום באופן מעשי.

גם השגת משרת התמחות טובה אינה עניין טריוויאלי, וגם כאן אחת הדרכים הטובות והמומלצות "לתקוף" את העניין היא באמצעות הלימודים לקראת הבחינות – במידה ואתם נרשמים ללימודים הללו במוסד מקצועי ובעל מוניטין בעולם הביטוח ושוק ההון, סביר להניח כי מוסד זה יוכל לשמש עבורכם גם כערוץ מקשר למציאת עבודה ומקום התמחות לאחר סיום הבחינות.